[2003] server start steeds opnieuw op met LSASS.exe, #128*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Mijn W2003 server start steeds opnieuw op met deze foutmelding:het kritieke systeemproces c:\windows\system32\Lsass.exe is mislukt status code: 128 de computer word nu opnieuw opgestart.
Het is een fresh install waarna dit gebeurt
Het enige wat draait op deze pc is Symantec AV corp 10 en een Counterstrike Source server
Wie weet hoe ik hier vanaf kom??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
ga hem maar eens heel rap updaten met windows update.... :/

sp1 sowieso

[ Voor 4% gewijzigd door Zwelgje op 23-07-2005 20:42 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:21
http://ask-leo.com/what_a...what_do_i_do_if_i_am.html

Dat zou je al een heel stuk moeten helpen.. en updaten is ook ontzettend handig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
Servicepack1 word nu gedownload
Wel achterlijk dat deze pc binnen 5 minuten na install al besmet kan zijn met sasser
Hij word nu op dit moment gescand met Stopsign en ben heel benieuwd wat er uit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wel achterlijk dat deze pc binnen 5 minuten na install al besmet kan zijn met sasser
Hoezo? Je hebt 'm toch achter een firewall zitten tijdens je installatie (zoals het hoort)?
Of in ieder geval met de onboard Firewall aan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
Tijdens de installatie is mijnj netwerkcable los
Na de installatie heb ik NAV 10 installed netwercable erin voor updates en toen CSSserver installed
Vanaf dat moment had ik het probleem
Maar toen idd nog geen firewall installed
Overigens kan niks sporen van Sasser vinden hoor
meerdere tools geprobeerd nu
Wat is de beste tool om sasser op te sporen??
want die tool uit die link hierboven vind niks

[ Voor 14% gewijzigd door mirelia op 24-07-2005 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
dan zet je toch even de windows firewall aan, die zit ook in een kale windows installatie (alleen wat minder mooi) dan heb je dit probleem ook niet meer

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Windows "maar even" rechtstreeks op internet hangen zonder firewall of NAT en zonder alle patches is hetzelfde als "maar even" de spuit van een heroinehoertje gebruiken. In beide gevallen moet je erg veel geluk hebben als je er geen enge virussen van krijgt :+

Sasser is niet het enige stukje malware dat dit veroorzaakt, maar dat staat ook al in de link die je kreeg. Bekijk ook de vele topics op GoT (vooral ook in Beveiliging & Virussen) over sasser, lsass, etc. Maar het makkelijkst is gewoon formatteren, opnieuw installeren en pas de kabel er in stoppen als de boel veilig is geconfigureerd. (Firewall, het liefst ook SP1 vanaf CDR geinstalleerd). Trek hoe dan ook de bak weer los van internet.

offtopic:
Kijk voortaan hoe dan ook eerst op GoT rond voor je zo'n vraag stelt, geeft al enorm veel info ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:50
mirelia schreef op zondag 24 juli 2005 @ 00:17:
Tijdens de installatie is mijnj netwerkcable los
Na de installatie heb ik NAV 10 installed netwercable erin voor updates en toen CSSserver installed
Vanaf dat moment had ik het probleem
Maar toen idd nog geen firewall installed
Overigens kan niks sporen van Sasser vinden hoor
meerdere tools geprobeerd nu
Wat is de beste tool om sasser op te sporen??
want die tool uit die link hierboven vind niks
Je pc hoeft zelf ook niet besmet te zijn om zo'n foutmleding te krijgen, 't is al genoeg als 'ie aangevallen wordt via je internetverbinding door andere wel besmette pc's.
Pagina: 1