Na upgrade slaat pc af en power-led blijft knipperen

Pagina: 1
Acties:

• leogeran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-08 18:36
IK heb vandaag (eindelijk) nieuwe spullen voor mijn pc gekocht

een nieuw moederbord (MSI k8mm-v socket 754, een amd64 3000+, en 512 ddr400 geheugen.
ook een nieuwe voeding, 300wat geen merk, maar van paradigit, dat moet wel goed zijn denk ik...

Ik heb alles aangesloten volgens het boekje, maar als ik mijn pc start, dan slaat hij na een tijdje af, ik hoor geen pieptonen, gewoon afslaan. als hij dan afslaat blijft het lampje dat aangeeft dat hij stroom heeft knipperen.

Wat is het probleem?
hoe los ik het op?!

Verwijderd

Je info is erg karig. Heb je al in de manual van je mobo gekeken om te zien wat dat knipperende ledje betekend? MSI heeft vaak ook een diagnostics systeem (leds). Wat staat daar op?

300Watt no-name kan wel eens wat weinig zijn. Wat zit er nog meer in die PC?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1. Je voeding is nooit merkloos, er staat altijd wel een merk op. De dingen die Paradigit levert zijn standaard FSP voedingen.

2. Hangen en Opstartproblemen troubleshooter heb je deze al gelezen, grote kans dat je met deze dingen er wel uit kan komen.

• leogeran
in het boekje dat erbij zit staat ook karige informatie in...
ik heb dus geen flauw idee :'(

ik heb alles opnieuw aangesloten, maar nog steeds t zelfde probleem
ik kom echter wel steeds verder in windows...

zou het misschien kunnen zijn dat mn voeding het niet aankan dat er zo'n cool'n'quiet systeem, dat mn fan steeds harder gaat blazen of zachter en dat ie dat niet aankan???

ik verdenk mn voeding, kan alleen niet testen :(

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:56

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Controleer eens of de geheugen module wel op de juiste manier is geplaatst. Ik kan mij iets dergelijks herinneren... maar pin mij er niet op vast :)

[ Voor 33% gewijzigd door _Dune_ op 23-07-2005 20:53 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:21
Ik heb dit zelf al 1x meegemaakt en ook al een paar keer bij een paar kennissen. Dat ligt aan je voeding. Je voeding is te licht. Oplossing bij mij en die kennissen was een zwaardere A-merk voeding.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-08 22:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

of je moederbord maakt sluiting.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• leogeran
t zal vast aan mijn voeding liggen, k denk erover maandag nieuwe te kopen ja

mn mobo maakt sluiting, hoe los ik dit dan op :X

Ow thx aan iedereen die er nu over meedenkt :D

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

leogeran schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 21:05:
t zal vast aan mijn voeding liggen, k denk erover maandag nieuwe te kopen ja

mn mobo maakt sluiting, hoe los ik dit dan op :X

Ow thx aan iedereen die er nu over meedenkt :D
Om te testen of je mobo sluiting maakt moet je gewoon het ding eens uit de kast halen en los op je bureau testen. Doet hij het dan wel dan maakt hij vast ergens sluiting met de kast (je hebt wel de afstandsbusjes gebruikt?, sommige mensen lijken dat te vergeten).

Om te zeggen of je voeding wel of niet te licht is is moeilijk te zeggen omdat je bijna geen info geeft over je systeem. Op zich zou een 300W FSP het moeten kunnen trekken (vooropgesteld dat we het hier idd hebben over een FSP voeding).

Verwijderd

Wat zit er verder in je systeem?
een zware videokaart?
veel schijven?
veel andere troep?

Als dat niet het geval is, moet een 300W fortron het wel kunnen trekken imo want deze komen zeer goed uit verschillende reviews die ik heb gelezen

• leogeran
een audio kaart, oude van creative, een radeon 9600XT, thats it...

ik denk echt dat t aan mn voeding ligt, kga denk maandag 450 watt erin zetten, mja zie ik dan wel.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoe lang duurt het voordat ie afslaat? Is dit een paar seconden nadat je hem aan hebt gezet? Zoja, kijk dan es of je de powerknop, resetknop e.d. wel goed hebt aangesloten. Kan maar zo zijn dat de powerknop kortsluiting maakt waardoor de pc in standby gaat (dan gaat de led ook vaak knipperen).

Verwijderd

Leogeran:

Als je je PC opstart en dan het bios in gaat, en 'm daar laat staan, wat gebeurd er dan?

Aangezien je wel in windows komt, zou het ook een warmte-probleem kunnen zijn.

Wat voor koeler heb je op je CPU gezet? En hoe heb je dat gedaan?

Aangezien het pas gebeurt na enige tijd (je komt in windows, dat was in je topicstart niet duidelijk), lijkt de voeding mij minder waarschijnlijk.

Zoals Terw_dan al zegt, check Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Palomar schreef op zondag 24 juli 2005 @ 00:12:
Hoe lang duurt het voordat ie afslaat? Is dit een paar seconden nadat je hem aan hebt gezet? Zoja, kijk dan es of je de powerknop, resetknop e.d. wel goed hebt aangesloten. Kan maar zo zijn dat de powerknop kortsluiting maakt waardoor de pc in standby gaat (dan gaat de led ook vaak knipperen).
Hij zegt 'ik kom steeds verder in windows'. Als je de powerknop langer dan 4 seconden ingedrukt houdt, gaat je PC uit.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
oja, nu ik zn posts nog es teruglees heb ik het eruit kunnen filteren.

Misschien in het vervolg deze (belangrijke) info even meteen vermelden....

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb je windows opnieuw geïnstalleerd? Je geraakt wel steeds verder in Windows zeg je (whatever that may be), maar je hebt wel al je hardware zowat vervangen (de sleutelonderdelen in ieder geval).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Heb je nu uberhaupt al geprobeerd dat ding eens uit de kast te halen en gewoon los te testen om kortsluiting uit te sluiten?

• leogeran
Terw_Dan schreef op zondag 24 juli 2005 @ 01:15:
Heb je nu uberhaupt al geprobeerd dat ding eens uit de kast te halen en gewoon los te testen om kortsluiting uit te sluiten?
jah net gedaan (op mn bureau gelegd en gestart) dan wilt ie gewoon niet, dan blijft hij steken op het v-class scherm van msi, t 1e beeld wat je ziet als je je pc start... :X

met het verder in windows komen bedoel dat het steeds langer duurd voordat hij afslaat...

Als ik hem in de bios laat staan, dan slaat hij ook af, aan warmte ligt het niet. als ik voorzichtig voel hoe warm hij is, dan is hij meer koud dan warm.

grmbl dit begint irritant te worden weet je ;(

• mad_max234
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

misschien ff een ander reepje geheugen proberen lijkt mijn een geheugen probleem.
heb ik al 100de keren voorbij zien komen ;)

• _Dune_
  • Laatst online: 10:56

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Waar voel je aan of iets warm is of niet. Als je bijvoorbeeld de heatsink van de processor beet pakt en deze voelt helemaal niet warm aan dan kan het ook zijn dat de heatsink geen goed contact met de CPU maakt. Ga dat ook eens na.

En heb je dat geheugen al gecontroleerd?

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 24-07-2005 11:37 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde gehad na een videokaart upgrade. Die had een extra molex connector nodig.
Daarna viel ook steeds mijn pc uit. ook als ik in de BIOS zat en verder niets deed. De pc sloeg uit en het power-LEDje ging regelmatig knipperen.
Ik heb toen de voeding van mijn pa geprobeerd en het probleem was opgelost.
Dus toen heb ik mijn 4 jaar oude B-merk voeding weggegooid en een AOpen 350 watt voeding gekocht.
Tot op heden draaid mijn pc daar probleemloos mee.

Mijn advies: probeer van iemand een zwaardere voeding te lenen om te proberen. Kleine moeite en dan heb je meer zekerheid.
Pagina: 1