Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Positie van de voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, aangezien het met casemodden te maken heeft zal ik t hier maar plaatsen zeker :-).

Het zit zo, ik heb een antec 430 watt voeding voorzien van twee koelers. 1 aan da achterkant (8cm) en een aan de boven/onderkant (12cm).

Nu heb ik hierover een vraag.

Via volgende link vind je een foto van mijn voeding
http://images.amazon.com/images/P/B00006B6TD.01.LZZZZZZZ.jpg

Nu vraag ik mij af of dit de positie is dat hij in de kast moet geplaatst worden? Ik zou namelijk de 12cm fan willen vervangen door een blauwe en de voeding dan omgekeerd in mijn case willen plaatsen.

Als ik in mijn case kijk zie ik ook dat op de plaats waar de voeding moet komen een vierkant is waarop je m kan leggen met een groot open vierkant, precies speciaal gemaakt voor die fan zichtbaar te maken (en airflow natuurlijk).

Dus nu is mijn vraag, heeft het enig effect op je voeding hoe je deze plaatst qua prestatie, stabiliteit, veiligheid,...
Indien ja, wat is nu eigenlijk de juiste positie? Zoals op de foto?

Thx

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:44
De foto, zoals je hier ziet is van een voeding die op de kop staat :)

De fan "bovenop" zit aan de onderkant wanneer je de voeding in de kast hebt gemonteerd.

Misschien snap ik je vraag ook wel niet.

[ Voor 18% gewijzigd door AttiX op 23-07-2005 12:06 ]

Verwijderd

Volgens mij maakt het voor een voeding niet echt uit hoe je hem monteert, mits de fans niet tegen de kast aanzit (behalve de achterkant) :)
het "2e" fan dus naar de onderkant/kant van je processor i.p.v. de andere kant op ;)

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:11
Lalalala

[ Voor 95% gewijzigd door Leftblank op 23-07-2005 12:08 . Reden: te laat/dubbelpost ]

Verwijderd

Toch wel meestal ligt de printplaat onderaan en kan de warmte naar boven. Ligt het andersom dan stijgt de wartme tegen de printplaat en kan deze moeilijker weg met eventueel gevolg van overhitting.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan zit de voeding nu dus omgekeerd in mijn pc :P , in de loop van de week als ik mijn sleeves heb zal ik m best omdraaien dan :P .

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 15:42:
Ok dan zit de voeding nu dus omgekeerd in mijn pc :P , in de loop van de week als ik mijn sleeves heb zal ik m best omdraaien dan :P .
|:(

Je had zelf toch ook wel kunnen bedenken dat ie met de fan naar beneden zou moeten 8)7

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:08
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 12:24:
Toch wel meestal ligt de printplaat onderaan en kan de warmte naar boven. Ligt het andersom dan stijgt de wartme tegen de printplaat en kan deze moeilijker weg met eventueel gevolg van overhitting.
Lijkt me niet echt relevant; er zit niet voor niets een fan in dat ding. Zo snel beweegt die warme lucht uit zichzelf niet, dus dat effect lijkt me nihil vergeleken met de airflow die zo'n fan genereert.

Volgens jouw theorie zouden alle computers die op hun kant liggen van de warmte stuk moeten gaan. Dat is niet zo.

Verwijderd

jongens jongens jongens , wil niet moeilijk doen maar hoe wil je in godsnaam je voeding "verkeerd" in de kast plaatsen ?? denk nou eens na. Als je kijkt naar de bevestigings gaten dan snap je ook waarom hij maar op 1 manier past.

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 20:15
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 12:24:
veel voeding met een 120cm fan erin zijn anders juist zo gemaakt.
met een fan in de onderkant zou de lucht genoeg moeten stroomen door de gehele voeding.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 16:57:
jongens jongens jongens , wil niet moeilijk doen maar hoe wil je in godsnaam je voeding "verkeerd" in de kast plaatsen ?? denk nou eens na. Als je kijkt naar de bevestigings gaten dan snap je ook waarom hij maar op 1 manier past.
Je kan toch ook het fan dat boven/onderop zit tegen de bovenkant van de kast plaatsen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 16:57:
Dat is het net, met de fan naar boven paste m, andersom nie :9

BTW, voeding is heel fris, dus hitte is geen probleem.

Verwijderd

Ik zou het maar heel raar vinden als de opening van de fan naar boven gericht (dus naar de bovenkant van de kast) moet worden. De meest logische en koelste opstelling is met de opening naar onderen.
Verder: ben je zeker dat dit een 120mm fan is? lijkt mij eerder 90mm als ik kijk naar de grootte van de fan in vergelijking met de grootte van de voeding zelf.

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-11 07:58
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 00:02:
Ik zou het maar heel raar vinden als de opening van de fan naar boven gericht (dus naar de bovenkant van de kast) moet worden. De meest logische en koelste opstelling is met de opening naar onderen.
Verder: ben je zeker dat dit een 120mm fan is? lijkt mij eerder 90mm als ik kijk naar de grootte van de fan in vergelijking met de grootte van de voeding zelf.
daar heb je zeker gelijk in ... das naar mijn mening (99% zeker) 'n 90mm fan hoor kheb zon 120mm fan in mn voeding en die bedekt heel de onder/bovenkant (whatever is up or down.. maakt geen knuppel uit :))
Dit is 'n 120mm fan, ff goed kijken aan de bovenkant !!

Verwijderd

Topicstarter
Ja jullie hebben gelijk, tis een 90 mm.

Maar dus buiten hitte verhoging en al die boel kan het dus geen kwaad om een voeding ondersteboven te zetten of hoe dan ook?

Verwijderd

Alle voedingen die ik hier heb [ tagan, antec, nexus, fortron, Qtec, noname ] zitten met hun printplaat aan de bovenkant. Buiten dat, een voeding heeft geforceerde koeling, dus de stand van het ding maakt in principe niet uit.
Pagina: 1