Toon posts:

Nforce3 installer werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
*edit*

Nu wat duidelijker..... was vroeg vanmorgen :P

Mijn Nforce3 driver kan ik dus niet installeren.
Ik heb meerdere versies geprobeerd maar telkens als hij initialiseerd houdt hij ermee op.

Ik had de oude nog niet verwijderd dus die heb ik toen verwijderd met drivercleanerpro.

Toen ik de driver opnieuw probeerde te installeren deed hij het nog niet.
Aangezien de nforce driver dus gedeinstalleerd was herkende mijn pc de hardware niet op het moederbord waaronder mijn netwerkkaart, mijn videokaart kon hij eerst ook niet installeren.. Op de een of andere manier heb ik de videokaart en netwerkkaart aan de gang gekregen.

Ik heb alles gescand en alles was clean omdat ik regelmatig scan met hitman en Nod32.

360W Chieftec
AMD64 3200
3X 256MB Twinmos
80HD sata
2x 80mm fan
1x 120mm fan
2 blauwe lampies.
Asus V9999GE@16x1,6vp

Mijn volgende probleem:

Ik weet niet of dit door de Nforce drivers komt maar, ik heb gister een RMA kaart (6600GT) willen testen omdat een koper hem kwam ophalen.
Kaart was nog niet uit de verpakking geweest, gloednieuw dus.

Oude drivers verwijderd, pc uit, kaart eruit en de andere erin.
Nu start hij op, ik zie mijn mobo logo en that's it! Hij komt windows dus niet meer in.

Is dit in verbnand te brengen met de niet/half geinstalleerde Nforce driver of heb ik gewoon dikke pech en heb ik een defekte kaart RMA gekregen?

(volgens mij komt er een clean install windows aan :S)

*edit*
Dit kan inderdaad van alles zijn maar, aangezien hij gloednieuw is dacht ik dat het misschien ook aan de nforce driver kon liggen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2005 12:24 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Paar dingetjes die mij opvallen na 3x doorlezen:
• Je beschrijft twee problemen: nForce 3 chipset drivers installeren niet goed en een 6600GT laat mijn pc niet goed booten.
• Je videokaart is overklokt / heeft meer pipelines dan standaard.

Over je eerste probleem kan ik weinig zinnigs zeggen. Videokaart natuurlijk standaard zetten wanneer je problemen hebt, dan weet je dat die geen problemen veroorzaakt. Je kan je pc scannen op adware en je kan je registery nalopen met jv16 powertools.

Je tweede probleem hoeft niks met je eerste probleem te maken te hebben. Wannneer je pc al hangt voordat windows begint metladen, dan zijn de nForce 3 drivers ook nog niet geladen. De oorzaak kan van alles zijn. Probeer eerst een te zoeken met de GoT search. Je kunt bijvoorbeeld met een Knoppix cd kijken of windows het probleem is.

Kleine tip: Herschrijf je startpost zodat deze wat leesbaarder wordt :).

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 10:28
bios updaten, kan zijn dat de forceware drivers ge-end zijn op de laatste biosversie van je moederbord

Dit merk ja als hij bij het zoeken naar mobo controllers (AGP, IDE, LAN etc) blijft hangen bij het zoeken. PC doet het dan nog perfect aangezien de oude forceware drivers nog actief zijn.

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips O-)

Ik heb het maar opgelost met een format :O