Toon posts:

[GTA:SA] tikjes in het geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik speel al een redelijk tijdje GTA SA en een week geleden heb ik mijn computer geformatteerd. Daarna alles weer netjes geinstalleerd: Windows SP2, chipset drivers, geluidskaartdrivers, GTA. Maar ik heb nu een probleem wat ik voorheen niet had, namelijk kleine krakerige tikjes in mijn geluid.

Het gebeurt meestal met regen maar ook wel op andere momenten wanneer de framerate laag is (~30). Het gebeurt met de radio aan, maar ook zonder. Het tikken is niet afhankelijk van het volume van mijn boxensetje. Buiten GTA heb ik het niet. (bv. winamp). Zelf dacht ik dat het misschien aan de directSound driver ligt? Ik hoop dat iemand een tip heeft. Bij voorbaat dank!

mijn configuratie:
Athlon XP 2800+
1024mb DDR ram
Audigy 2 ZS OEM met Creative Inspire 5300 boxen
9800pro videokaart

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
inkoppertje: DirectX geinstalleerd?

[ Voor 54% gewijzigd door Martin op 23-07-2005 17:04 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik denk niet dat dat spel zonder draait (alhoewel hier op Linux heb ik het zonder DirectX op zich te installen werkend.... :P (ja het zit bij Cedega erin) )

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Ik herriner mij ineens iets, als je bij DxDiag (via uitvoeren) de hardware-acceleratie van geluid even 1 tandje lager zet, dat schijnt veel problemen te verhelpen.

Verwijderd

Topicstarter
Martinator schreef op zondag 24 juli 2005 @ 00:48:
Ik herriner mij ineens iets, als je bij DxDiag (via uitvoeren) de hardware-acceleratie van geluid even 1 tandje lager zet, dat schijnt veel problemen te verhelpen.
Hm dit werkt helaas niet, maar toch bedankt. Ik ga windows even opnieuw installeren, aangezien ik voorheen met dezelfde drivers dit probleem niet had.

groetjes

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tikjes in het geluid heb ik ook last van als het systeem te warm wordt en moeilijk heeft met GTA.

Soms crasht de computer ook wel en dan hoor ik alleen rare piepjes en herhalingen van GTA, Beeld blijft stil staan.

Ik denk dat de geluidskaart te warm is geworden of zo en crasht. Grafische kaart crasht niet echt meer, want ik heb het ook wel eens mee gemaakt dat VPU in moet grijpen. Dat was ook door de warmte. De settings in het spel moeten ook niet op de allehoogste stand staan, vanwege de warmte.

Aangezien ik bijna dezelfde systeem heb, denk ik dat je ook eens naar de temperatuur moet gaan kijken.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Pagina: 1