Toon posts:

[Compaq server] intern geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog een Compaq Proliant 3000 Server (http://h18004.www1.hp.com...oliant3000/index-600.html) staan. Een van de geheugenmodules is defect geraakt en ik wil die dus vervangen.

Volgens de specificaties gaat er maximaal 4GB in deze server. Maarrr...ik ben een beetje aan het verdwalen tussen alle soorten en maten van modules.
De geheugenmodule die er in zat is een 256MB SDRAM 100MHZ DIMM REG ECC (http://www.comteccorp.com...ewItem.asp?idProduct=3541).
Met welke module kan ik deze nu vervangen? In de FAQ lees ik van alles over heel veel soorten en ik zie door de bomen het bos niet meer.
Een 512 MB PC133 SDR module moet toch gewoon werken?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Nou, nee. Er moet sowieso ECC registred geheugen in, en waarschijnlijk ook nog (duur) Compaq spul.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
AtleX schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 11:42:
Nou, nee. Er moet sowieso ECC registred geheugen in, en waarschijnlijk ook nog (duur) Compaq spul.
Waarom móet er ECC registered geheugen in dan? Als ik een niet-ECC-REG module plaats maak ik toch gewoon geen gebruik van ECC?

• VetCool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 01:15
Compaq servers zijn naar mijn ervaring heel critisch qua het plaatsen van geheugen. PC133 zal dan niet gaan werken. Ik zou gewoon PC100 geheugen kopen en dan weet je zeker dat het werkt.
Het moet ook ECC geheugen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door VetCool op 23-07-2005 11:45 ]

oi :P

Verwijderd

Topicstarter
Darki3 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 11:44:
Compaq servers zijn naar mijn ervaring heel critisch qua het plaatsen van geheugen. PC133 zal dan niet gaan werken. Ik zou gewoon PC100 geheugen kopen en dan weet je zeker dat het werkt.
Het moet ook ECC geheugen zijn.
Hoewel ik nog niet helemaal begrijp dat er verplicht ECC geheugen in moet gaan we daar dan maar naar op zoek.
Rest nog de vraag hoe ik er achter kom hoeveel pins geheugen ik nu hebben moet..?

edit: gevonden (http://sil.demon.nl/ad-min/Memory/0134.htm)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2005 11:51 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 11:50:
[...]
Rest nog de vraag hoe ik er achter kom hoeveel pins geheugen ik nu hebben moet..?
Gewoon 168pins, alle SDR SDRAM reepjes hebben zoveel pinnen op de SO-DIMM modules voor laptops na.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Sn00pN00b
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-08 09:58
Compaq servers en vooral de oudere zijn idd erg specifiek met welk geheugen ze wel of niet leuk vinden.
Kijk even op de kingston site bij de memory configurator kan je zo zien welk kingston geheugen in deze server werkt. Ik heb al even gekeken maar wist niet precies welk type Proliant 3000 je hebt.

http://www.ec.kingston.co...tributor=0&submit1=Search

Verwijderd

Topicstarter
Sn00pN00b schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 11:56:
Compaq servers en vooral de oudere zijn idd erg specifiek met welk geheugen ze wel of niet leuk vinden.
Kijk even op de kingston site bij de memory configurator kan je zo zien welk kingston geheugen in deze server werkt. Ik heb al even gekeken maar wist niet precies welk type Proliant 3000 je hebt.

http://www.ec.kingston.co...tributor=0&submit1=Search
Ik heb het type dat jij gevonden had.
Nu ik weet welk geheugen er in moet zal ik nog een winkel moeten zien te vinden die deze modules nog verkoopt. Ik heb wel een aantal webwinkels gevonden maar ik zou de module graag vandaag nog ophalen. Weet iemand toevallig iets in de buurt van Amsterdam?
Er kan trouwens maximaal 4GB in, maar ik heb nog nergens een winkel gevonden die 1GB modules verkoopt..bestaan die wel in deze soort?

• Sn00pN00b
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-08 09:58
Denk het niet, misschien origineel compaq maar dat is niet te betalen. Volgens het kingston schema heb je 8 banken dus 8 X 512 = 1GB. Maar denk dat het heel moeilijk wordt om dit vandaag nog te krijgen, niet echt gangbaar geheugen meer vandaar. Beste gok is google denk ik.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

En nieuw zal ik al helemaal niet aan beginnen, want dat loopt flink in de papieren! De nieuwprijs van SD ram is belachelijk hoog. (40 euro voor 256MB, 90 euro voor 512MB en dat is nog niet eens ECC geheugen). Neem eens een kijkje in de 2e hands afdeling van tweakers, daar zag ik wel een paar mooie ECC geheugensetjes te koop staan. :)

Linkje!

[ Voor 15% gewijzigd door frankknopers op 23-07-2005 12:13 ]

Goud is geen geld

• Kippenijzer
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik denk dat als je het persee vandaag moet hebben, je beste gok bijvoorbeeld marktplaats zal zijn. Het is zeer ongebruikelijk dat winkel dergelijk gehuegen op voorraad hebben (en levertijden kunnen ook wel eens tegenvallen van Kingston voor dergelijk gehuegen weet ik helaas uit ervaring :/)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 11:43:
[...]

Waarom móet er ECC registered geheugen in dan? Als ik een niet-ECC-REG module plaats maak ik toch gewoon geen gebruik van ECC?
ECC en non ECC geheugen is op zich nog wel te mixen, daar alle geheugenreepjes geen ECC zullen gebruiken.
Echter het mixen van Registered en non-Registered geheugen is niet mogelijk (in het optimistische geval boot de bak nog wel, maar houdt het dan ook wel bij op.).

dus je moet ECC regged spul kopen als je server dat vereis.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties allemaal, ik weet even genoeg.
Pagina: 1