moto-moi schreef op zondag 24 juli 2005 @ 13:03:
[...]
http://www.funroll-loops.org/ lijkt me een leuk begin ?

En ach, dat O3 vaak meer kwaad dan goeds doet zullen we inderdaad maar even vergeten. Wie wil tenslotte een stabiele distro...
[...]
Nou, als je zo graag zelf compileert en zelf optimaliseert zoals je beweert, is dat de manier om exact hetzelfde onder Debian te doen, waardoor de meerwaarde van Gentoo nog veel minder blijkt te zijn dan men beweert.
Sorry, maar bovenstaand verhaal klinkt meer als ongeinformeerd Gentoo bashing dan een nuttige bijdrage. Compiler optimnalisaties hebben totaal NIETS met USE flags te maken. En ja je kan onder debian ook alles zelf compileren, is af en toe best handig, maar veel plezier als jij de ingebouwde ldap support uit wil zetten van 23 te installeren packages, dan is "-ldap" in je USE flags zetten toch net iets makkelijker dan 23 source packages zelf aanpassen. Voor mensen die veel ./configure dingen moeten/willen aanpassen naar eigen wens is Gentoo weldegelijk een ideale oplossing en vele malen handiger dan Debian (Ik beheer zelf een 3 tal Debian machines en de custom dingen die nodig zijn op onze Gentoo server zijn ettele malen makkelijker te realiseren. (niet dat het in Debian moeilijk is, maar Gentoo is wel degelijk makkelijker in dit opzicht)
En eeuhm leuk als je alles onder Debian zelf compileerd, maar dan mag jij mij ook vertellen wat dan nog de "toegevoegde" waarde van Debian is boven andere distro's. Want naast apt-get (en ik zou het apt-get systeem niet eens echt beter durven noemen dan package managers zoals emerge) is er weinig schokkend anders ten opzichte van de 300 andere distributies. (enige pluspunt is misschien de ietwat stabielere stable branch dan andere distro's)
En On-Topic:
Bij de binary .rpm's / .deb's kun je inderdaad zelf geen ./configure flags meer aanpassen, als je die dingen wilt doen zul je inderdaad met source packages bezig moeten of met een source based distributie zoals gentoo. Het zelf aanpassen van de source deps/rpms vergt denk ik iets meer kennis dan het gentoo package systeem, maar is opzich niet onoverkomelijk als je je er een beetje in verdiept.
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 24-07-2005 13:41
]