Toon posts:

Krijg CPU instellingen niet correct

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb in mijn 2de pc een nieuw moederbord gebouwd. De Abit nf7-s2g (socket A). Deze heb ik ook in mijn andere computer zitten. De CPU is een amd xp 2700+ die moet draaien op 2.16 ghz. Nu krijg ik de bios niet goed ingesteld zodat mijn computer goed werkt.

Op mijn "goed werkende" computer heb ik in de bios de performance op "optimal" staan. de fsb op 133. Deze pc geeft dan netjes 2.16 ghz weer. Als ik dit precies hetzelfde instel op mijn 2de pc. komt hij niet verder dan 1.7 ghz. Dus ik de fsb verhogen naar 166. Echter nu komt er wel 2.16 te staan maar slaat de computer vrij snel af met een alarm. Dit heb ik opgezocht en heeft te maken met de CPU. erg logisch dus. ook heb ik een bios update gedaan maar dit verhielp het probleem niet.

Ook zie ik wanneer ik de bios save heel kort een flits met een rood venster met tekst erin. De pc start dan ook 2 x opnieuw op na het saven van de bios ipv 1 x. de tekst is helaas te kort in beeld om te lezen.

Wat moet ik nu precies wijzigen om het systeem toch werkend te krijgen, want dit is gewoon erg lastig.

• Niks123Random3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-08 07:48
Installeer de nieuwste BIOS ff, dat kan een hoop schelen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hij moet op 166 draaien, 133 is veel te weinig.
Als je bak dan afslaat zou je eens moeten kijken naar de temperaturen van het ding en of de koeler er wel goed opzit.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 19:56:
Hij moet op 166 draaien, 133 is veel te weinig.
Als je bak dan afslaat zou je eens moeten kijken naar de temperaturen van het ding en of de koeler er wel goed opzit.
Temperaturen zijn prima en koeler zit er goed op. Ook is de nieuwste bios geinstalleerd

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

wat voor een geheugen heb je?

edit/
wat zijn eigelijk je spec. van je pc

[ Voor 46% gewijzigd door mad_max234 op 23-07-2005 20:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
mad_max234 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 20:03: