XFX 6600 GT tv-out werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07 13:18

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
Ik heb in mn barebone mn PCI-e 6600GT zitten, maar ik krijg met geen mogelijkheid de tv-out aan de praat. Ik heb de nieuwste forceware driver erop zitten (77.72) want met de oude lukte het ook niet. Ik had vroeger een Ti200 met een cheap pci kaartje ernaast waar het perfect op ging, ook met mn dual-view erbij, dan werd de rechtermonitor gewoon ff vervangen door de tv. Maar nu krijg ik gewoon helemaal geen beeld op mn tv, niets, zelfs geen trillinkje of flitsje dat je meestal ziet als er wel signaal binnenkomt.

Ik heb toen ik deze kaart net had tv-tool een keer geprobeerd maar die heb ik er heel snel weer afgegooid, en hij werkte toch niet. Weet iemand misschien een andere tool, of een driverversie waar het wel gewoon werkt? Mn tv staat met cinch op het s-video->cinch verloopstekkertje aan mn kaart gekoppeld. Ik heb in de instellingen van de wizard van nVidia zelf al PAL B en G gedaan, ik heb via s-video, via composite geprobeerd, en alle mogelijke combinaties. Het heeft allemaal geen effect.

Ik moet zeggen dat ik sowieso geen hoge pet op heb van die wizard, als je een instelling test en het werkt niet laat hij de boel vrolijk staan zoals het niet werkte, kan je zelf alles weer terug gaan zetten :/

Rest van de specs;
Shuttle SB83G5 (i915)
Intel P4 3.0 S775
2x KVR 3200 512mb
XFX GeForce 6600GT (pci-e/dual dvi/tv-out) ForceWare 77.72
XP Pro SP2

Connaisseur des femmes

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:54

Shabbaman

Got love?

Klinkt waarschijnlijk heel knullig, maar heb je het verloopstukje dat je bij de nieuwe kaart kreeg gebruikt? Dat was bij mijn nieuwe 6600 namelijk de oplossing. Vraag me niet hoe dat überhaupt verschil maakt, maar het werkt wel.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
ja die zit er tussen, op mn kaart zit een 7-polige s-video waar ik m in heb gedaan, anders is er ook geen mogelijkheid tot tv-out volgens mij

Connaisseur des femmes

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:08
Je hebt dus gewoon wel Nview enabled en eventueel de herkenning van de tv geforceerd??

Zoiets zie je dus gewoon al??
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/nview.jpg

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
jep, ik heb tv-tool nog maar een keer geprobeerd en die ook laten forceren, maar ik zie niets

BTW Shabbaman bedoel je dat verloopje naar tulp (die bij mijn kaart zat) of het verloopje voor HDTV/SVHS? Die zat er namelijk niet bij... :/

[ Voor 44% gewijzigd door Gulli op 23-07-2005 18:57 ]

Connaisseur des femmes

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:54

Shabbaman

Got love?

Bij mij zat er een verloopstekkertje bij van s-vhs naar 4 tulpjes en 1 s-vhs (zal wel een splitter zijn). Met het verloopstukje dat ik bij mijn vorige kaart had gekregen krijg ik alleen zwart-wit beeld.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Koppel je monitor eens los, en probeer te booten via je tv. Je TV-Out zou direct beeld moeten geven wanneer er geen monitor aan zit.

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde probleem met een 6800GT van club3d

en dat helpt ook niet, met alleen de TV booten

• fikkie_84
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-08 22:25
Ik heb ook het zelfde probleem maar dan met een msi geforce ti 4400, iemand al zijn tv out aan de praat gekregen?

Verwijderd

Ja mijn kaart geeft een perfecte tv-out weergave. Maar het was wel flink kloten voordat het echt perfect werkte.... geeft hij in eigenschappen van beeldscherm niet secondary monitor?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 17:34 ]

Verwijderd

bij het tools menu kun je de tv forceren, vervolgens moet je nog de goede standaard kiezen(ntsc, pal)
ook belangrijk om in te stellen welke kabel je gebruikt.

Verwijderd

ik heb het op mijn andere pc geprobeerd en daar doet hij het gewoon met dezelfde kabel

moet ik nou ervanuit gaan dat mijn 6800GT TV-out kapot is ?

Verwijderd

Heb je nou gecontroleerd wat ik in mijn vorig post heb gezet, zo ja. dan zou idd je tv-out stuk KUNNEN zijn.
Pagina: 1