[XP] Instal en verwijderen is leeg

Pagina: 1
Acties:

• Robert1989
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-03 13:32
Wanneer ik op software klik en dan bij Programma's intalleren of verwijderen klik dan heb ik een hele witte lijst dus ik kan via daar geen programma's verwijderen. Heeft iemand een idee hoe ik dit goed krijg. Dit is trouwens gekomen na instalatie van Win SP2.

Ik heb al gezocht bij google maar daar kon ik niks over vinden.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Moet je ook nooit over xp1 doen, dat geeft soms wat probleemen.
En soms hele grote.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

XP staat er niet bij (2000), maar misschien hier eens kijken:
http://support.microsoft....spx/kb/266668/EN-US/?#kb1

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Robert1989
Bedankt. Zal ik is proberen.

Het is niet gelukt :(

[ Voor 36% gewijzigd door Robert1989 op 23-07-2005 16:26 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Robert1989 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 16:03:
Ik heb al gezocht bij google maar daar kon ik niks over vinden.
Kan je eens vertellen waar je precies opgezocht hebt en wat je dan gevonden hebt? Want met 'niks gevonden' bedoel je denk ik 'niks gevonden dat hielp', maar het zou handig zijn als je vertelt wat je dan wel gevonden hebt :)

Iig zijn er op GoT vaker dit soort topics geweest met wat tips erin (bv. AutoCad schijnt dit te veroorzaken iirc) dus ga even op zoek :)

• Robert1989
Ik heb spullen gevonden die je moest uit voeren in Dos, ik probeerde dit maa het bleek telkens dat het voor oudere versies van windows was.

Ik had gezocht in forums er naar en gevraagt aan de leveransier van me pc ( maar HP kennende helpen ze je niet ),

Ik zocht dan naar hoe het te maken was maar telkens moest ik in uitvoeren wat invullen dan kreeg je dat opdrachtprompt schermpje en dan moest je wat invullen. Dit deed ik dus maar daarna stopte dat opdrachtprompt er zomaar mee.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Dit komt door wat corruptie in de HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\Uninstall

Elke programma dat zich registreerd in de Add/Remove Programs, registreerd z'n waardes in deze key in een eigen subkey.

Exporteer eens de hele Uninstall key, en verwijder 1 voor 1 de keys en kijk wat 't resultaat in Add/Remove Programs is.

Ik heb dit al wat vaker gezien; maar weet zo niet meer welke value hier schuldig aan is..

Got it:
Add or Remove - White Space

This is generally due to the DisplayIcon having a negative number. From here you can either remove the negative number or remove the last application listed: Start/Run/Regedit: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{}
Dus even zoeken naar een value waarbij bij DisplayIcon iets staat van "blablabla,-1"
Die -1 even in 0 veranderen en het zou verholpen moeten zijn.

Dit is alleen het geval als je een gigantisch groot wit vlak heb in add/remove programs. Als het goed is kun je wel naar beneden scrollen om de rest van de applicaties te zien.

[ Voor 44% gewijzigd door Krypt op 26-07-2005 13:37 ]

Pvouput live

Pagina: 1