(Weer een) Internet delen probleem

Pagina: 1
Acties:

• BratMokstrof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:28
Voor iedereen (logischerwijs) denkt dat dit een 13-in-een-dozijn thread is, eerst even vertellen dat ik

a) al 10x een netwerk heb opgericht.
b) het gewerkt heeft maar "ineens" niet meer werkt.
c) de FAQ heb doorgewerkt.

Tot zover de introductie en gelijk voor mij een "verantwoording" dat ik dit hier post :)

Setting:
2 PC's, server met XP, client met 2k.
Allebei goedkoop nicje, cross-kabel ertussen.

Hele kermis ingevuld in de XP omgeving, IP adres op 192.168.0.1, subnet op 255.255.255.0, mooi.
Verder internet delen aangevinkt, ...

Op de 2K PC heb ik 192.168.0.2, zelfde subnet en de DNS-en van de service provider. (later ook nog 192.168.0.1 geprobeerd).

Nou, dat werkte, printer gedeeld, keurig printje gemaakt, dus dat was mooi.

Maar de XP machine had verschillende accounts, dus wilden we even testen of hij het ook zou doen in een "neutrale toestand" (d.w.z. niemand ingelogd). Dus reboot gedraaid en niet ingelogd.

En sindsdien werkt het dus niet meer ... Zelfs niet als ik met hetzelfde account inlog als waarbij ik het had ingesteld.

Instellingen ongewijzigd, kabel is nog in orde (eruit trekken is zichtbaar op beide machines).
Ik kan NIET pingen. :'(

Iemand enig idee van deze voodoo??? :'(

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Hmm heb dit probleem ook al eens eerder gehad, en wat bij mij hielp was een systeemherstel uitvoeren. Kan je helaas niet garanderen dat het werkt, maar probeer het eens, wie weet.
succes ;)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• BratMokstrof
Xadeon schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 11:42:
Hmm heb dit probleem ook al eens eerder gehad, en wat bij mij hielp was een systeemherstel uitvoeren. Kan je helaas niet garanderen dat het werkt, maar probeer het eens, wie weet.
succes ;)
Dat is helaas geen optie, omdat de PC geen systeemherstelsoftware draait ;)
(en nee, een format is geen optie) :P

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

BratMokstrof schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 11:33:
En sindsdien werkt het dus niet meer ... Zelfs niet als ik met hetzelfde account inlog als waarbij ik het had ingesteld.
Wat is dan de foutmelding? En als het geetter over rechten is : zet dan op de server de "auditing" eens aan op logn/logoff zodat je ziet hoe hij probeert in te loggen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• BratMokstrof
leuk_he schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 14:47:
[...]

Wat is dan de foutmelding? En als het geetter over rechten is : zet dan op de server de "auditing" eens aan op logn/logoff zodat je ziet hoe hij probeert in te loggen.
Geen foutmelding, althans, allemaal 404's...

Hij komt dus duidelijker ergens nietl angs.

Verder snap ik je suggesties helaas niet? :(

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

maar je hebt de paq doorgewerkt, tot hoe ver kwam je dan? pingen?zien ze elkaar?

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• BratMokstrof
franssie schreef op maandag 25 juli 2005 @ 00:08:
maar je hebt de paq doorgewerkt, tot hoe ver kwam je dan? pingen?zien ze elkaar?
Er kan niks :'(
Zoals ik al zei: pingen doen ze niet, ze zien elkaar niet, ...
Maar ze merken het beide wel als ik de stekker eruit trek (dan beide een melding "wow, kabel los" ofzo. :(

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:35
alle firewall's , virusscanner, andere meuk staan uit :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ICS staat aan, DHCP op de client al geprobeerd? post je IP config resultaten anders eens van beiden?

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

BratMokstrof schreef op maandag 25 juli 2005 @ 11:36:
[...]

Er kan niks :'(
Zoals ik al zei: pingen doen ze niet, ze zien elkaar niet, ...
Maar ze merken het beide wel als ik de stekker eruit trek (dan beide een melding "wow, kabel los" ofzo. :(
Volgens de [rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml] zit er tussen kabel en pingen nog wat 8)
1.2b. Hardware problemen
.... branden de lampjes....
en regel 1 check de kabel
1.3. IP config
.. hoe ziet die er dan uit?
1.4. Drivers & TCP/IP stack
winipfix?

[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 25-07-2005 22:20 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Staat de firewall niet gewoon aan

• BratMokstrof
ICS staat (uiteraard) aan, DHCP op de client ook al geprobeerd ja.

Ik zit zaterdag weer achter die machines, dan zal ik ff posten wat ze uitpoepen.

En voor de volledigheid.
De lampjes brandden (tot ik de kabel eruit trok) ;)

Firewall (ZoneAlarm) uitgezet.

Maar verder ... Hij deed het en na booten niet. Dus ja :S
Tenzij er ineens een of andere spannende firewall is ontstaan, lijkt het me niet dat die ertussen zat?

Verwijderd

Je had toch XP
Die heeft ook standaard firewall op de Nic, laatste keer dat ik ics deed was dat het probleem

• BratMokstrof
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 15:09:
Je had toch XP
Die heeft ook standaard firewall op de Nic, laatste keer dat ik ics deed was dat het probleem
Die heb ik (volgens mij) ook uitgezet... :'(

Naja, zaterdag verse info :P
Hoop maar dat dit het was, want het lijkt een uitzonderlijk probleem :'(
Pagina: 1