[SMC 7401BRA] Hoe kan ik mijn ADSL modem resetten??

Pagina: 1
Acties:

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:15

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
Hallo Tweakers,

ik heb momenteel problemen met mijn internetverbinding (XS4all/Cistron-BBNED).

Helpdesk van XS4all gebeld en die wisten van geen storing op het BBNED netwerk.
Traceroutes zagen er goed uit en ook met het programma winmtr geen problemen te zien.

Ik moet even mijn modem resetten naar de fabriekinstellingen en kijken of het dan beter gaat.
Daar ligt echter het probleem: ik kom mijn modem niet in!
Volgens de manual moet ik een IP adres intikken en dan zou ik in een webbasedmenu komen.
Alleen gebeurd er helemaal niks als ik dat adres intik...

Iemand een idee wat ik fout doe, of is dat IP nummer veranderd?
Het gaat om een SMC 7401BRA modem.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Even de voeding erin en eruit is vaak al voldoende om die dingen weer tot leven te wekken :). Daarna kan je in de webinterface of met dat kleine reset knopje dat er waarschijnlijk opzit de modem reseten.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 20:58
IP zou 10.0.0.138 moeten zijn, maar dat kun je idd veranderen.

maar uhm.
de resetknop zit op de (fysieke) achterkant van je modem... (moet je met een pen oid indrukken)

TheS4ndm4n#1919

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
hmm de voeding erin en eruit heb ik al een paar keer gedaan vandaag... :) Helaas gebeurd er vrij weinig.

En een resetknop kan ik, met de beste wil, niet vinden op die modem 8)7

Het nummer intikken in FF of IE maakt geen verschil; beide browsers laten geen menu zien...

edit: Rocketkoen, jou nummer doet het ook niet. Het nummer, volgens de manual, zou 192.168.1.1 moeten zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Magic666 op 23-07-2005 16:16 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Standaard is http://192.168.1.1/ van dat modem. Alleen als je hem als bridge gebruikt zal je wel even eerst je PC natuurlijk ook in die range moeten zetten vast.

Als je in een commandprompt ipconfig /all doet, welk IP heeft je netwerk kaart dan? Of gebruik je er een andere router tussen nog? Dan moet je sowieso je PC direct aan je SMC hangen en IP vastzetten in dezelfde range.

Dit type modem heeft geen reset knopje helaas. Je zal het menu in moeten...

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 23-07-2005 16:56 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
bjck,

de modem zit direct op de pc. Of die als bridge gebruikt wordt... ehh..... help me out here!
Hoe zet ik mijn pc vast in een range? Sorry maar daarin ben ik echt een leek...

Als ik ipconfig /all doe, zie ik een aantal IP's; welke moet ik hebben?

• bjck
Die bij IP-adres ;) Als dat anders is dan 192.168.1.XX moet je hem even vast instellen op je netwerkkaart (staat nu automatisch) op 192.168.1.10 met 255.255.255.0 subnetmask.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
ah ok!
Ik wacht nog even af want uit het niets doet de verbinding het weer als vanouds... blijkbaar toch een BBNED storing ergens....?

Ik hou het even in de gaten en mocht het weer mislopen zal ik de modem resetten dmv het menu ;)

Bedankt voor de hulp en info iig!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
bjck,

gisteravond weer als vanouds en nu dus weer dikke str*nt! Geen meldingen op de xs4all site dus tijd om de modem te gaan resetten!

Hoe zet ik hem vast op die nummers? Heb nu her en der wat ingevuld maar ik krijg nog steeds geen menu te zien van het modem :(

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Doe nog eens ipconfig /all en kijk eens welk adres er staat bij je gateway, vul dat adres in je browser in en als het goed is kom je dan op je modem uit.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
helaas.... connection timed out.

Ik snap er niks meer van!

edit: nu lijkt het weer volle bak te gaan.... toch maar eens een klachtje gaan voorbereiden....

[ Voor 46% gewijzigd door Magic666 op 24-07-2005 12:25 ]

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als je niet op je modem kunt komen lijkt het mij een probleem bij je modem, en niet bij je provider. Als je dat modem zelf gekocht hebt lijkt het mij dat een klacht indienen bij je ISP weinig nut heeft.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
modem kwam met het cistron abbo toendertijd. Monteur heeft alles aangelegd en alles deed het.
Volgens de manual moet je met het IPadres zo je modem inkunnen... blijkbaar niet dus?

Sinds een aantal dagen schommelt de downloadsnelheid gigantisch en met tracert en winmtr zie je toch wel hier en daar rare dingen. XS weet van niks.... het vreemde is dat er gisteren een storing was bij cistron/babyxl (ik zit bij BBNED) tijdend die storing had ik dus ook problemen.

Toen de storing was opgeheven ging bij mij ook alles weer ok. Vandaar dat ik de indruk heb dat het toch bij de ISP ligt

• bjck
Je modem staat niet als router ingesteld maar als bridge. Je kan dus gewoon niet direct je router in omdat deze eigenlijk als 'alleen modem' ingesteld staat.

Weinig problemen kan het geven dan ook, tenzij hij stuk is. Herstarten gewoon (uit en na 10sec weer aan) zou al moeten helpen dan.

Misschien dat het puur de netwerk verbinding tussen je PC en de SMC is. Je zou ook je netwerk kaart op 10Mbit-halfduplex kunnen zetten om dit te bekijken.

Windows XP?

Er zijn ook mensen van CistroN helpdesk naar XS4all gegaan, misschien dat je eens kunt vragen of die je kunnen helpen?

In de nieuwsgroep xs4all.adsl meldt zich ook iemand met een mogelijk soortgelijk probleem.

http://groups-beta.google.com/group/xs4all.adsl

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 24-07-2005 15:30 ]

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
Windows XP ja

Ik hou de nieuwsgroepen al in de gaten, voorlopig draait ie sinds vanochtend weer stabiel. Maar raar blijft het toch.

Ik kijk het gewoon een paar dagen aan en anders is het idd in de nieuwsgroepen van xs/Cistron posten.

Bedankt voor alle hulp iig! :)

• bjck
Daar lezen mensen van XS4all etc ook mee behulpzaam. Zou in die thread blijven kijken en in overleg met de helpdesk tot oplossing komen.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
bjck schreef op zondag 24 juli 2005 @ 15:01:

Misschien dat het puur de netwerk verbinding tussen je PC en de SMC is. Je zou ook je netwerk kaart op 10Mbit-halfduplex kunnen zetten om dit te bekijken.
bescheiden schopje....

bjck,

na een paar dagen weer volle bak gelopen te hebben, is het sinds gisteren weer zo traag als dikke st**nt.
Ik heb jou tip opgevolgd, netwerk kaart op 10 Mbit halfduplex zetten, en waarempel, de eerste mordax test geeft gelijk weer 208 kb/sec aan!

Wat houdt dat halfduplex in? (n00b vraag waarschijnlijk...)

• bjck
Magic666 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 22:02:
[...]

bescheiden schopje....

bjck,

na een paar dagen weer volle bak gelopen te hebben, is het sinds gisteren weer zo traag als dikke st**nt.
Ik heb jou tip opgevolgd, netwerk kaart op 10 Mbit halfduplex zetten, en waarempel, de eerste mordax test geeft gelijk weer 208 kb/sec aan!

Wat houdt dat halfduplex in? (n00b vraag waarschijnlijk...)
Verwachtte al dat dit je probleem mogelijk zou oplossen.

Je ethernet aansluiting op je modem staat op 'auto' en ook je pc netwerk kaart staat op 'auto detect'. Nu moeten beide aansluitingen in overleg met elkaar over welke snelheid te doen. Dat overleg lukt niet en ze worden het niet eens (gemaar). En blijven wissellen......

Resultaat een enorm crappy verbinding. Als je één van beide vast zet is het gedoe over. Je kan ook je SMC vast zetten, ergens onder 't LAN gedeelte in 't menu. Maar maakt niet uit welke je doet eigenlijk.

Kan ook zijn dat 100-FULL gewoon ook werkt, als je er maar ééntje vast hebt staan. Je ADSL verbinding is blijkbaar 2Mbps dus 10-half is al ruim voldoende ;)

(half en fullduplex kan je vinden via google, iets met tegelijk zenden & ontvangen of niet tegelijk dacht ik).

Waarom 't opeens komt en nooit was zonder iets te veranderen... vraag 't SMC maar die weten 't ook niet. Komt meer voor met de 7401BRA's....

Dezelfde vraag / probleem was jij ook in xs4all.general neem ik aan?

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 31-07-2005 22:17 ]

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
lekker snel antwoord bjck! Is wel een beetje duidelijk zo.
Ik heb idd een 2Mbps verbinding dus die 10 is idd ruim zat!

Ik ben je iig eeuwig dankbaar!

Binnenkort toch tweakdsl, als ik ooit het formulier nog binnen krijg... ;), dus die modem gaat toch weg.

edit: xs4all.adsl was het en op cistron.broadband ook ... :o zoveel mogelijk sources gebruiken dacht ik... ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Magic666 op 31-07-2005 22:24 ]

Pagina: 1