[samba + policies] Folder redirection

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wboard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-04-2022

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
Ik zit met een probleem. Ik moet m.b.v. een policy file (NTConfig.POL) in m'n NETLOGON share het voor mekaar krijgen dat iedere user haar eigen documenten (Documents And Settings, bijv.. Outlook.pst die hier ergens in staat) geredirect wordt naar een Netwerk Share op m'n samba PDC.
Ik heb al lopen vogelen met poledit, maar daar kan ik nergens iets vinden over folder redirection. Ook heb ik geprutst met MMC en GPO, maar heb geen idee hoe ik hier een .pol file uit kan krijgen die vanuit mijn NETLOGON share wordt uitgevoerd. Ook heb ik een andere policyeditor gevonden -> Nitrobit Group Policy
Ik hoop dat jullie een oplossing hebben, dus niet iets met register aanpassingen.
Hier op het forum heb ik een aantal topics gevonden, maar de meeste zonder resultaat. Ook op google vindt je zat, maar dat gaat voornamelijk over WS2003 met AD.

A smooth sea never made a skilled sailor

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Even een paar puntjes:
Documenten:
Daar heb je een %homedrive% en %homepath% variable voor.
Mail (outlook):
MS geeft géén support als jij je PST's met Office XP of 2003 op een netwerkdrive zet.
Kans is groot dat je domme foutmeldingen krijgt.
http://support.microsoft.com/kb/297019/

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 23-07-2005 18:59 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Move NT > WOS

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
over homdrive/path heb ik gelezen jah,
maar is dan
code:
1
NET USE %HOMEDRIVE% %HOMEPATH%
genoeg?? of moet je ook nog met policies gaan kloten enzo?
en dat gaat dan over "favorieten, bureaublad, mijn documenten, menu start etc etc.??"

Als Outlook gaat zeiken over die pst files, is het dus niet mogelijk om dat werkend op een netwerk drive te zetten?

[ Voor 10% gewijzigd door wboard op 24-07-2005 12:59 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wboard schreef op zondag 24 juli 2005 @ 12:59:
over homdrive/path heb ik gelezen jah,
maar is dan
code:
1
NET USE %HOMEDRIVE% %HOMEPATH%
genoeg?? of moet je ook nog met policies gaan kloten enzo?
en dat gaat dan over "favorieten, bureaublad, mijn documenten, menu start etc etc.??"
1) nee, die code doet t niet.
2) je hoeft daarvoor niet met policies te gaan kloten
3) kijk zelf eerst eens naar SET.
eventjes een commandprompt opengooien en set intikken, en je ziet een boel nuttige dingen.

Trouwens:
NT policies (die .pol files) zijn registry entries.
Je tattoo'd de instellingen in je registry. Daarnaast is de interface die Policy Editor je biedt nogal beperkt, vergeleken bij NT5.x Group policies.
Je kan net zo goed extra registry entries via een loginscript oid erbij zetten als je dat wil.
Als Outlook gaat zeiken over die pst files, is het dus niet mogelijk om dat werkend op een netwerk drive te zetten?
Ondanks dat het MSKB artikel aangeeft dat het met Office 2000 ook niet zou werken doet dat 't wel, en nog redelijk betrouwbaar (als je het tenminste op win2k + office2k houdt).

OfficeXP en 2003 weet ik gewoon uit ervaring dat dat vroeg of laat inderdaad problemen gaat opleveren.
Niet eens dat je .pst pleite gaat ofzo, maar dat je bij verzenden/ontvangen opeens een foutmelding krijgt (outlook die een pst niet kan bijwerken geeft heerlijk wazige foutmeldingen).
En uiteraard moet je rekening houden met file locking, virusscanners over netwerk, opportunistic locks, caching van shares onder XP (offline folders!)......

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
SET is idd het antwoord! Tenx!. En ik had nu idd toch al reg. settings in m'n login script gepropt, dus daar hou ik dat maar bij idd :P.

bedankt iig

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
ik heb via set, een aantal variabelen verandert, maar ik zie geen effect. 8)7
Hoe kan ik testen dat het werkt?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

:X Ik wilde je juist laten zien wat je %userhome% variables zijn, zodat je daar verder op kan zoeken wat je er mee kan doen.
Deze wijzigen via SET lost echt je probleem niet op hoor, doe maar eens een ctrl+F door je registry op de waarden die je oorspronkelijk uit SET kreeg.

Misschien is het geen overbodige luxe om wat info te zoeken hoe Windows clients een roaming profile gebruiken (MS documentatie op Technet, en uiteraard de Samba docs).

Een Samba domain is vergelijkbaar met een NT4 domain qua gedrag, en ook daar had je al roaming profiles.

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 24-07-2005 22:17 ]

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
maar.. uiteindelijk komt het gewoon dus neer op een regiser wijziging..
want -> dit had ik dus al -> HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
het enige wat ik ergens mee moet geven is "%USERPROFILE%" (>>>USERPROFILE=%HOMEDRIVE%%HOMEPATH%) meer niet..

(als ik dus hierboven wat aanpas, reageert hij er wel op!)
of bedoel je wat anders?

p.s. Ik ben fulltime info aan het zoeken ;)

[ Voor 50% gewijzigd door wboard op 24-07-2005 23:20 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ja, ik bedoel wat anders ja.

Lees je Samba documentatie eens goed door.

• mcl
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:12

mcl

Kijk hier even. Ik heb het ook min of meer zo gedaan. Werkt perfect! Het enige wat af en toe mis gaat is inderdaad een lock op m'n pst-bestand als ik op 2 workstations tegelijk ben ingelogd.

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
dat laatste was wel handig, maar dat is ook niet wat Backslash bedoelt?? :S.
Maar hij gaat nu helemaal mis, hij synchroniseert application data en hij kan het profiel niet meer laden. Geen id wat er nu weer mis gegaan is, maar dit is bagger 8)7.

Als je gewoon je app data redirect moet hij het toch gewoon doen?, lijkt mij althans...

de foutmelding:
code:
1
2
3
4
Windows kan het gebruikersprofiel niet laden, maar heeft de aanmelding voortgezet met het standaardprofiel van dit systeem. 

Detail: Onvoldoende opslagruimte beschikbaar om deze opdracht te verwerken.
komt alleen (na restart) de tweede keer inloggen.

edit: dat syncen is opgelost, met deletelocalcache roaming profile...

[ Voor 72% gewijzigd door wboard op 25-07-2005 11:52 ]

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
Even op een rijtje:

Ik heb in het register bij Shell folders en user shell folders de locaties gewijzigd.
Daarna heb ik met een register sleutel de mappen aangepast die hij niet naar de server hoeft te kopieren (van zelf sprekend de mappen die ik juist gelinkt wil hebben naar de server)

^^ bovenstaande moet toch voldoene zijn??

het probleem is dat hij sommige dingen nog naar de server kopieert, omdat hij voor het start menu "Start Menu en Menu Start" gebruikt (en & ne) dus het gekke is dat ik twee talen in de register sleutel moet gaan proppen, :S beetje vaag vindt je ook niet?

• mcl
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:12

mcl

Die link is inderdaad precies wat backslash bedoelt, maar dan netjes stap voor stap beschreven. Probeer het eens met een nieuw aangemaakte domain-user. Dan weet je iig zeker dat er geen dingen meer meespelen die je eerder misschien verneukt hebt. ;)

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
Ik heb het nu wel draaien met die folder redirections. Outook´s pst file heb ik gewoon handmatig op een share gezet en dat werkt ook wel. Alleen moet ik nog wat dingen perfectioneren, zoals sommige menuutjes (SendTo) die hij leeg maakt en een default user enzo..

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
C:\Documents and Settings\***\Application Data\Microsoft\Credentials

Deze map moet je syncen, anders moet je steeds wachtwoorden opnieuw invoeren...

[ Voor 75% gewijzigd door wboard op 27-07-2005 12:02 ]

Pagina: 1