Toon posts:

[Asus k8s-mx] Power-& chassisfan below treshold

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Na het zoeken om meerdere mensen met hetzelfde probleem kwam ik de volgende dingen tegen en heb dit gedaan:

-Nieuwe voeding
(Enermax eg495ax-ve(w) sfma v2.0(24p) 485watt)

-Fan's behandeld met smeermiddel

-Systeemkast van binnen, uiteraard helemaal stofvrij.

Mobo: Asus k8s-mx

Ik hou echter nog steeds het probleem dat Asus PC Probe de volgende waarschuwing blijft geven:

Power-& chassisfan below treshold.

Wat kan ik na het ondernemen van deze stappen nog meer doen om dit probleem te verhelpen?

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 09:45
Heb je ook problemen met temperaturen?

Zo nee maakt het dus eigenlijk niet veel uit en zou je kunnen proberen om de treshold's aan te passen of tegen PC Probe te zeggen dat ie de delen die moeilijk doen maar gewoon niet meer moet monitoren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen problemen met temperaturen, met de warme dagen van afgelopen weken hield hij de CPU met die oude voeding netjes beneden de 60 graden. Alle instellingen zijn default. Ik heb al geprobeerd de treshold wat te verschuiven maar dit verhelp het probleem niet. De monitor van beide werkt dus ook niet, geen gele lijn wat de actieve waarde aangeeft bij Power fan en Chassis fan. De blauwe lijn met de nominale waarde geeft hij uiteraard wel weer.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 09:45
Wat ook nog het probleem kan zijn is dit:

PC Probe vind dat ie deze in de gaten moet houden terwijl ze niet zijn aan gevinkt. Hierdoor meet hij niet iets en geeft daarom een fout.
Oplossing zou dan moeten zijn ze aan te vinken en PC Probe wel te laten meten. Als het goed is komen ze niet beneden de treshold en houdt het weergeven van fouten op.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar in mijn versie van PC Probe staat nergens een optie om b.v."monitor Power fan" uit te schakelen. Alleen de treshold is instelbaar.