Een effect wat je nog wel eens ziet is Gold Toning. Dit effect kan ook redelijk simpel gemaakt worden met Photoshop zoals ik laatst in een Engels blad heb gevonden. Ik heb het stukje uitgeprobeerd en ik moet zeggen, het resultaat ziet er goed uit, hoe jullie dit moeten doen is hieronder te vinden.
De begin foto genomen op een romeins festival in Engeland:

We beginnen om de foto zwart/wit te maken:

Dan maken we een fill layer aan via Layer -> New Fill Layer -> Solid Color...
Kies hier een oranje kleur:

Zodra je de fill layer hebt, zet je de blending mode op Color en reduceer je de Opacity naar 83%
Maak nu nog een fill layer aan alleen dan met een gele kleur en zet de blending mode op Darken en reduceer de Opacity naar 49%
Zodra je dit gedaan hebt maak je een nieuwe Selective Colour Adjustment layer aan en selecteer je Blacks van het drop-down menu.
Reduceer nu langzaamaan je Cyaan terwijl je de Magenta en Yellow verhoogd.
Doe ook het zwart wat verhogen, dit geeft een wat warmere aanblik.

Uiteindelijk houdt je dan een plaatje als dit over:
De begin foto genomen op een romeins festival in Engeland:

We beginnen om de foto zwart/wit te maken:

Dan maken we een fill layer aan via Layer -> New Fill Layer -> Solid Color...
Kies hier een oranje kleur:

Zodra je de fill layer hebt, zet je de blending mode op Color en reduceer je de Opacity naar 83%
Maak nu nog een fill layer aan alleen dan met een gele kleur en zet de blending mode op Darken en reduceer de Opacity naar 49%
Zodra je dit gedaan hebt maak je een nieuwe Selective Colour Adjustment layer aan en selecteer je Blacks van het drop-down menu.
Reduceer nu langzaamaan je Cyaan terwijl je de Magenta en Yellow verhoogd.
Doe ook het zwart wat verhogen, dit geeft een wat warmere aanblik.

Uiteindelijk houdt je dan een plaatje als dit over:
[ Voor 5% gewijzigd door Apen-nootjes op 23-07-2005 17:45 ]
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate