Toon posts:

Gestolen ge-deblokeerde prepay simkaart nog in gebruik?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Raar geval, ongeveer twee maanden geleden is 1 van mijn mobieltjes gestolen (raar geval op zich maar dat even terzijde). Toen ik merkte dat er met het toestel gebelt werd, via de kosten check op de vodafone website, heb ik de telefoon/sim laten blokkeren. Eerst heb ik natuurlijk de dief proberen te bellen en sms-en maar die hangt steeds op, s'avonds duurt het wat langer dan smiddags voordat er word opgehangen en als ik veel bel gaat ie gewoon uit.

Maargoed, je zou denken na twee maanden blokade en een nieuwe sim kaart aanvraag dat het wel opgelost zou zijn. Maar tot mijn verbazing slippen er nog steeds mmsjes/smsjes weg als ik mijn nieuwe tel/sim uit zet! Nu is mijn vraag; wat kan ik hier verder nog aan doen om mijn nummer te behouden? Kan dit wel zomaar? Heeft iemand hier op tweakers ervaring met dit soort gevallen en of heeft hier iemand toevallig twee vodafone life sim kaartjes met hetzelfde nummer? (je kan er gratis 1 extra aanvragen)

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

als je hebt doorgegeven dat die sim gestolen is dan blokkeren ze je sim heeft niks met je nummer te maken. Blijkbaar hebben ze in jou geval de te blokkeren sim kaart niet geblokkeerd. Zou dus Vodafone ff bellen.

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk heb ik dat allemaal gedaan en ik weet dat dit NIET de vodafone help desk is ;-).

Hij was wel degelijk geblokkeerd... dat heb ik natuurlijk gechecked! Er is toen verzekerd dat er met die sim nooit meer gebelt kon worden. Lieve meid hoor daar bij vodafone maar ik heb zo mijn twijfels!

Raar is dat ik nu die sim nog maar net een paar dagen binnen en 'online' heb en gelijk al 'ziet' de dief dat de sim weer in gebruik is (na die twee maanden!). Vlak voor dat ik die sim in gebruik nam en NA dat de blokade opgeheven was werden smsjes en binnenkomende gesprekken netjes bewaard voor me. Maar nu dus al niet meer... zou die dief de sim elke dag checken? Of gewoon die sim in een telefoon hebben zitten die hij/zij elke dag aan zet?

Ad-info: ik heb 500 euro geboden voor die sim bij de dief via een smsje, geen reactie. Het is hoogst waarschijnlijk een bekende uit 'onze' kringen, hij/zij weet volgens mij wat voor een belangrijke zaken er over deze 'lijn' zouden kunnen gaan. Ja het is een vaag verhaal, sorry het kan even niet anders.

Ik ga nu nog maar even weer de vodafone helpdesk proberen, maar de jongens van de 'data afdeling' zullen wel zitten gamen of liggen slapen ;-).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2005 04:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sja net dus een jongen van 'data help desk' aan de telefoon gehad. Hij kan me helpen met: "is inderdaad een vaag geval!". Daar heeft ie 15 minuten voor nodig gehad... codes door gegeven, bel testjes gedaan, etc. etc.

Hij snapt het niet, het zou niet mogelijk moeten zijn maar hij zag zelf dat het wel gebeurde. Alleen kan hij niets doen nu zolang de dief niet zelf belt. Dat heeft de dief vlak na de diefstal wel gedaan... maar toen zeiden ze bij vodafoon dat ze daar verder niets over konden zien op de computer. Nu blijkt dus dat ze dat wel kunnen! Hij kon mij veiloos vertellen dat er naar het buitenland (US/JAPAN) is gebelt (ja, door mij). En hij zag zo ook mijn smsjes naar Duitsland en Malaysie. Maar daar heb ik dus niets aan, dat heb ik allemaal zelf gedaan. Nu moet die dief dus eerst zelf weer gaan bellen of sms/mms-en... dus moet ik er voor zorgen dat ik bel tegoed voor de dief er op hou... sjonge jonge jonge! Ik heb het gevoel dat de dief te slim is voor dit valletje. 'k heb in iedergeval het advies gekregen gelijk weer contact op te nemen met vodafone data als er iets gedaan word door de dief, ja hoe kan ik dat nu ruiken? Mijn bel tegoed op de cent per dag bijhouden?

grrrr...

Hmmm... misschien kan ik de dief een beetje bokken met dit: https://www.immobilise.com (al kan me die telefoon geen moer schelen, het gaat me om de sim kaart en het nummer.

Ander detail; de oude gestolen sim kaart is niet van vodafone maar van het oude libertel dat is overgenomen door vodafone. Ja ik ben dus een oude klant ja...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2005 04:53 . Reden: meer inhoud ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand wat er gebeurt als je twee sim kaartjes van hetzelfde nummer tegelijk aan hebt? Gaan smsjes naar beide telefoons?

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:48

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ze gaan naar het toestel dat het eerste is aangemeld op het netwerk.
Het is misschien lastig, maar in dit geval zou ik afscheid nemen van je 06-nr, want dan heb je je handen tenminste vrij i.p.v. al dat gestress (8>

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
lompe oplossing is overstappen naar telfort/hi oid en je nummer laten porteren...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Topicstarter
Dat zijn beide inderdaad lompe oplossingen... vandaar da'k daar er gisteren zelf al opgekomen was. Sim weg gooien en nummer overzetten naar andere provider (al weet ik niet zeker of dat wel gaat werken gezien de oude sim al van een andere provider is).

Desalniettemin bedankt voor je reactie! Iemand anders nog een idee of ervaring betreffende dit probleem?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2005 14:23 ]

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:37
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 14:22:
Dat zijn beide inderdaad lompe oplossingen... vandaar da'k daar er gisteren zelf al opgekomen was. Sim weg gooien en nummer overzetten naar andere provider (al weet ik niet zeker of dat wel gaat werken gezien de oude sim al van een andere provider is).

Desalniettemin bedankt voor je reactie! Iemand anders nog een idee of ervaring betreffende dit probleem?
Libertel = Vodafone, de netwerkcode is hetzelfde gebleven, ze hebben alleen de naam veranderd.
Bij een simkaartblokkade, kan de oude simkaart gewoon niet meer inloggen op het netwerk.
Vodafone bellen, zij kunnen zien of het oude simkaart nummer geblokkeerd is, anders gewoon weer een nieuwe simkaart eisen (2 stuks bij duo sim) en al de rest blokkeren.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... een nieuwe... ja waarom ook niet hehehe (was'k zelf nog niet op gekomen lol, thnx).

Maar of de code hetzelfde is gebleven; http://www.itu.int/ITU-T/inr/forms/files/mnc_0605e.pdf (kan zo ff snel niet een oude lijst vinden, dacht toch echt da'k gezien had dat de vodafone een nieuwe MNC had. Of was het dat ze een jaar of wat met twee netcodes hebben 'rond gelopen'... maar je zal wel gelijk hebben, hoe anders kan die oude nog werken ;))

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 09:07 . Reden: added; netcode lijst ]

Pagina: 1