Toon posts:

Problemen met DFI bordje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een DFI lanparty sli d aangeschaft, en na het installeren en het waarschijnlijk foutieve aansluitblokje van de aerogate 6 op men mobo te hebben aangesloten moest ik dit trug naar fabriek sturen...heb me dan maar in afwachting een 2de gekocht. maar hier had ik hetzelfde probleem.

nu dit achter de rug is( mijn aerogate 6 is gewoon niet aangesloten :s)

heb ik nog een probleem, bijhet installeren van win2K, de installatie loopt heel vlotjes en lekker maar als ik de eerste keer in windows wil geraken doet ie het niet, hij herstart altijd ook al laat ik hem 50 kee booten hij herstart bij het 2de vensterke die opent...ik kan hiervoorbij geraken door razendsnel op spacebar te drukken en tab...(maw altijd op volgende klikken, ook al weet ik niet wat er in de vensterkes staat het gaat te snel)

dan heb ik hetzelfde probleem bij gamen...soms reboot hij, no reason..;ik draai standaard :s jammer genoeg, en het draait zo vierkant als dat maar kan :s

((heb reeds ervaring met oc, ik heb met men vorige abit bordje 3jaar overclocked gedraait van 133 >> 186fsb heel stabiel, cpu was een amd 2000 die op 1945 draaide...heel lekkere overclock...))

nu zit ik hier met een systeem van om en bij de 3,5K en moet ik standaard onstabiel draaien, eerlijk gezegd fret ik mijn kas op :)

heb wel een zalman op cpu staan waardoor ik mijn mem niet in dual slot kan steken...ram zit dus in eerste 2 poorten idpv 2 en 4???
geeft wel een warning bij startup waardoor ik op F1 moet duwen...
heb settings van ram op 400 gezet. (1/1)

maar ik denk niet dat dit de oorzaak kan zijn...

miss ligt het aan mijn hardware :s ik hoop allesinds van niet...

system specs.

dfi lanparty sli d
AMD 3500+ 64bit
1024 corsair ledddr 400Mhz
X850 XT msi
2*WD 200 gig sata
1*WD raptor 74gig (system/game disk) sata
tagan 480Watt
logitech Z5500
logitech dinovo
plextor dvd PX 130a
plextor dvd PX 716a
plextor premium

ook bij installatie van toetsenbord software kreeg ik een reboot :s

ten einde raad dus :s

mijn "reserve" mobo stuur ik dus trug naar dfi :(

kan er mij iemand helpen :(

hoe kan ik de compatibiliteit van mijn hardware testen?
hoewel dit totaal geen problemen zou mogen geven :(

greetings

eraserke

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 21:29
Probeer het geheugen in bank 1 en 3 of 2 en 4 te stoppen. Zo heb je dual-channel. --> Je hebt blijkbaar led-geheugen. Dan kan je dat inderdaad niet doen in combinatie met een Zalman 7700.

Verhoog eens de spanning op het geheugen naar 2,8V.

[ Voor 31% gewijzigd door D-Three op 23-07-2005 01:43 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het RAM moet op standaard voltage zonder problemen kunnen draaien. Zeker zo'n Corsair geheugen.

Heb je je geheugen op fouten getest? BSOD's gehad? Vinden de reboots plaats op bepaalde momenten (hoge belasting, enz.)?

Als je een waarschuwing krijgt, details graag :) Zeg niet 'het zal er wel niet mee te maken hebben'. Soms zijn kleine details een grote aanwijzing :)

[ Voor 61% gewijzigd door Borromini op 23-07-2005 01:15 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• D-Three
Mijn nF4 was in combinatie met mijn Mushkin-geheugen ook niet stabiel op standaardspanning. Blijkbaar undervolt dit bord lichtjes. Bij sommige geheugens levert dat geen problemen op, bij andere wel. Met een BIOS-upgrade had ik er wel minder last van maar om mogelijke oorzaken uit te sluiten, stel ik voor dat eraserke de spanning verhoogd naar 2,8V. Dat is geen probleem en valt nog binnen de specs. Mocht dat de oorzaak niet zijn dan weten we het tenminste zeker ;)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ok, daar had ik niet aan gedacht :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
ff voltage verhogen zal dan wel ff een weekendje moeten testen...

ja meestal gewoon reboot tijdens gamen, hoge belasting dus...
pakt dat ie 2 keer gereboot heeft in windows zelf.

die twee keer is echt ni veel :p

greetings thx voor de snelle hulp...

ik laat meer weten zondag avond, dan zal ik wel al enkele uurtje gegamed hebben :p

*edit
khoop dat ge gelijk had e man :D

juist ff 3d marks gedaan
2005 5871
2003 11 928
2001 23 378

da draait em dus stabiel sevs is ff gamen, prolly morgen...

greetzz

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2005 02:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
jullie hadden gelijk twas dus wel degelijk die ramvoltage...

kheb dan wa bezig gezeten met overklocking...

kreeg ze makkelijk tot 220fsb multi op 11
(220*4) dataraid ging tegen de 1725 ofzo)

als ik multi naar beneden haalde dan kreegk ze niet meer in windows...
nu tot daaraan toe ik was "tevreden"

stak me ff tegen ale...
alle benchmarks draaide ik vlotjes
2001 2003 en 2005 3Dmark
pcmark 2002 ook

ik probeerde wat te gamen maar...

niks meer van geluid...heb juist format gedaan en nog steeds geen geluid...
in die windows instellingen (win2K) staat er dat er geen geluidsapparaat beschikbaar is...:(

kdenk da dfi nog een bordje tegoed zal krijgen...

jawatte...

zou kunnen dat het aan mij ligt ma kzou dan wel willen weten wa dak misdoe :s
ram en cpu voltages kunnen geen oorzaak zijn...of wel :s
andere voltages heb ik slechts 1 stap hoger gezet (chipset en dan ander) tijdens overklocking op lage multi...maar da blijft toch nog altijd standaard?

ik werkte dus stabiel met een cpu V van 1,55maal 1,04 en ram op 2,8...
draai al mijn games, alleen zonder geluid :(

herkent ook geen geluidskaart whatsoever...kan wel alles installeren maar ik krijg error van winamp

(er zou geen geluidskaart geinstalleerd zijn, of de verkeerde drivers)

pfff kan een fsb verhoging daar iets mee te maken hebben?
of ligt het toch aan die andere voltages standaard staan die op 1,2 en 1,5 dachtek kheb ze naar 1,3 en 1,6 gebracht...ma ni lang e want ik geraakte niet in windows.

greetings yves

• D-Three
Als je gaat overclocken, probeer dan de HT-bus onder de 1000 MHz te houden.
Dus als je de HTT verhoogd naar bijvoorbeeld 220 MHz moet je de HT-multiplier verlagen naar 4.
Het overclocken van een AMD64 is meer dan enkel nog FSB en multiplier :)
Ik raad jou ook aan om er de laatste officiële BIOS in de flashen, deze zorgt voor nog betere overclockresultaten. Voor meer hierover, zie [rml][ OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - Deel 5[/rml]

Jouw geluidsprobleem is jammergenoeg een gekend probleem. Er is blijkbaar een reeks van die Karajan audio-modules in omloop die slecht zijn. Slechte solderingen had ik gehoord maar of dit klopt, weet ik niet. Ik weet niet waar je het bordje gekocht hebt maar normaalgezien moet je het kunnen omruillen. Enig idee welke revisie van bordje je hebt? Dat staat op de zijkant van het onderste PCI-slot en kan je niet zien als het moederbord ingebouwd zit. Tenzij met een spiegeltje.

En laat je door deze tegenslagen niet direct ontmoedigen. Bij mij draait het al zonder problemen vanaf de eerste dag (behalve dan dat ik de geheugenspanning ff moest verhogen ;)). Dus als het bij mij kan, moet het bij anderen ook kunnen :p

[ Voor 28% gewijzigd door D-Three op 24-07-2005 03:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
lol

mja ik heb er nu al 2 gekocht dus :(
en niets dan problemen tot hiertoe...

na het verhogen van die mem spanning draaide ik idd heel stabiel...
dus wanneer ik men mobo trug krijg dan zal ik direct op dergelijke spanning werken...maar dan heb ik nog die geluidsproblemen...ik heb idd wel borden eerste serie waarschijnlijk het was juist op de markt en ik had het al...

heb mobo gekocht bij bytes@work en tot hiertoe heel degelijke service...

ik heb nog wat meer geduld doe maandag het 1ste mobo op de post en ik wacht op het nieuwe ondertussen heb ik dan maar geluidloosplezier :p

groeten

eraserke

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Hoi, en welkom op GoT :)

Fijn dat iig je eerste problemen zijn opgelost dankzij dit forum. Graag wil ik je verzoeken om voor ieders plezier je post in Algemeen Beschaafd Nederlands te schrijven. Dit houd zowel in het gebruik van interpunctie (punten, komma's en hoofdletters) als het voluit schrijven van een woord en dus geen MSN taal oid te gebruiken. Want sommige zinnen van je zijn echt niet lekker leesbaar :)
En tevens doen wij Tweakers elkaar constant de groeten dus "Groeten, eraserke" onder elke post hoeft niet :)

Veel plezier op GoT en als je bovenstaande regeltjes in acht neemt dan zal dat plezier er ook zeker komen :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• D-Three
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:12:
lol

mja ik heb er nu al 2 gekocht dus :(
en niets dan problemen tot hiertoe...

na het verhogen van die mem spanning draaide ik idd heel stabiel...
dus wanneer ik men mobo trug krijg dan zal ik direct op dergelijke spanning werken...maar dan heb ik nog die geluidsproblemen...ik heb idd wel borden eerste serie waarschijnlijk het was juist op de markt en ik had het al...

heb mobo gekocht bij bytes@work en tot hiertoe heel degelijke service...

ik heb nog wat meer geduld doe maandag het 1ste mobo op de post en ik wacht op het nieuwe ondertussen heb ik dan maar geluidloosplezier :p

groeten

eraserke
Ik heb ook een bordje van de 1ste serie. Maar de revisies slaan niet op hardwarematige veranderingen. Aan de bordjes zelfs is sinds de introductie er van nog niks veranderd. De revisies slaan eigenlijk op de BIOS die er in zit. Zo kan ik weten of je een oude bios hebt of niet ;) Rond november komt er wel een herwerkt bordje maar daarvan is de layout ook gewijzigd dus daaraan kan je ze dan wel herkennen.

Trouwens, voor je het bordje opstuurt, verwissel eens de Karajan audio-modules? Als het probleem echt de module is, kan je het misschien zo oplossen?

Verwijderd

Topicstarter
idd

_/-\o_ het lag idd aan het connectorke op het moederbord, kheb dus terug geluid.

nu stuur ik men mobo op naar dfi dan heb ik weer wisselstukken :(

Morgen staat alles weer in orde, dan draai ik nog enkele benchmarks en kunnen we er weer tegen.

• D-Three
Fijn om te horen :)
Ik raad aan om er de laatste BIOS in te flashen. Waarschijnlijk zal je dan de spanning op het geheugen terug kunnen verlagen. Hoewel die hogere spanning niet veel kwaad kan want de specs schrijven voor tot 2,85V :)

[ Voor 7% gewijzigd door D-Three op 26-07-2005 03:31 ]

Pagina: 1