Freeze na Memorycheck

Pagina: 1
Acties:

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hi,

Het begon allemaal vanmorgen, ik druk mijn powerknop in, het enige wat het doet is mijn mobo-lampje en een geheugen-strookje dat zwak oplicht.
Na wat dingen te hebben getest, kom ik snel tot de conclusie dat mijn voeding half dood is. Dus ik snel een nieuwe voeding gehaald, aangesloten en de pc aangezet. Alles doet het gewoon perfect, alleen was ik vergeten 2 fancontrollers aan te sluiten.
Nadat ik ze had aangesloten en de pc weer opnieuw opstart, blijft hij hangen na de memorycheck.

Ik krijg dan geen foutmelding ofzo, het beeld bevriest gewoon na de check.
Dus ik als eerste reactie weer die fancontrollers van de voeding halen en weer booten. Maar dat werkte dus niet, en kreeg weer die freeze bij het opstarten.
Daarna heb ik alles losgehaald behalve de Vga, Mobo en Hdd. En nog steeds hetzelfde probleem.
Ook na een bios reset.

Het lijkt me sterk dat iemant mij met dit probleem kan helpen aangezien ik geen error code ofzo krijg. maar gewoon een bevroren scherm. Maarja, het is iig het proberen waard.

[ Voor 18% gewijzigd door Wootism op 22-07-2005 23:40 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

cmos al eens gereset? dat wil namelijk nog wel eens helpen (of is dat wat je bedoelde met bios reset?).

Daarnaast al eens een ATX reset geprobeerd, dwz powerknop 20sec ingedrukt houden, dan voeding onder stroom zetten en proberen te booten. Wil soms ook nog wel eens helpen.l

• Wootism
  • Niet online
Dat bedoelde ik idd met Bios reset, en dat met die voeding had ik ook al geprobeert. :/

Edit: Vanmorgen zet ik mijn pc weer aan, en kom al een paar stapjes verder!
Nu checkt hij alle IDE channels en krijg daarna een "CMOS checksum error - defaults
loaded"
Nu zou ik toch graag willen weten wat het verschil is tussen een CMOS reset en een
Bios reset! Ik dacht namellijk dat die 2 dingen precies hetzelfde waren. =/

[ Voor 70% gewijzigd door Wootism op 23-07-2005 10:36 ]

Verwijderd

batterij uit de moederplank halen

• Wootism
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 19:44:
batterij uit de moederplank halen
Zoals ik al had verteld, de Bios en de Cmos zijn gereset...

• Wootism
  • Niet online
Ik snap niet dat ik echt de enige ben met zon probleem >_<
Soms start mijn PC gewoon goed op, andere keren is het ding niet op te starten en gaan alleen 2 geheugen lampjes branden gepaart met het mobo lampje.
Tis ook idd geen logisch probleem maar meer kan ik er echt niet van maken 8)7 .

May-b ergens kortsluiting in mijn case die "af en toe" voorkomt ?
Een andere oorzaak zou ik echt niet weten. :|

[ Voor 23% gewijzigd door Wootism op 26-07-2005 12:43 ]

Verwijderd

Heb je het geheugen al een keer gecontroleert met memtest86??

Verwijderd

Kun je in de bios komen?, Zo ja kijk de timings ff na. mogelijk start hij dan wel verder.
Als je meerder mem banken heb, kun je proberen een weg te halen, en dan kijken of die verder gaat.
bios cache en dergelijke, zijn uitgeschakeld ?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 21:38

n00bs

Het is weer Zomer!

Met dit soort problemen begin je natuurlijk met AL het overbodige los te koppelen en proberen te booten... ga eens je BIOS in en kijk eens of er iets misschien door de reset verkeerd staat.

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 09:03
Wootism schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 23:37:
Daarna heb ik alles losgehaald behalve de Vga, Mobo en Hdd. En nog steeds hetzelfde probleem.
Ook na een bios reset.
Haal die HD ook eens los, dan kun je in ieder geval uitsluiten dat deze een mogelijke boosdoener is.
Een mogelijke kortsluiting, zoals je zei, zal niet het geval zijn.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dus ook de ATA kabels etc van het mobo halen, sommige mensen halen namelijk de kabels eruit aan de kant van de devices maar je moet ze echt van het mobo loshalen om zo ook zeker te zijn dat er geen brakke kabel tussen zit.

• Wootism
  • Niet online
Yey gevonden,
het probleem zal toch een soort van sluiting geweest zijn ofzo.
Ik had namellijk alles nagecheckt, alleen was ik vergeten dat ik er nog een oude IDE-Harddisc in had zitten 8)7. Deze gebruik ik als dumpschijf en is niet echt belangrijk, vandaar dat ik hem ook over het hoofd had gezien.
Ik had deze opgehangen aan 4 postbode-elastieken, deze zijn na verloop van tijd hun pvc's verloren en geknapt, waardoor mijn HDD op een uitstekende schroef leunde die er net onder zat 8)7

Na dat ik de schijf heb ontkoppelt werkt alles weer perfect.!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

gelukkig maar :)
Pagina: 1