Hey, ik weet niet of dit topic hier thuis hoort, maar op www.tweakers.net wordt een score gegeven bij je posts op artikels, ik had graag geweten hoe die bepaald worden.
Met de hand door andere bezoekers. De FAQ geeft wat extra uitleg.Terracotta schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 16:02:
Hey, ik weet niet of dit topic hier thuis hoort, maar op www.tweakers.net wordt een score gegeven bij je posts op artikels, ik had graag geweten hoe die bepaald worden.
En voor meer info kan je natuurlijk altijd in Tweakers.net Moddereter Forum een kijkje nemen!
Tikje richting Tweakers.net Moddereter Forum, daar hebben ze een faq enzo daarover geloof ik
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Ja, iedereen mag bepalen of het meer of minder waard is aan de hand van de inhoud van je post. En zodra de post niet op een vooraf begrepen niveau staat krijg je + of -1 punten om het op een goed niveau te krijgen.
+4 is dus niet dat je populair bent, maar enorm inzichtvolle posten kan bakken. En de waardering -1 is dat bijna niemand 'm wil zien.
* Delerium gaat ook maar eens kijken hoe dat precies eruit ziet.
Klint stoer ... t..w....e...a...k.....e....r....z.....n......e.....fuck, crash.
+4 is dus niet dat je populair bent, maar enorm inzichtvolle posten kan bakken. En de waardering -1 is dat bijna niemand 'm wil zien.
* Delerium gaat ook maar eens kijken hoe dat precies eruit ziet.
Klint stoer ... t..w....e...a...k.....e....r....z.....n......e.....fuck, crash.
[ Voor 18% gewijzigd door Delerium op 23-07-2005 19:30 ]
Op papier is dat de gedacht ja. De praktijk is echt vaak iets andersEcteinascidin schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 19:29:
Ja, iedereen mag bepalen of het meer of minder waard is aan de hand van de inhoud van je post. En zodra de post niet op een vooraf begrepen niveau staat krijg je + of -1 punten om het op een goed niveau te krijgen.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ja, in de praktijk is het meer zo: Ben ik het met hem eens? JA -> pluspunt. Nee -> minpunt.
Het idee is natuurlijk wel leuk. De macht van het individu is alleen te groot. Die zou kleiner gemaakt moeten worden. Minder snel een plus of minpunt krijgen. (dus de individuele stem moet minder zwaar tellen)
Het idee is natuurlijk wel leuk. De macht van het individu is alleen te groot. Die zou kleiner gemaakt moeten worden. Minder snel een plus of minpunt krijgen. (dus de individuele stem moet minder zwaar tellen)
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Hoe meer stemmers er zijn op je post, des te minder de invloed van de invidu.Quacka schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:00:
Ja, in de praktijk is het meer zo: Ben ik het met hem eens? JA -> pluspunt. Nee -> minpunt.
Dat is idd correct, maar in bepaalde draadjes overheerst een eens/oneens cultuur en/of het onderbuik gevoel, en dan word er massaal verkeerd gemodLen schreef op zondag 24 juli 2005 @ 23:37:
Hoe meer stemmers er zijn op je post, des te minder de invloed van de invidu.
Gelukkig is er dan een TMF waar dergelijke misstanden besproken en (desnoods met behulp van een PowerMod) gecorrigeerd worden
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
1 stem is genoeg om een bericht naar '0' te modden.Len schreef op zondag 24 juli 2005 @ 23:37:
[...]
Hoe meer stemmers er zijn op je post, des te minder de invloed van de invidu.
Maar 2 stemmen zijn genoeg om het naar '-1' te modden.
Als dat gebeurt, dan zien veel mensen de berichten niet eens meer en zal er dus ook nooit door een ander een pluspunt worden gegeven.
Ik snap niet waarom 1 stem genoeg is om iets naar boven of beneden te modden. Dat is misschien luek op een site met 100 bezoekers per dag, maar niet op een drukbezochte site zoals Tweakers.
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Ik denk dat dat best meevalt, het merendeel der posts krijgen wél 2 of meer beoordelingen, dus is het nooit slechts één persoon die de hele score 'bepaalt', eventueel kun je, als een beetje karma hebt, zelf de score initieel op +2 posten...Quacka schreef op maandag 25 juli 2005 @ 10:29:
[...]
1 stem is genoeg om een bericht naar '0' te modden.
Maar 2 stemmen zijn genoeg om het naar '-1' te modden.
Als dat gebeurt, dan zien veel mensen de berichten niet eens meer en zal er dus ook nooit door een ander een pluspunt worden gegeven.
Ik snap niet waarom 1 stem genoeg is om iets naar boven of beneden te modden. Dat is misschien luek op een site met 100 bezoekers per dag, maar niet op een drukbezochte site zoals Tweakers.
Wat wel zo is recentelijk, is dat op oudere nieuwspostings, volgens mij ietwat minder sterk gemodereerd wordt, de modque leeg krijgen, is iets wat, volgens mij minder lukt (mijn gevoel iig, maar ik modereer zelf ook wat minder, dus misschien is het een subjectief gevoel, toch lijkt het me weer eens leuk om met de mensen van TMF een poging te doen de modque leeg te krijgen
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
RM-rf!!!
Laat KeX maar niet horen wat je over die lege Mod-Q te melden hebt
* botoo weet wat zijn reactie zal zijn:
'Een lege Mod-Q is het doel niet, om correcte moderaties gaat het!'
of iets van die strekking
.
Laat KeX maar niet horen wat je over die lege Mod-Q te melden hebt
* botoo weet wat zijn reactie zal zijn:
of iets van die strekking
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
dat klopt, en daar heeftie helemaal gelijk in ...botoo schreef op maandag 25 juli 2005 @ 11:06:
of iets van die strekking.
Toch is dat altijd een 'leuk' saamhorigheidsgevoel' als men vanuit TMF dat kan bereiken ... en dat is toch ook belangrijk..., dat het modden ook 'leuk' kan zijn
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Ik hier? 
Tsja, maar dat was in de tijd dat het doel was om de Q leeg te krijgen en er mensen gewoon alle reacties de waarde "gemodereerd" gaven om ze uit de Q te krijgen en dat gaf een idee van vals bij zijn. Nu is een lege mod-Q schitterend als je weet dat allee actieve draadjes op het juiste niveau zijn. Als je dus met zijn allen een aantal draden goed aanpakt en zo de Q leegmaakt, dan krijg je dat positieve saamhorigheidsgevoel waar RM-rf op doelt.
Tsja, maar dat was in de tijd dat het doel was om de Q leeg te krijgen en er mensen gewoon alle reacties de waarde "gemodereerd" gaven om ze uit de Q te krijgen en dat gaf een idee van vals bij zijn. Nu is een lege mod-Q schitterend als je weet dat allee actieve draadjes op het juiste niveau zijn. Als je dus met zijn allen een aantal draden goed aanpakt en zo de Q leegmaakt, dan krijg je dat positieve saamhorigheidsgevoel waar RM-rf op doelt.
Pagina: 1