Ik ben van plan om een Biquad antenne te bouwen en heb daarvoor gekozen om de antenne te bouwen op basis van een N-connector female die op een printplaat bevestigd is. De Male kant ervan moet ik op een stukje coax zetten en hier zit mijn probleem. Als ik hem openschroef, valt er een groot aantal onderdelen uit en ik kom er niet uit in welke volgorde ik ze waarop moet vastmaken.
De onderdelen zijn:
Een T vormig metalen buisje met een plaatje
Een kleine ring die precies om de kabel past
Een rubber ring
Een ring met kartels die iets groter is dan de ring die precies om de kabel past.
Nou had ik gedacht dat het T-vormige onderdeel aan de kern moet worden gesoldeerd met het plaatje zo diep mogelijk de connector in. Daaromheen de rubber ring, dan de kleine ring, die de mantel om de isolatie heentrekt, en dan de ring met kartels om hem vervolgens dicht te kunnen schroeven. Ik ben alleen bang dat het buisje van het T vormige onderdeel contact maakt met de mantel. Dus ik heb het idee dat ik iets fout doe. Kan iemand me ff op weg helpen?
De onderdelen zijn:
Een T vormig metalen buisje met een plaatje
Een kleine ring die precies om de kabel past
Een rubber ring
Een ring met kartels die iets groter is dan de ring die precies om de kabel past.
Nou had ik gedacht dat het T-vormige onderdeel aan de kern moet worden gesoldeerd met het plaatje zo diep mogelijk de connector in. Daaromheen de rubber ring, dan de kleine ring, die de mantel om de isolatie heentrekt, en dan de ring met kartels om hem vervolgens dicht te kunnen schroeven. Ik ben alleen bang dat het buisje van het T vormige onderdeel contact maakt met de mantel. Dus ik heb het idee dat ik iets fout doe. Kan iemand me ff op weg helpen?