Toon posts:

CMOS Checksum error door Monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ongeveer 2 maanden terug is mijn systeem stuk gegaan, het moederbord had namelijk een CMOS checksum error die niet meer weg te krijgen was. Nu was het toch al tijd voor een nieuwe PC. Echter is het moederbord van mijn nieuwe PC enkele dagen terug stuk gegaan, deze deed helemaal niks meer, geen piep tonen, geen beeld, wel alle ventilatoren draaiende. Nadat ik de processor al had vervangen bleek het dus echt het moederbord te zijn. Deze heb ik inmiddels vervangen.
Tijdens het wachten op mijn nieuwe moederbord begon ik aan een pc te werken die ik voor iemand zou nakijken. Ik sloot deze eerst op een oude monitor aan, en de pc werkte perfect. Vervolgens sloot ik hem op de monitor aan die ik normaal zelf gebruik (waar ook de andere twee pc's op aangesloten zaten), en tot mijn grote verbazing kreeg ik een checksum error.
Ik heb toen de computer weer aangesloten op een andere monitor en de defaults van de BIOS geladen. Vervolgens nog een keer geprobeerd met mijn monitor, weer zelfde probleem.

Nu vraag ik me dus af of het wel kan dat een monitor deze error veroorzaakt. Ik heb daar op internet namelijk niks over kunnen vinden. En dit weekend ga ik mijn nieuwe pc weer in elkaar zetten, maar nu durf ik deze monitor niet meer te gebruiken. Maar als een monitor b.v. spanning zou afgeven naar de PC of dergelijke, zou dan niet eerste de videokaart er aan moeten gaan?

Als iemand het weet, laat het dan even weten. Want eigenlijk vind ik het jammer om het scherm weg te moeten gooien, het is namelijk een 21 inch.

Quirine

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Erg vreemd :) Je zou denken dat het alleen maar een spanningsprobleem (aarding?) kan zijn..

[ Voor 3% gewijzigd door roelio op 22-07-2005 23:52 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ik heb op dit moment precies hetzelfde probleem.
Ik ben ongeveer een week geleden verhuisd, en heb dit CMOS probleem sinds ik mijn nieuwe TV langs mijn Pc heb geinstalleerd.
Dus ik denk dat dit idd te maken heeft met bepaalde spannings velden. Het weghalen van mijn TV had echter geen zin >_<

[ Voor 3% gewijzigd door Wootism op 23-07-2005 12:50 ]