Ik heb een pentium 120 op 166 draaien. (2.5*66). Wordt daardoor de levensduur van de processor (ernstig) verkort? Hij wordt niet erg warm.
So what als de levensduur verkort wordt? Dat ding is toch allang afgeschreven.Op zaterdag 13 januari 2001 21:15 schreef gcb het volgende:
Ik heb een pentium 120 op 166 draaien. (2.5*66). Wordt daardoor de levensduur van de processor (ernstig) verkort? Hij wordt niet erg warm.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Verwijderd
een CPU heeft een theoretische levensduur van 15 jaar. Met overkloken gaat er hooguit (als je pech hebt) 5 jaar vanaf.
soms lijden ze, ik heb mijn proc een keer horen gillen ..
maar pijn is fijn
maar pijn is fijn
Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro
Koel houden is de key voor het overclocken... maar hij loopt toch altijd harder dan waarvoor je 'm gekocht hebt... xtra slijtage is het risico van de overclocker
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Verwijderd
en bloed dat moetOp zaterdag 13 januari 2001 23:48 schreef gdew het volgende:
maar pijn is fijn
Verwijderd
Je proc is geen probleem 
Iedereen heeft wel een orbje ofzo
maar je soundblaster, video, netwerk kaart
draaien ook harder als je met fsb aan het frutten bent
Die stressen wel op video na is de rest niet zo duur en leeft bij mij toch maar een jaartje voor dat ze verhuizen naar een 2e of 3e
machine.
Video hou ik wel extra koel
Iedereen heeft wel een orbje ofzo
maar je soundblaster, video, netwerk kaart
draaien ook harder als je met fsb aan het frutten bent
Die stressen wel op video na is de rest niet zo duur en leeft bij mij toch maar een jaartje voor dat ze verhuizen naar een 2e of 3e
Video hou ik wel extra koel
En onderkoeling is de bedoeling.Op zaterdag 13 januari 2001 23:52 schreef BanDoge het volgende:
[..]
en bloed dat moet
Slijt een processor daarvan:
Slijten je autobanden extra als je te hard rijdt? Ja, ach, ze zullen er niet _langer_ van meegaan, maar what the hell. In het ergste geval geef je een keer 25,- uit aan een "nieuwe" P-166.
Ik zie het probleem niet want die dingen kunnen vaak sneller lopen dan standaard geleverd worden, DUS DOEN WE DAT OOK! 
Veel snelheids winst behaal je toch zeker niet met een P120 en de garantie is toch al 10jaar afgelopen dus je mag het van mij proberen!
Veel snelheids winst behaal je toch zeker niet met een P120 en de garantie is toch al 10jaar afgelopen dus je mag het van mij proberen!
Ik moet zeggen dat ie extra op z'n donder kreeg als het in de zomer 35C in m'n kamer was, maar m'n Mendoccino 300 was na 2,5 jaar echt versleten (draaide op 450MHz).
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Volgens mij slijten processors alleen door warmte, dus hoe kouder je proc., hoe langer ie meegaat..
btw als zo'n p120 kapot gaat, dan maakt dat toch niets uit, die dingen kosten geen hol meer tegenwoordig (2e hands)
btw als zo'n p120 kapot gaat, dan maakt dat toch niets uit, die dingen kosten geen hol meer tegenwoordig (2e hands)
Te veel voltage maakt de levensduur een stukje korter.. de warmte boeit niet zo heel veel. De eene proc wordt toch warmer dan de ander als ze al uit de fabriek komen en toch hebben ze allemaal de zelfde garantie.
Dus gooi je voltage niet TE hoog en je proc zal echt niet meteen (of jaaaaaren eerder dan normaal kapot gaan.
Dus gooi je voltage niet TE hoog en je proc zal echt niet meteen (of jaaaaaren eerder dan normaal kapot gaan.
Pagina: 1