Palomar schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 10:11:
De hoeveelheid geheugen op een kaart is totaal irrelevant; alle kaarten die nu verkocht worden hebben wel genoeg geheugen aan boord. Kijk daar dus ook vooral niet naar (aangezien je het vermeldt denk ik dat je dat wel doet). Kijk eerst naar de chip op de kaart. Voor jouw doeleinden is ong. elke kaart wel geschikt. Waarschijnlijk voldoet je oude 'nVidia 32MB' (wat voor type??) daar ook nog prima voor. Alleen voor nview (tegelijk beeld op TV en monitor) en dat soort dingen zijn de nieuwere kaarten beter. Maar als je huidige kaart dat ook al kan zie ik weinig voordeel in zo'n 5200.
[edit] Wat heb je verder voor systeem? Het is ook afhankelijk van de processor of divx e.d. goed wordt afgespeeld. De recentere codecs vereisen steeds meer cpu kracht.
Het is een vrij oud systeem wat ik in de loop der jaren een beetje heb geüpdate, het is nu:
Intel Celeron 733, 20GB, 384MB werkgeheugen en dus een videocard van 32MB.
Ik kan géén 32bit-weergave van iconen draaien, ik kan geen fatsoenlijke snelheid films kijken (alleen bij 320x160), klein formaat WMV of MPEG lukt wel, groter niet. Ik vind het leuk om bijvoorbeeld gemiste tv-uitzendingen nogmaals te kunnen zien, maar in het formaat wat het wordt uitgezonden is het verschrikkelijke trage streaming (ADSL 4MB) en heel schokkerig.
Heb toch een idee dat een nieuwe videokaart de boel een beetje opkrikt?