Toon posts:

advies voor een nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen:

ik ben op zoek naar een nieuwe laptop met de volgende minimale eisen:

7200rpm 80+GB HD
1GB RAM
scherm minimaal 15 inch 15.4 inch mag ook
bluetooth & wifi 54Mbps & gigbit lan & minimaal 4 usb2 poorten
dvd+-brander 8x

iemand ergens een laptop gespot die hieraan voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 13:54

FongWan

The Stormrider ...

tja, als ik hem uitzoek mag jij hem betalen voor me :P :+

Wat is je budget, waarvoor ga je hem gebruiken en wat heb je zelf al gevonden want ik kan nu wel een notebook met een prijskaartje van 2000+ neerzetten en dan is ie misschien nog niet goed.

Zie ook de faq & policy want dit soort topics worden niet echt gewaardeerd op de manier zoals jij hem nu hebt geopend. nofi trouwens.
In elk forum geldt gewoon de policy voor forumgedrag. Eigenlijk hoor je deze al gelezen te hebben, ben je dit vergeten, doe dit dan alsnog voordat je een topic opent. Dingen als advertenties, flames of illegale dingen zijn dus zeker niet toegestaan. Blijkt het dat je dit niet hebt gelezen (wat vaak snel merkbaar is) gaat je topic op slot. Het is dus zonde om direct een topic te openen.
Nog even een paar losse puntjes:

* Aan opsomtopics heeft niemand iets. Het is wel de bedoeling dat het forum wordt gevuld met behulpzame en interessante dingen
* Wil je een topic openen over een "grijs"-onderwerp is het aangeraden eerst een moderator te raadplegen. Zo zijn dingen als bioshacks niet erg gewenst hier.
* Voor systeemvragen (hoe-is-dit-systeem vragen) gelden speciale regels. Wil je zo'n topic openen, lees dan even dit aandachtig door
* Zogenaamde boodschappenlijstjes zijn nog steeds niet toegestaan. Deze regel is immers nog steeds van kracht.
* Zorg dat je de FAQ hebt gelezen voordat je een topic post
* Niet patsen met spullen en/of iemand de grond in boren omdat jij 'beter bent' dan hem/haar
* Laat zien dat je soms wat dingen hebt gedaan. Als je niet precies weet hoe je dit moet doen, kan je gewoon je gebruikte bronnen plaatsen onderaan je post. Dit geeft een goede indruk
* Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor. Heb je specifieke vragen over een moederbord, dan moet je in Processors, Mobo's & Geheugen zijn, voor disken in Opslagmedia & I/O Controllers en voor TFT’s in Videoplanken & Beeldkanonnen. Het plaatsen in het goede forum heeft zo een aantal voordelen:
o De kans op een snel en duidelijk antwoord is groter als je topic in het juiste forum staat
o Mensen gaan zich niet aan je ergeren omdat je je topic fout geplaatst hebt.

Kort door de bocht: CSL is voor het complete werk en topics waar alleen de topicstarter iets aan heeft horen niet hier.

[ Voor 81% gewijzigd door FongWan op 23-07-2005 12:54 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nu we toch bezig zijn:

ik dacht aan: de asus Z718Ne bij mycom voor 1299, alleen heeft deze geen bluetooth/7200rpm hd

http://shop.powerline.nl/...38ebb3230f66c40d1f443#234

wat ik met mijn laptop doe: veel downloaden, moet veel rekenkracht hebben voor wiskundige toepassingen, simulaties en dergelijke, gamen hoeft niet. een goeie dvd brander wel gewenst.

prijskaartje max 1500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 08:30
Windcloud, het ga je de laptop veel meenemen?

Mijn advies:
-Centrino (Pentium M), voor lange batterijduur en goede performance
-zeker gaan voor een snelle HD (5400 rpm of liefst 7200 rpm) dit is toch de bottleneck bij een laptop
-integrated graka, of wellicht Ati X300
-1 gb ram (inderdaad slim voor jouw toepassing)
- goed merk (Asus, Dell, HP/Compaq of IBM)
- rest van de eisen moet je zelf weten

Tja, er zijn heel veel laptops die aan die eisen (en al helemaal jouw eisen in de startpost) voldoen.

Voordeel van Dell is dat je zelf kan kiezen wat je erin doet. Dan is bijv. de Dimension 6000 interessant (Ervaringen Dell Inspiron 6000).

Ga je voor IBM, kijk dan naar bijv. de R52 ([rml][ Ervaringen] Lenovo/IBM Thinkpad R52[/rml]).

Asus en HP (nc8230/nw8240) hebben meerdere leuke modellen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acer Travelmate 8103 of 8104 (1500 of 2300 euro)
Dell Inspiron 6000 (vanaf 1500 euro)
Dell Latitude D810 of Dell Precision M70 (2300 euro)

bij Dell moet je telefonisch bestellen als je een 7200rpm schijf wil.

performance bij zelfde configuratie:

precision > travelmate > latitude = inspiron > HP Nx8220

waarde voor zelfde prijs:

travelmate 8103 > inspiron > hp > precision = latitude

greetz

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2005 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Juist, iets meer zelfinspanning mag ook wel. :) Zie ook het verhaal dat Fongwan voor je heeft gequote. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.