Partitie creeëren wil niet

Pagina: 1
Acties:

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Ik heb een 120 GB Hitachi schijf met nog ~25 GB vrije ruimte, die ik graag 5 GB kleiner wil maken voor 'n Linux partitie.
Na het zoeken naar de CD van Partition Magic, installeren en opstarten blijkt dat ik er helemaal niets mee kan :?
Ik kan niets met de schijf doen, de acties blijven zo dat je ze niet aan kunt klikken, terwijl dat de laatste keer dat ik dit gebruikte nog wel kon :?

Ik heb geen idee wat ik fout doe? :(
Ook de PM help functie verklaard niet wat ik wil weten.

Edit // Owja, de 'foutmelding' luidt als volgt:
The selected disk contains one or more partitions which cannot be moved.

To complete this task use the Operations menu rather than a wizard.
Maar dat menu is dus onbruikbaar :(

[ Voor 21% gewijzigd door SH4D3H op 23-07-2005 16:57 ]

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

kan zijn dat je een foute versie hebt, oudere versies konden niet met linux partities en/of XP ntfs overweg...

| Hardcore - Terror |

• SH4D3H
De CD ligt hier al tijden in de kast, er staat versie 8.0, is dat goed?
En ja mijn partities zijn allemaal ( 1 per disk nu nog ) NTFS.

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

moet je ff in de readme bekijken O*

Verder is het toch gewoon die 250GB primary partitie resizen en een nieuwe creeren :?

| Hardcore - Terror |

• SH4D3H
Hij wil juist niet resizen.
Dan krijg ik de melding uit de TS, dat heb ik nog nooit gehad.
Heb hem net even opnieuw geïnstalleerd maar ook dan wil ie niet, zelfde probleem :(

• SH4D3H
Ik heb nu ook FDISK geprobeerd, maar die wil gelijk formatteren, dat wil ik niet! :(
Ook de install van Ubuntu kon me niet helpen.

Edit // Dit had dus ook als edit gekunt :o

[ Voor 37% gewijzigd door SH4D3H op 23-07-2005 21:12 ]

Verwijderd

fix een bootable partition magic cd en probeer het daar eens mee.

zou sowiezo moeten werken lijkt me.

laat maar weten als je meer info wil dan stuur ik je ff een mailtje :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2005 21:22 ]

• SH4D3H
Het probleem lijkt te zijn dat er volgens de proggies ( PM, PResizer, etc ) geen vrije ruimte meer is, maar dat is dus niet waar.

• SH4D3H
Deze doorslag is wel 'n post waard:
Let op: nadat je een standaardschijf naar een dynamische schijf hebt geconverteerd, is lokale toegang tot de dynamische schijf alleen mogelijk vanuit Windows 2000 en Windows XP Professional. Nadat je een standaardschijf naar een dynamische schijf hebt geconverteerd, kunnen de dynamische volumes niet meer via Schijfbeheer worden veranderd in standaardpartities. Je moet dan eerst alle dynamische volumes op de schijf verwijderen en vervolgens de dynamische schijf weer converteren naar een standaardschijf. Als je je gegevens wilt behouden, moet je eerst een back-up maken van de gegevens of deze naar een ander volume verplaatsen. Er is wel een 3rd party partitioneertooltje beschikbaar dat een dynamische schijf zonder dataverlies kan omzetten in een standaardschijf: Paragon Partition Manager (de Professional of Technical versie).
Kan ik dynamische schrijven niet meer resizen in maakt niet uit welke partitie software zonder format?
Hoort het dat die programmas dan zeggen dat er geen schijfruimte meer is?
Is het slim om het eventjes terug te zetten met het programma op de laatste regel van de kwoot, omdat het dan wel werkt?

Edit //
Ik heb de demo van het programma, maar hij laat niet eens de indeling zien, van beide schijven niet.

Edit 2 //
Naar aanleiding van deze posts heb ik het ook 'ns geprobeerd.
Alleen na de reboot vraagt ie of ik de schijf wil formatteren omdat ie niet geformatteerd is, maar ik wil m'n data niet kwijt, en heb niet genoeg storage voor 'n backup :(
Help?!

[ Voor 17% gewijzigd door SH4D3H op 24-07-2005 19:10 ]

Pagina: 1