Ik heb een Adapt GPS receiver gekocht en zat te spelen met de cd die er bij geleverd is.
Hierop staat het programma 'bluetooth Nctlite.exe'in de map application programmer.
Ik zag netjes de satelliet gegevens, mij lokatie en data die de gps van de sattelieten ontving.
Toen ik per ongeluk op de knop factory klikte werd dus de factory defaults teruggezet op de GPS receiver.
En nu geeft hij dus niets meer. Alleen maar nullen.
Ik vermoed dat het hem in de NMEA settings zit.
Hieronder kan ik namelijk de msg instellen waaruit de receiver z'n gegevens opbouwd. (denk ik)
Het gaat om GGA, GLL, GSA, GSV,RMC, VTG en ZDA. De waarden die ik per onderdeel kan in stellen lopen van 1 t/m 10.
In het msg vak eronder staat de opbouw van de string.
Mijn vraag is dus of er iemand is die weet welke instellingen in moet gebruiken om het geheel weer werkend te krijgen. Wellicht dat iemand zijn string eens kan plaatsen hier zodat ik een en ander weer aan de praat kan krijgen.
Een site waarop ik dit kan terugvinden is ook welkom.
Echter ben ik hier al 3 uur mee bezig en kan niets vinden waar ik wat aan heb.
Ik zit hier zo langzamerhand met de handen in het haar.
Iemand?
Hierop staat het programma 'bluetooth Nctlite.exe'in de map application programmer.
Ik zag netjes de satelliet gegevens, mij lokatie en data die de gps van de sattelieten ontving.
Toen ik per ongeluk op de knop factory klikte werd dus de factory defaults teruggezet op de GPS receiver.
En nu geeft hij dus niets meer. Alleen maar nullen.
Ik vermoed dat het hem in de NMEA settings zit.
Hieronder kan ik namelijk de msg instellen waaruit de receiver z'n gegevens opbouwd. (denk ik)
Het gaat om GGA, GLL, GSA, GSV,RMC, VTG en ZDA. De waarden die ik per onderdeel kan in stellen lopen van 1 t/m 10.
In het msg vak eronder staat de opbouw van de string.
Mijn vraag is dus of er iemand is die weet welke instellingen in moet gebruiken om het geheel weer werkend te krijgen. Wellicht dat iemand zijn string eens kan plaatsen hier zodat ik een en ander weer aan de praat kan krijgen.
Een site waarop ik dit kan terugvinden is ook welkom.
Echter ben ik hier al 3 uur mee bezig en kan niets vinden waar ik wat aan heb.
Ik zit hier zo langzamerhand met de handen in het haar.
Iemand?