Toon posts:

[XP] Dual xp maar, ghost kopie werkt niet op 2e partitie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat ik heb:
part1. FAT32 128MB, bootmagic + wat tools (C:)
part2. NTFS 8GB, windows xp *voor werk* (C:)
part3. NTFS 8GB, windows xp *voor gamen* (C:)
part4. NTFS veelGB, data (D:)

part1, part2 en part3 kunnen elkaar door bootmagic NIET zien (C: is dus part1 of part2 of part3)

windows XP SP2 is werkend op partitie3, kopie gemaakt met ghost2003 van part.3 naar part.2. Als ik nu reboot en in bootmagic kies voor part.2 blijft windows hangen op het normale winxp scherm met het kleine 'windows XP logo', vlak voordat het inlogscherm hoort te verschijnen. De muis doet het wel, verder reageert er niets ook geen CTRLALTDEL.

iemand een idee??? ben al hele dag bezig en me suf gelezen maar wordt er maf van :-)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2005 20:10 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Windows gebruikt intern eigenlijk meer een Controller\Disk\Partitie systeem ipv drive letters - zoek eens op MountedDevices icm Ghost? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 20:45:
Windows gebruikt intern eigenlijk meer een Controller\Disk\Partitie systeem ipv drive letters - zoek eens op MountedDevices icm Ghost? :)
doe nie helemaal snappe :? het eerste wist ik wel maar waar of hoe zoek ik op "MountedDevices met Ghost"??

Ik heb met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijk gevonden waar het aan ligt... de pagefile!
het viel me op dat de pagefile na het afsluiten van windows NIET wordt verwijderd. Ik kan m met ghost explorer terugvinden in de ghost file, maar daar gaat het mis (denk ik). De partitie is 3900MB groot, terwijl bij een partitie kopie slechts 2400MB gecopieerd werd. Precies 1,5GB verschil = 1,5 * RAM geheugen. Toeval? I think not.

Verder als ik probeer te booten op de nieuwe partitie (daar waar die hangt, part2) en na een harde reset van verdriet weer boot op de partitie die wel werkt (part3), tref ik op de D: schijf een pagefile aan, met datestamp van vlak ervoor, terwijl de echte pagefile op C: staat. Mijn aanname:

B) omdat de nieuwe partitie geen gebruik kan maken van de meegecopieerde pagefile, probeert ie een nieuwe aan te maken op de eerstvolgende disk die beschikbaar is, dit geval D: Waarom ie dan toch niet wil starten, of belangrijker, hoe ik dit kan voorkomen weet ik dus nog niet.... :|

edit: ik heb wat gesnuffeld nav jouw controller/disk/partitie verhaal, en een telefoontje later kom ik tot de conclusie dat wat ik wil niet KAN werken. omdat een pagefile op part3 ook na een ghost copie naar part2 gebruik zal willen blijven maken van de pagefile op part3 (in de registry staat denk ik zoiets als pagefile=/contr0/disk0/part3/pagefile.sys ipv pagefile=c:\pagefile.sys of equivalent), en part3 is door bootmagic onzichtbaar gemaakt dus kan nooit werken. Correct??

nieuwe vraag dan, maar wat als ik de pagefile nu op D: zet? De waarde in de registry zal dan ongeacht of windows vanaf part2 of part3 start onveranderd zijn. Is dat wel mogelijk?? zou wel mooi zijn... of te mooi? O-)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 21:41 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoek op GoT even op de twee woorden 'ghost mounteddevices' - iets als [search=ghost mounteddevices] :)

Verwijderd

Topicstarter
thanks mod! _/-\o_

[off_topic]
weet je waar jij denk ik zo moe van wordt... (onder andere,wilde gok ;)) ...... dat eenzelfde topic 100x voorbij komt...ik heb daar zelf al zo'n hekel aan, dat ik denk kan zo'n gast niet even googlen of hier zoeken ofzo voordat ie (m/v) post???...pffff

weet je waar ik zo moe van wordt... dat ik me helemaal suf zoek en iets niet kan vinden. via jouw linkje vind ik het antwoord, en vanuit die link wordt ook weer gelinked naar een andere oplossing. En de schrijver vermeldt hetzelfde ('gezocht: veel tips, weinig oplossingen' en 'hier searchen (tot in het oneindige, maar vast het goede topic niet gevonden'). Wat doe jij anders dan ik? (en dan de andere 2 auteurs)? :? Search is leuk, MATCH is beter (da's mijn expertise)
(ranken ipv in/out, tekst search als page file vs swap file, multi boot vs dual boot etc...) searchengine vervangen door een matchengine kost wat... maar ik doneer graag wat zuurverdiende centen ervoor! ach je moet wensen blijven houden he... wel een beetje off-topic eigenlijk LOL
[/off_topic]

maar om niet nog meer bandbreedte en diskruimte te verkwisten THANKS en slotje mag erop! :D

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 15:52 ]

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

NTFS boot partities moeten beginnen binnen de eerste 7.8GB op de eerste schijf.

Zie http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;100108 (kijk naar de note) of http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;114841.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Pagina: 1