Toon posts:

ghost: 24010 bad used mft record

Pagina: 1
Acties:
  • 472 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
na vele trouwe jaren ghost 2002 te hebben gebruikt vandaag ineens ghost 2003 gebruikt, komt er een vraag of ik 'schijven wilde markeren voor ghost 2003'. te snel ja geklikt. terug in Windows werkt alles perfect, behalve 1 partitie die is onleesbaar in windows, 2 bestanden staan erop van 8 MB.

terug in ghost een check gedraaid op die schijf:
Date : Fri Jul 22 22:21:05 2005
Error Number: (24010)
Version: 2003.793 (Dec 17 2003, Build=793)

deze partitie is of was ntfs, andere partitie op deze schijf is wel leesbaar (fat32 voor ghost doeleinden), andere disks met ntfs partities zijn niet aangetast.

na een tijd googlen kom ik erachter dat slechts een ntfs pointer verkeerd staat in mijn mft.
VRAAG: hoe repareer ik deze zonder alles te verliezen op die partitie: ik vermoed dat 1 verkeerde actie alles permanent wist..... :) en ergens las ik dat chkdsk ook de boel kan vernaggelen.....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 22:59 ]

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is je partitie nog wel NTFS? Kun je een overzicht geven hoe je partition table eruit heeft gezien en nu er uitziet.

Verwijderd

Topicstarter
yep is nog wel NTFS. ik heb net het fameuze TESTDISK geprobeerd (dit programma heeft al 2x mijn ... gered) en dit programma ziet geen fout in de structuur maar bij LIST FILES gaat ie fout, andere NTFS partities kan ie wel lezen. dus de part. table lijkt dan goed.. ik kan precies begin en eind sector lezen. uiteraard heeft deze jongen geen backup van de part. tabel gemaakt :-(

wat wil je precies weten? ik kan de cijfers overtikken van het andere scherm (werk nu in dos) maar alleen als dat nut heeft..... :-)

(testdisk van www.cgsecurity.org)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 23:38 ]

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kunt testdisk ook langer laten scannen, heb je dat al geprobeerd? Als je geluk hebt is de backup MFT aan het eind van de NTFS partitie nog intact. Belangrijker is om eerst uit te zoeken wat Ghost precies heeft gedaan met dat markeren. Wat betreft de ‘partition table’ bedoelde ik iets als dit:

Partitie 1 NTFS (active) (winxp) OK
Partitie 2 FAT32 OK
Partitie 3 NTFS Beschadigd.

Verwijderd

Topicstarter
dat langer scannen had ik al gedaan, niks extra's helaas. tja, wat ghost precies gedaan heeft met markeren geen idee. heb ook bij symantec gekeken en die zegt alleen iets dat een dergelijke fout kan optreden bij een part. kloon, en je kunt dat overriden met ghost -ntc-. maar daar is hier geen sprake van. het is vooral vreemd dat de andere part WEL normaal werken. op jouw vraag: alle part zijn 'ok' volgens testdisk, ik draai zo ff een log want ik stuurde ook al een mail naar de maker, die heeft me eerder een keer kunnen helpen met een 'advanced' case :-)

edit: krijg net een tip binnen om easy recovery pro te gebruiken... even proberen maar helaas kan die alleen vanuit windows en ik ben een beetje bang dat xp daar wat op de achtergrond gaat doen (indexer ofzo?). even proberen...

edit: ERP lukt ook niet. testdisk ziet de partitie als NTFS, waar ERP komt als 'unrecognised'. scannen met of zonder gebruik van MFT levert wel een vondst, maar begin en eindsector zijn identiek lijkt me ook niet kloppen.
nog een keer testdisk /log /debug proberen en dan formatteren maar....

edit:

edit: partitie is geformateerd, en daarna zelfs de hele schijf omdat de andere partitie op dezelfde schijf ook fouten gaf. windows doet nu erg vreemd. een lege schijf geeft fouten, en een nieuwe directory aanmaken geeft vreemde filenames erin ineens. Onbegrijpelijk. Formatteren in windows komt tot 100 procent om vervolgens te melden format did not complete successfully.

edit: smart tests met ERP en POWERMAX detecteren geen fouten detecteren op de schijf, maar na elke formateer actie in pqmagic, ntfs 3.0 of 3.1, of in windows ontstaat er spontaan iets raars in directories. ik vermoed dat de schijf gaar is. Misschien nog een low level format proberen maar anders eruit.

slotje mag erop ik ben er echt heeeelemaal klaar mee 8)7

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2005 20:20 ]