Toon posts:

Met andere cooler foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik een andere cooler monteert dan boxxed cooler, dit zijn Coolermasters 1tje gewoon een simpele en 1 X-Dream..

Dan komt die niet verder dan de bios en geeft die ook fout iets van: 80 No Conductor Cable HDD..

Bios reset etc etc helpt allemaal niet.

Hopelijk kunnen jullie me helpen 8)7

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

En welk moederbord heb je? En wat heb je zelf verder al geprobeerd ?

En een foutmelding van Iets van.... tsja.. we moeten het natuurlijk wel precies weten :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

heb je uberhaupt je hdd kabel er wel aanzitten?

edit: tip, lees de error eens ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Boudewijn op 23-07-2005 17:49 ]

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ligt niet aan me hdd kabels etc.. kben trouwens best wel ervaren met computers(bouw ze vaak etc) maar ik heb het egt alleen als ik me koeler verwissel.. zodra ik me boxxed koeler terug plaats is er niets aan de hand :'( Voor specs: tjek me sig.. :) Maar me andere koelers zitten wel een beetje tegen die ronde dingen aan die op je moederbord zitten, condensators zijn dat toch? :o

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Misschien heb je een moederbord dat moeilijk doet als er geen cpufan op aangesloten zit.

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 11:10
meest simpele optie is toch ff de HDD kabels te vervangen :)

als btw je condensatoren in de weg zitten kun je ze een beetje wegbuigen (met mate :Y) )

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 18:06:
Misschien heb je een moederbord dat moeilijk doet als er geen cpufan op aangesloten zit.
Dr zit dan wel een fan op maar alleen geen boxxed.. :>

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probeer eens de pc op te starten met de boxed koeler fan op het mobo en de nieuwe heatsink op de cpu, ben ik benieuwd of ie het dan wel doet.

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 11:10
gebruik anders even je cdrom kabel voor je hdd? Misschien dat dat werkt.

Kijk ook of die nieuwe koeler niet misschien ergens tegenaan duwt waardoor iets contact met elkaar maakt.

offtopic: deze thread mag trouwens wel de prijs voor het meest vage probleem van de week krijgen :+

[ Voor 7% gewijzigd door kalechinees op 23-07-2005 18:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
kalechinees schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 18:39:
gebruik anders even je cdrom kabel voor je hdd? Misschien dat dat werkt.

Kijk ook of die nieuwe koeler niet misschien ergens tegenaan duwt waardoor iets contact met elkaar maakt.

offtopic: deze thread mag trouwens wel de prijs voor het meest vage probleem van de week krijgen :+
Haha, ja ik vin et ook heel erg vaag.. ik heb nog nieuwe IDE kabels ligge dus kga zo ff proberen.. en zal wel ff kijken of die nergens tegen aan zit..

Verwijderd

Topicstarter
Oke, heb net weer de X-Dream geprobeerd + een nieuwe IDE kabel die er nog steeds inzit :) Ik heb eerst de koeler gewoon aangesloten zoals het hoort, weer hetzelfde probleem.

Toen heb ik alle draadjes losgetrokken dus de molex stekker en die naar je mobo loopt met de geledraad die ervoor zorgt dat je kan zien hoeveel RPM hij draait, maar ook zonder een aangesloten koeler dus alleen gemonteerd op socket geeft hij nog steeds dezelfde fout :| .

Daarna heb ik m'n boxxed koeler weer erop gezet en was het probleem weer over, toen heb ik de X-Dream weer aangesloten en gewoon los naast me kast gelegt en was er ook niks aan de hand.. :+

Zodra ik dus de koeler @ socket monteerd krijg ik dus die foutmelding ;(

Ik snap er echt niets meer van.. 8)7

Edit: ik heb ook nog gekeken of me koeler nergens tegen aan zit en dat zit hij niet, ook net niet tegen die condensatoren..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2005 19:50 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
ik mag aannemen dat je wel degelijk koelpasta gebruikt en je cpu en koelblok schoonmaakt?
heb je al eens gecheckt of er een bios update beschikbaar is voor je bord :?

Verwijderd

Topicstarter
The_Stickie schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 19:53:
ik mag aannemen dat je wel degelijk koelpasta gebruikt en je cpu en koelblok schoonmaakt?
heb je al eens gecheckt of er een bios update beschikbaar is voor je bord :?
Ja, koelpasta spreekt voorzich en schoonmaken ook.. ik gebruik trouwens Arctic Silver 5 :+.

Bios is net geflashed en is de nieuwste, en met me oude bios had ik het ook die std erop stond.

Verwijderd

Als je dan toch nog in de bios geraakt, kijk dan ens de temps na van de cpu zowel met de boxed als de andere koeler. Misschien is het zo dat de andere koeler niet heel goed aansluit op de cpu en dat die door een warmteprobleem snel vastloopt en niet verdergeraakt dan de bios.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 21:07:
Als je dan toch nog in de bios geraakt, kijk dan ens de temps na van de cpu zowel met de boxed als de andere koeler. Misschien is het zo dat de andere koeler niet heel goed aansluit op de cpu en dat die door een warmteprobleem snel vastloopt en niet verdergeraakt dan de bios.
Met andere koeler blijft die koeler.. al die simpele dingetjes heb ik allemaal al gedaan.. vriend van me zei dat et met magnetische straling te maken kan hebben 8)7

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 08:55
misschien domme opmerking, maar here goes:

als het deze koeler is denk ik dat je mobo het misschien niet zo fijn vind om alleen zon RPM snoertje op de fan aansluiter te hebben ?? als je casefans o.i.d. (met alle drie de draadjes in die connector) hebt steek die es in de CPU fan connector en laat die gele van je echte cpu fan es eruit gewoon ... kijken of die het dan pikt ?

dat had ik tenminste eerst met mn mobo omdat ik wc heb en dus (bijna) geen fans, geen fan aangesloten op die connector, mobo meteen over de rooie piepen en zooi gelukkig kon ik de fan connectors uitzetten in mn bios ...

probeer es als t werkt zou t mooi zijn :)

ik bedoel dus dat je mobo niet dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/product_common_images/b62b6650ccc704aabdcba817a799f5a5.jpg

maar dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.fr/images/cpu/20030625/p4_boxed_top_w_fan.jpg

soort connectors wil ;) misschien dat als die geen stroom af kan geven door zn CPU fan connector die flipt omdat die denkt dat je geen CPU fan hebt/kapot is ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Pilske op 23-07-2005 23:58 ]

Verwijderd

Pilske kan wel eens gelijk hebben, ik dacht altijd dat een rpm signaal altijd moet "vergezeld" zijn van een aarding. Dus eigenlijk een 3pins connector voorzien van de rpm-uitlezing-kabel en van de aarding (niet van de +12V lijn). Anders is er niets waarmee het potentiaal van de rpm-signaal vergeleken kan worden. Met een aarding wordt dit hiermee vergeleken en zijn pas dan uitlezingen mogelijk.
Dit dacht ik toch (heb in dit geval toch ook altijd een aarding erbij gezien).

• Pilske
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 00:06:
Pilske kan wel eens gelijk hebben, ik dacht altijd dat een rpm signaal altijd moet "vergezeld" zijn van een aarding. Dus eigenlijk een 3pins connector voorzien van de rpm-uitlezing-kabel en van de aarding (niet van de +12V lijn). Anders is er niets waarmee het potentiaal van de rpm-signaal vergeleken kan worden. Met een aarding wordt dit hiermee vergeleken en zijn pas dan uitlezingen mogelijk.
Dit dacht ik toch (heb in dit geval toch ook altijd een aarding erbij gezien).
mmhh daar geef ik je niet helemaal gelijk in (ook al is het bij t mobo da ik nou heb wel ;)) bij m'n vorige (Aopen ax45-533 plus) had die totaal geen last van de coolermaster aanpak van fans..

maar het viel me zo in omdat ik hiermee ook zat te stuntelen n maandje trug, alleen begon mn mobo heel hoog en oorverdovend te piepen ;)

oh ja je kunt natuurlijk ook je boxed fan aan die CPU connector laten hangen en dan je X-dream aan n molex hangen en op je proc zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar die normale coolermaster is qua aansluiting hetzelfde als boxxed cooler maar als ik me coolermaster x-dream, los in me kast legt en dan gwn aansluit dan doet alles het wel goed.. het gaat dus mis zodra ik het op de socket monteerd :'( Btw, coolermaster x-dream is hetzelfde als dat pilske poste qua aansluiting..

EDIT: heb toen niet de stekker @ mobo aangesloten
Kga het zo ff proberen :>

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 00:19 ]

• Pilske
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 00:16:
Ja, maar die normale coolermaster is qua aansluiting hetzelfde als boxxed cooler maar als ik me coolermaster x-dream, los in me kast legt en dan gwn aansluit dan doet alles het wel goed.. het gaat dus mis zodra ik het op de socket monteerd :'( Btw, coolermaster x-dream is hetzelfde als dat pilske poste qua aansluiting..
zie je edit :P ik wacht ff op reactie hehe :D

mmhh het gaat juist om het feit dat je boxed cooler zon aansluiting heeft, of begrijp ik je nou niet goed :( :| als je de boxed cooler zn connector laat zitten waar die zit, en dan je X-dream op je cpu monteert (en zn molex in de power natuurlijk 8)7) en dan proberen of die het pikt, ik weet niet of dat duidelijk uit mijn beschrijving naar voren kwam ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Pilske op 24-07-2005 00:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pilske schreef op zondag 24 juli 2005 @ 00:20:
[...]

zie je edit :P ik wacht ff op reactie hehe :D

mmhh het gaat juist om het feit dat je boxed cooler zon aansluiting heeft, of begrijp ik je nou niet goed :( :| als je de boxed cooler zn connector laat zitten waar die zit, en dan je X-dream op je cpu monteert (en zn molex in de power natuurlijk 8)7) en dan proberen of die het pikt, ik weet niet of dat duidelijk uit mijn beschrijving naar voren kwam ;)
Ja ik heb het geprobeert, werkt ook niet. Ik had nog een pc staan van een kennis en heb daar zijn coolermaster uit getrokken.. is iets anders dan die normale coolermaster die ik had ligge en hiermee draait m'n pc wel.. 8)7

• Pilske
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 00:34:
[...]
Ja ik heb het geprobeert, werkt ook niet. Ik had nog een pc staan van een kennis en heb daar zijn coolermaster uit getrokken.. is iets anders dan die normale coolermaster die ik had ligge en hiermee draait m'n pc wel.. 8)7
met normale coolermaster bedoel je toch een met aansluiting als in:
Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.fr/images/cpu/20030625/p4_boxed_top_w_fan.jpg

deze afbeelding hopelijk he ;) en dus ook zeker die connector erin gelaten terwijl je n andere prockoeler op je proc had ??

*ja ik weet dat ik niet goed ben in uitleggen*

Verwijderd

Topicstarter
Pilske schreef op zondag 24 juli 2005 @ 00:37:
[...]

met normale coolermaster bedoel je toch een met aansluiting als in:
[afbeelding]

deze afbeelding hopelijk he ;) en dus ook zeker die connector erin gelaten terwijl je n andere prockoeler op je proc had ??

*ja ik weet dat ik niet goed ben in uitleggen*
Je legt juist goed uit hoor!!, ja die bedoel ik ja ..

• Pilske
ok andere aanpak .. trek je hdd's er es uit en plug je X-dream in ;)
booten (ja dan geeft die error van please insert bootable media), maar als ik dan zo kijk naar je error moet er wel iets met je hdd's zijn anders gaat die daar geen error over geven ??

alsie dan opstart (tot 'n bepaald niveau) weetje dat het niet je proc koeler is :)

*ik wor beetje wanhopig eigenlijk haha :)*

en wat voor mobo heb je ? merk + typenummer e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Pilske schreef op zondag 24 juli 2005 @ 00:44:
ok andere aanpak .. trek je hdd's er es uit en plug je X-dream in ;)
booten (ja dan geeft die error van please insert bootable media), maar als ik dan zo kijk naar je error moet er wel iets met je hdd's zijn anders gaat die daar geen error over geven ??

alsie dan opstart (tot 'n bepaald niveau) weetje dat het niet je proc koeler is :)

*ik wor beetje wanhopig eigenlijk haha :)*

en wat voor mobo heb je ? merk + typenummer e.d.
Abit NF7-S2.. maar het probleem is er pas als ik de koeler @ socket doe he.. want als ik hem aansluit en los in me kast leg is er niets aan de hand..

• Pilske
zitten er rondom je proc hoog opstekende condensatortjes/andere onderdelen van je mobo die misschien met je heatsink in aanraking komen en kortsluitinkjes geven (alhoewel ik dan twijfel af die uberhaupt aangaat en niet meteen affikt..)

*edit* .. stom het is natuurlijk 'n amd :X

[ Voor 9% gewijzigd door Pilske op 24-07-2005 00:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pilske schreef op zondag 24 juli 2005 @ 00:47:
zitten er rondom je proc hoog opstekende condensatortjes/andere onderdelen van je mobo die misschien met je heatsink in aanraking komen en kortsluitinkjes geven (alhoewel ik dan twijfel af die uberhaupt aangaat en niet meteen affikt..)

*edit* .. stom het is natuurlijk 'n amd :X
Wel condensatoren (als dat die ronde bingen zijn) maar die raakt die niet.. waarom Edit stom is AMD.. ksnap dat niet?

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-01 16:56
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 00:45:
[...]
Abit NF7-S2.. maar het probleem is er pas als ik de koeler @ socket doe he.. want als ik hem aansluit en los in me kast leg is er niets aan de hand..
Ik hoop dat je niet bedoeld dat je je pc aanzet zonder koeler op je proc, als je dat 1 keer hebt gedaan kan ik je nu al vertellen waarom je computer vreemd doet :X

Verwijderd

Topicstarter
Martinator schreef op zondag 24 juli 2005 @ 00:54:
[...]

Ik hoop dat je niet bedoeld dat je je pc aanzet zonder koeler op je proc, als je dat 1 keer hebt gedaan kan ik je nu al vertellen waarom je computer vreemd doet :X
Nee, khad dan altijd wel me boxed koeler @ socket

Verwijderd

Ik kan nu even niet goed meer volgen dus het kan zijn dat het volgende al gezegd is geweest, maar je kan misschien het volgende proberen:

Sluit de x-dream heatsink (die waarmee de pc dus niet werkt) aan op de cpu.
Sluit de fan van deze heatsink niet aan, maar in de plaats daarvan sluit je de fan van de boxed koeler aan op de aansluiting voor de cpu op het mobo.
-> als dan de pc het weer doet, weet je dat het probleem ergens bij de fan(s) ligt
-> als dan de pc het niet meer doet, weet je dat het probleem ergens bij de heatsink(s) ligt

@Pilske: "mmhh daar geef ik je niet helemaal gelijk in (ook al is het bij t mobo da ik nou heb wel ) bij m'n vorige (Aopen ax45-533 plus) had die totaal geen last van de coolermaster aanpak van fans.."

-> het is niet omdat het ene mobo er geen last van heeft, dat het andere mobo er geen last van heeft.
Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat een bepaald mobo de aardingslijn van de fan nodig heeft en dat een ander mobo deze niet nodig heeft omdat die een aardingslijn gebruikt die al op het mobo zelf zit. Dus kan het bij het ene mobo problemen geven en bij het andere mobo niet...

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 10:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan zou het probleem bij de heatsink moeten liggen.. 8)7

• Pilske
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 09:59:
@Pilske: "mmhh daar geef ik je niet helemaal gelijk in (ook al is het bij t mobo da ik nou heb wel ) bij m'n vorige (Aopen ax45-533 plus) had die totaal geen last van de coolermaster aanpak van fans.."

-> het is niet omdat het ene mobo er geen last van heeft, dat het andere mobo er geen last van heeft.
Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat een bepaald mobo de aardingslijn van de fan nodig heeft en dat een ander mobo deze niet nodig heeft omdat die een aardingslijn gebruikt die al op het mobo zelf zit. Dus kan het bij het ene mobo problemen geven en bij het andere mobo niet...
ja da klopt ;), zoiets bedoelde ik ook te zeggen ;)

en met stom het is natuurlijk 'n amd:
bij s478 (p4) heb je 'n bracket om de cpu die groter is dan de cpu zelf (aan alle kanten 'n paar cm erlangs zeg maar) en op dat gebied rondom de proc kunnen dus dingetjes liggen die misschien je heatsink zouden kunnen raken als die heatsink 'n vreemde vorm had ;)
daarom vroeg ik ook om mobo merk en nummer enzo ;) maar ik had al gepost voor ik erachter kwam dat het 'n amd board was :P sorry daarvan :)

maar wouw .. hoe kan de heatsink 'n probleem zijn :| heb ik dus nog nooit van gehoord ! maja ik zou zeggen gewoon ander cpu koelertje kopen, je x-dream probere te retourneren aan de verkoper of aan iemand die je kent .. maar ik vin het nog steeds 'n zéér vaag probleem !

Verwijderd

Topicstarter
Zo, heb me fan van die X-dream op die heatsink gedaan van die normale coolermaster die ik omgerolen had met die kennis. Toen nog steeds zelfde fout.. toen heb ik da gele draadje los getrokken van mobo en nu doet die ut wel :9 8)

Dus kvin et zo wel ff best :)

Kga zo op vakantie 2 weken.. dus reageer niet meer etc.. topic mag ook wel geclosed worden van mij :>

Verwijderd

Hmm, reageer niet meer... ;) ik zou nu wel graag exact weten tussen alle verwarring in wat nu eigenlijk exact de oorzaak was? Als ik het goed begrijp was dat die rpm-uitlezing kabel zonder aarding? Of zit ik verkeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ben weer terug >:) ehm.. ja zou kunnen ik weet het echt niet..

Verwijderd

Probeer eens of je met een spiegeltje tussen de cooler en de cpukan kijken.. mischien zit hij net niet helemaal op de core.. Ik heb ook wel een gehad met mijn amd dat ik hem er scheef op had zitten en hij gelijk weer uit ging als ik hem aaanzette. Ik heb een temperatuur beveiliging dus de cpu was nog heel.

Heb je niet een ander systeem waarin je de coolmaster kan testen? Of heb je mischien NOG een andere cooler die je kan testen? Kan het niets temaken hebben dat mischien het klemmetje van je cooler contact maakt met een component op je mobo? en dat de core dan is in verbinding staat met dat component?
Pagina: 1