[SQL Server 2005 Express] Geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:31
Ik heb gisteren de laaste beta van SQL Server 2005 Express edition gedownload en geinstalleerd, maar tot nu toe is het me niet gelukt om een verbinding met de server te krijgen. Ik heb lokaal de SQL Express Manager geinstalleerd waarmee ik verbinding heb proberen te maken, en elders op mijn lan heb ik nog SQL Enterprise manager gebruikt, maar geen verbinding.

De SQL Server service is 'running' en met SQL Server 2005 Configuration Manager heb ik alle protocols enabled. De windows firewall heb ik gedisabled.

SQL Express Manager komt met een timeout. Ik heb proberen te connecten met de computernaam, IP en localhost, maar geen succes. Als ik met de Express Manager connect naar een andere SQL server in mijn netwerk, dan krijg ik wel verbinding.

Met Google heb ik gezocht, maar daar kon ik niets vinden over het probleem. Ik heb het probleem ook in newsgroepen gegooid, maar nog geen antwoord daar gekregen.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:31
Al gevonden...

Je moet connecten naar een Named Instance 8)7

De default Named Instance is SQLExpress dus om te connecten heb ik computername\SQLExpress gebruikt...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com