Toon posts:

Welke compactzoom bij Canon 350D ?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na in de oudheid veel dia`s gemaakt te hebben met analoge spiegelreflex camera`s nu een digitale spiegelreflex aangeschaft (Canon 350D).

Mijn vraag is: welke goede compactzoom (18-200 mm) kan ik het beste aanschaffen? Er zijn twee opties die voor mij in aanmerking komen: Sigma en Tamron. Beide lenzen ontlopen elkaar niet veel. Ik heb echter geen ervaring met beide merken en vraag me af, welke van de twee de beste keuze is?

Een andere optie is het aanschaffen van een 28-200 mm lens (voordeel: minder duur) en de standaardlens uit de kit niet in de kast te leggen, maar te gebruiken in het bereik 15-28 mm....

Wat zou jullie optie zijn?

Alvast bedankt,

Leon

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:23

vinnie1908

Appel != peer

Persoonlijk heb ik een 28-300 van Tamron gehad die ik met veel plezier op vakanties heb gebruikt waar ik niet veel mee kon nemen. De lichtgevoeligheid laat wel te wensen over, iets wat ik goed merk nu ik een 24-60 en een 70-200 f/2.8 beide heb van Sigma. Ik zou dus eerder investeren in een goede lens en dan wat minder zoom hebben dan zo'n groot mogelijk bereik zien te halen. Bedenk ook dat de cropfactor van 1.4 er voor zorgt dat je een heel groot bereik haalt en je het dus niet 1 op 1 kan vergelijken met een analoge.

Over de algehele kwaliteit van Sigma en Tamron kan ik eenvoudig vertellen dat bij mij ze beide een zeer goede kwaliteit hebben en ik ook geen duidelijk verschil zou kunnen aanraden. Waarom neem je geen 28-70 lens erbij, of verwacht je heel veel buiten fotografie te doen? Het is wel leuk voor binnen 200mm maar of het nu echt heel hard nodig is?

p.s. wij Tweakers groeten elkaar permanent dus je hoeft dat niet te doen in je post ;)

[ Voor 6% gewijzigd door vinnie1908 op 23-07-2005 15:14 ]

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De Sigma 18-200 lijkt de betere te zijn (nog goedkoper ook :D). Minder vignettering, zoomlock en optisch beter. Enige nadeel is dat de Tamron iets meer tele heeft (exact 200mm op het eind zijn ze allebei niet)

Maar eigenlijk hoort je vraag hier thuis: Centraal objectieven-topic V4.0

Als je meer info wil, moet je je vraag daar ff posten.

Edit: Een review

[ Voor 12% gewijzigd door Grrrrrene op 23-07-2005 15:15 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Dit topic is gesloten.