Ik kan nu even niet goed meer volgen dus het kan zijn dat het volgende al gezegd is geweest, maar je kan misschien het volgende proberen:
Sluit de x-dream heatsink (die waarmee de pc dus niet werkt) aan op de cpu.
Sluit de fan van deze heatsink niet aan, maar in de plaats daarvan sluit je de fan van de boxed koeler aan op de aansluiting voor de cpu op het mobo.
-> als dan de pc het weer doet, weet je dat het probleem ergens bij de fan(s) ligt
-> als dan de pc het niet meer doet, weet je dat het probleem ergens bij de heatsink(s) ligt
@Pilske: "mmhh daar geef ik je niet helemaal gelijk in (ook al is het bij t mobo da ik nou heb wel ) bij m'n vorige (Aopen ax45-533 plus) had die totaal geen last van de coolermaster aanpak van fans.."
-> het is niet omdat het ene mobo er geen last van heeft, dat het andere mobo er geen last van heeft.
Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat een bepaald mobo de aardingslijn van de fan nodig heeft en dat een ander mobo deze niet nodig heeft omdat die een aardingslijn gebruikt die al op het mobo zelf zit. Dus kan het bij het ene mobo problemen geven en bij het andere mobo niet...
[
Voor 36% gewijzigd door
Verwijderd op 24-07-2005 10:12
]