Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Chieftec 360W voeding, 12volt lijn te laag.

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe kast gekocht (Chieftec Mesh serie, zie hier)
Daarbij werd een 360W Chieftec voeding geleverd. Nu is alleen de 12V lijn stabiel maar dan op 11.67V, iets wat ik erg weinig vind.

Mijn Vragen:
Zijn die chieftec voedingen kwalitatief wel goed of zijn ze bagger?
Is er misschien een manier waarop ik de 12V lijn op 12V krijg?

Systeem specs:

Asus A7N8X rev. 2.0 non deluxe
AMD Sempron 2600+ @ 1.93GHz
1,5GB DDR
Chaintech Geforce 4 ti4200 128Mb @ 315/540
Hercules Game Theater XP geluidskaart
SATA Raid kaartje
Netwerkkaartje
2x200GB Samsung (in sata RAID 0), 80GB Seagate en 60GB Maxtor
DVDRom + Dvdfikker
Coolermaster Aerogate 3 + 4 case fans (1x 120, 1x 80 + 2x 92)
Zalman 7000AlCu CPU cooler..

Etc etc (dit is het wel zon beetje)

Is het nou teveel voor een 360W of zou hij het moeten trekken? De 5V en de 3.3V zijn wel stabiel op hun goede waardes.

Voor de duidelijkheid maar ff een screenshot van speedfan:

Afbeeldingslocatie: http://tweakmaster.nl/got/speedfan.gif

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2005 17:34 ]

Verwijderd

Die 360W kan jouw systeempje wel aan hoor. de 12 volt lijn op 11,67V is ook geen probleem. Dacht dat het allemaal iets van 5 a 10 % mocht afwijken.

vul anders ff je hw op http://www.casemodgod.com/psu_calculator.htm in. dan kan je beter zien hoeveel je nodig hebt.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2005 17:37 ]

• kurt15
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11 17:30
4 hardeschijven lijkt me teveel voor een 360 watt voeding. Ik heb een vergelijkbaar systeem met 1 harddisk en dat is net aan genoeg. Als ik een extra fan aansluit en de koeler van mn voeding op zn hardst laat draaien reboot mijn pc al steeds.

Edit: Ik heb minder ram, geen dvd brander, geen extra netwerk en geluidskaartje en minder fans. Mijn voeding is een 350 watt coolermaster en ik heb een 9800 pro en een sempron 2300+

[ Voor 28% gewijzigd door kurt15 op 23-07-2005 17:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 17:34:
Die 360W kan jouw systeempje wel aan hoor. de 12 volt lijn op 11,67V is ook geen probleem. Dacht dat het allemaal iets van 5 a 10 % mocht afwijken.
Ik vind het zelf aan de lage kant...
Wil namelijk volgende maand een MSI NX6600GT VTD-128 AGP inplaats van me TI4200 doen.
Gaat ie dat trekken?

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-11 12:07

jotheman

Was like that when I got here!

kurt15 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 17:35:
4 hardeschijven lijkt me teveel voor een 360 watt voeding. Ik heb een vergelijkbaar systeem met 1 harddisk en dat is net aan genoeg. Als ik een extra fan aansluit en de koeler van mn voeding op zn hardst laat draaien reboot mijn pc al steeds.

Edit: Ik heb minder ram, geen dvd brander, geen extra netwerk en geluidskaartje en minder fans. Mijn voeding is een 350 watt coolermaster en ik heb een 9800 pro en een sempron 2300+
Kan ie makkelijk aan dat systeem van jou, ik heb 350 Enermax voedingen A64's zien draaien met raid configs en al... Ook die 360Watt chieftec is voor het systeem wat de TS draait meer als genoeg, z'n videokaart is niet zo zwaar, dat scheelt flink, 4 schijven kostten niet veel watt... Niet te snel powercrazy worden mensen, ksot alleen maar geld ;)

I see dead pixels...

Verwijderd

die nieuwe videokaart smijt je er gewoon in en dan merk je vanzelf wel of je een beter voeding nodig hebt :P
Je kan het natuurlijk ook ff checken met een psu calculator.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 17:46:
die nieuwe videokaart smijt je er gewoon in en dan merk je vanzelf wel of je een beter voeding nodig hebt :P
Je kan het natuurlijk ook ff checken met een psu calculator.
Heb net ff gechecked op bovenstaande link, ik kom op 357 Watt :(
En als ik voor de andere keuze Sempron ga (staan der 2) dan kom ik op 419W :|
Denk dat ik dus een andere PSU moet hebben.

Iemand een aanrader? (Stabiel en stil)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2005 17:50 ]

Verwijderd

Tagan is stabiel, stil en vooral redelijk goed te betalen. Tagan 480W ofzo is wel mooi.
Maar die psu calculator klopt ook niet altijd omdat er altijd van het hoogst mogelijke aantal Watt plus nog een beetje word uitgegaan.

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ik zou eigenlijk willen zeggen: kijk eens in dit "alles over voedingen topic" ook met handige linkjes.

Kijk vooral bijna onderaan in de startpost.

[ Voor 16% gewijzigd door APClll op 23-07-2005 17:51 ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 17:50:
Tagan is stabiel, stil en vooral redelijk goed te betalen. Tagan 480W ofzo is wel mooi.
Maar die psu calculator klopt ook niet altijd omdat er altijd van het hoogst mogelijke aantal Watt plus nog een beetje word uitgegaan.
Ik zag deze staan en die vind ik ook mooi...Temperatuur gestuurde fans, met blauwe ledjes (altijd fijn) en voor 80,-.
Is het wat? (ik weet het, ben een beetje lui ;) )

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-11 06:23
Die 360watt is meeeer dan voldoende.

heb mijn sli systeem er op draaiend gehad ! (A64 3500+, 2x74Gb raptor, 2x 6800gt ed) no problem.

4 schijven trekken haast niks..

je hebt ook geeen problemen 11,86 is niks mis mee.. is normaal

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 17:56:
[...]

Ik zag deze staan en die vind ik ook mooi...Temperatuur gestuurde fans, met blauwe ledjes (altijd fijn) en voor 80,-.
Is het wat? (ik weet het, ben een beetje lui ;) )
Denk het wel, zoek anders ff een review (ik ben ook een beetje lui ;) )

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

kurt15 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 17:35:
Dan heb je gewoon een hele brakke voeding die in de praktijk nooit z'n wattage kan leveren. Wat neemt zo'n fannetje nou... 1 tot 2 watt? Als je voeding dat al niet eens aan kan...

Een gemiddelde harde schijf neem 5 tot 10 watt tijdens normaal gebruik en zo'n 25 watt bij 't opspinnen. Do the math.

[ Voor 9% gewijzigd door Bergen op 23-07-2005 18:26 ]

Verwijderd

Ik heb zelf een
Athlon64 3000 (HTT = 260)
DFI Nforce3 S939
Asus 6800 Gt AGP
4 x 512 Infineon PC2700
2 x HD
2 x Opticals
4 Casefans @7 vlt

draaien op een Chieftec 340 (of 360) watter draaien uit een Matrix tower
dus , of ik heb een hele goeie voeding gekregen, of bij de TS is er iets anders aan de hand

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 18:24:
Ik heb zelf een
Athlon64 3000 (HTT = 260)
DFI Nforce3 S939
Asus 6800 Gt AGP
4 x 512 Infineon PC2700
2 x HD
2 x Opticals
4 Casefans @7 vlt

draaien op een Chieftec 340 (of 360) watter draaien uit een Matrix tower
dus , of ik heb een hele goeie voeding gekregen, of bij de TS is er iets anders aan de hand
Het draait bij mij ook gewoon...maar aangezien ik overclock + een nieuwe videokaart wil (6600GT) denk ik dat 11.67Volt niet goed is...Vandaar dat ik het vraag..Ik heb nog wel een Antec Smartpower 300W Liggen, Denken jullie dat me 12V lijn beter word als ik die erbij hang..(met een beetje geknutsel lukt dat wel)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Die 11,67 is prima, dat ligt nog geen 3% onder de 12 volt. De vraag is even of je van plan bent om de boel enorm over te klokken of gewoon een paar procentjes.

Verwijderd

Volgens mij is jou voltage nog geen probleem. Gebruik ook niet zomaar een psu-calculator om te zien of je genoeg hebt, die geven altijd wel een te grote waarde aan!
Neem maar gewoon die nieuwe videokaart en kijk of je voltage dan nog lager gaat liggen of er andere problemen komen, dan kan je nog altijd een betere voeding kopen. Ik denk echt wel dat de chieftec voedingen van heel goede kwaliteit zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 18:50:
Volgens mij is jou voltage nog geen probleem. Gebruik ook niet zomaar een psu-calculator om te zien of je genoeg hebt, die geven altijd wel een te grote waarde aan!
Neem maar gewoon die nieuwe videokaart en kijk of je voltage dan nog lager gaat liggen of er andere problemen komen, dan kan je nog altijd een betere voeding kopen. Ik denk echt wel dat de chieftec voedingen van heel goede kwaliteit zijn...
Ok, Jullie hebben me overtuigd. ik hou het ff op me chieftec. Als hij met me nieuwe videokaart raar gaat doen, dan ga ik vor een Tagan of die Levicom

Allen bedankt.

Verwijderd

Ik heb dezelfde voeding, mijn 12 volt lijn zit op 11,54 volt en trekt mijn x800xtpe gewoon hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 19:51:
Ik heb dezelfde voeding, mijn 12 volt lijn zit op 11,54 volt en trekt mijn x800xtpe gewoon hoor.
Ok...thnx nogmaals...

En werkt het tog niet lekker...tja, dan maar een andere voeding...ik hou alleen nogsteeds niet van lage voltages..

Er was tog een mod voor? (om de 12v omhoog te krijgen?)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

tuurlijk ... meestal zit er in de voeding een instel pormeter om hem omhaag te schroeven

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op zondag 24 juli 2005 @ 14:28:
tuurlijk ... meestal zit er in de voeding een instel pormeter om hem omhaag te schroeven
Zal me PSU is openschroeven :) thnx

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
DIE PSU calculator is toch beetje bugged vrees ik.....

Ik heb:
AMD AXP Barton @ 2300MHZ
9800XT
2 latten 512 PC 3200 RAM
2HDD's
Soundblaster live 5.1
7 Casefans
1x 120mm fan

en hij zegt 140 watt aangeraden wattage voor mij :/ niet dat ik niet tevreden zou zijn ofzo hoor, maar men CPU en Graka overclocked trekken tesamen al met gemak 120 watt......

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-10 14:22

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Probeer even een multimeter te scoren. Waarschijnlijk liggen je voltages dan toch veel netter bij elkaar. Moederborden hebben nogal een afwijking....

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Verwijderd

Klopt die Winbond chip of andere merken van dat soort chips wijken idd nog wel eens af.

Zelf heb ik een Enermax 460 watt en krijg ook maar 11,7 tot 11,8 volt. Als ik een multimeter erop druk dan meet ik 12,2 volt :D
Pagina: 1