Toon posts:

S-video out naar tv werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb vanmiddag eens een s-videokabel gehaald voor het bekijken van films op mijn televisie. Nu heb ik een geforce 6800 LE en heb ik daar de s-video kabel in geprikt. Andere uiteinde heb ik in een scart converter gestoken samen met de twee audio kabels.

Nu wanneer ik de scart converter in mijn tv steek, detecteerd mijn computer via nview wel de televisie. Maar wanneer ik dan bijvoorbeeld de clone opstelling gebruik kan ik op geen van de kanalen het beeld vinden. Alle AV channels geen beeld. Weet iemand waar het probleem kan zitten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sluit het eens niet aan via SCART. Mijn ervaring is dat als het via SCART loopt het niet lekker werkt terwijl een S-Video danwel Composite kabel veel makkelijker werkt (als erin steken, zender opzoeken en klaar).

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Terw_Dan schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 15:14:
Sluit het eens niet aan via SCART. Mijn ervaring is dat als het via SCART loopt het niet lekker werkt terwijl een S-Video danwel Composite kabel veel makkelijker werkt (als erin steken, zender opzoeken en klaar).
misschien heeft zn TV wel geen composite/s-video in...

misschien heel stom hoor, maar toch waard om het ff te checken (je zal echt niet de eerste zijn). Staat je op je scartblokje wel je input goed (in/out ff schakelen :P)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:13
Heb je je scart stekkertje wel op In staan. Vaak zit er een knopje op, waarmee je moet zeggen welke richting de data loopt. Heb je de stekker in de goede scart aansluiting gedaan. Vaak zitten er meerdere soorten scart aansluitingen op. (RGB, Component en/of S-VHS/S-Video).

edit. mmm. Ik was te laat.

[ Voor 6% gewijzigd door s441558 op 23-07-2005 15:21 ]

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Verwijderd

Topicstarter
Heb het inderdaad nu op gewone ingang gedaan en dan lukt het wel. Alleen beetje jammer dat het niet via die scart converter gaat, staat niet echt netjes die kabels aan voorkant. Maja iig bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

LuNaTiC schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 15:17:
[...]

misschien heeft zn TV wel geen composite/s-video in...

misschien heel stom hoor, maar toch waard om het ff te checken (je zal echt niet de eerste zijn). Staat je op je scartblokje wel je input goed (in/out ff schakelen :P)
Maar miscchien ook wel :P
Mijn ervaring is dat het vaak gewoon beter werkt dan SCART, dus als ik de kans heb sluit ik het op die manier aan en het lijkt ook in dit geval te werken.

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
Scart blokje zoveel mogelijk vermijden, zo'n s-video -> scart blokje geeft altijd een zwart wit beeld op de tv (en mn tv'tje heeft enkel scart natu :( )

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het kan gewoon zijn dat de scart aansluiting geen S-VHS ondersteunt, probeer eens een andere scart of zo.

Als je scart geen S-VHS ondersteund heb je normeel wel beeld, alleen zwart/wit.

Kijk ook eens naar een knopje op je convertor, zoals LuNaTiC en andere voorstelden.
Pagina: 1