Draadloos internet aanleggen met 3 verdiepingen

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 19:09
Hi!

Ik moet voor kennissen draadloos internet aanleggen en meteen hun oude kapotte Sweex router vervangen. Nu willen ze draadloos omdat het erg lastig is bekabeling aan te leggen. Er is alleen een probleem, het huis telt 3 verdiepingen en ze willen op alle 3 de verdiepingen draadloos op de laptop willen werken. Nu weet ik uit ervaring dat mijn Linksys WRT54G al best moeite heeft met een wat grotere afstand gelijkvloers dus hoe kan ik dit het beste oplossen met drie verdiepingen?

Het internet modem hangt op in de kelder, maar er loopt een kabel naar de begane grond vanaf daar. Dus stel ik zet 'm daar neer (begane grond), dan moet ik 2 verdiepingen erboven nog verbinding hebben.

Is hier een betaalbare oplossing voor, of heeft iemand ervaringen / tips?

Hier had uw reclame kunnen staan.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-04 21:50
je zou het kunnen proberen met wds links

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-04 22:07

r0b

Geen enkel huis is hetzelfde, zet dus voor de grap eens jouw WRT54G bij die mensen neer.
Verder zou je het signaal van de WRT54G nog ietwat op kunnen schroeven met de OpenWRT firmware (binnen de wettelijk gestelde limiet natuurlijk).
Daar moet je het in principe wel mee redden. Wat voor kaartjes zitten in de laptops, goedkope budget PCMCIA WLAN cards of wat anders?
Mochten dat nou Centrino laptops zijn dan heb je een grote kans dat er al een antenne door het scherm heen is gevoerd, wat de ontvangst zeker ten goede komt.

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 19:09
Ik ga het inderdaad eens proberen met mijn Linksys, ik heb daar nu HyperWRT op draaien en daarmee kun je het bereik ook iets verbeteren. Las wel dat je er mee moet oppassen, niet te ver gaan want daar kan het apparaat niet goed tegen.

Ze hebben vrij nieuwe laptops en daar zit geen goedkoop kaartje in dus dat is in hun voordeel.

Ik laat het hier weten!

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:25
Ik gebruik zelf een D-Link DI-624 108Mbit Router met een DWL-G650 PCMCIA kaartje van D-Link. Als je die 2 samen gebruikt heb je een fantastisch bereik. De router zelf staat op de zolder, op de 1e verdieping heb ik 108Mbit bereik en op de begane grond heb ik 54Mbit over :)