[.nu domein] is verhuizen van .nu domein mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Ik heb sinds een paar maand een VPS gehuurd en er draaien een aantal domeinen op.
Een kennis heeft aan mij gevraagd om daar ook haar domein op te hosten. Probleem is dat dit een .nu domein is.
De whois van dat domein staat wel op haar naam, maar OpenProvider blijft volhouden dat je een .nu domein niet kunt verhuizen.
op www.nic.nu heb ik allerlei documenten doorgenomen en nergens blijkt uit dat je een .nu domein niet zou kunnen verhuizen.
Sterker nog, vrijwel op de frontpage van nic.nu staat het volgende:
Registrar to Registrar transfer requests
Please write to support@nic.nu to request a Registrar transfer request form. We will send notification of the request to process a Registrar transfer to the Registrar of record and if there are no objections the transfer will be completed after 5 days and you will be notified.
In de knowledge-base van Flexservers (zelfde moederbedrijf volgens mij als OpenProvider) staat het volgende:
Knowledgebase
Kan ik deze extensie verhuizen?
Top : Openprovider : domeinregistratie en -verhuizing

Article ID: 000011
Rating: 1.0 / 5.0 (2 votes)

Views: 300

Problem
Extensie 'x' staat niet in de lijst als ik een verhuizing aanvraag; hoe kan ik dit domein verhuizen?

Solution
Kijk allereerst de appendix na die bij het domein hoort. U zult zien dat deze extentie niet te verhuizen is. Dit heeft niets te maken met ons systeem, doch alles met de regels die het top level domein beheert.
Uiteraard heb ik de contracten van de .nu domein-resellers er even bij gepakt (appendix F) en er staat in paragraaf 3 dat .nu niet verhuisd kan worden :(

Kortom, wat zou de reden zijn dat OpenProvider blijft volhouden dat je een .nu domein niet kunt verhuizen?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:34
OpenProvider heeft mij een keer aangeraden om het domein op te heffen om hem vervolgens weer aan te vragen (om de houder te wijzigen, ging administratief gezien veel makkelijker dan overdracht)

Is dat misschien een mogelijkheid?

Whoop!

• TD-er
marccom schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 22:54:
OpenProvider heeft mij een keer aangeraden om het domein op te heffen om hem vervolgens weer aan te vragen (om de houder te wijzigen, ging administratief gezien veel makkelijker dan overdracht)

nee, want de leges voor het domein zijn pas opnieuw betaald (2 jaar dus)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 18:53

liberque

Vrijzinnig!

Die leges moet je sowieso nog een keer aan de nieuwe beheerder betalen lijkt me. De nieuwe beheerder krijgt namelijk de kosten van het domein ook op zijn factuurtje te zien. Het maakt .NU echt niet uit of je net bij de vorige beheerder al heb betaald. In het meest gunstige geval telt .NU de 2 jaar erbij op, maar daar mag je niet vanuit gaan.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• TD-er
'kee dus qua leges is ze bij die verhuizing zowiezo zo'n 55 a 60 euro kwijt.

Een ander punt waardoor laten verlopen niet echt handig is, is dat het een vrij populair domein is. (niet zozeer qua traffic, maar wel dat bij vrijwel alle TLD's het domein bezet is.)
.nu domeinen worden volgens mij per opbod verkocht nadat ze verlopen zijn.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
http://www.nic.nu/pricing.cfm

There is a charge of € 150 for transfers of domain name registration from a current registrant to another, plus a one year registration fee of € 30.

Ben je dit dan ook nog kwijt? Ik heb nl een soortgelijk probleem.

• TD-er
Wolly schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 23:36:
http://www.nic.nu/pricing.cfm

There is a charge of € 150 for transfers of domain name registration from a current registrant to another, plus a one year registration fee of € 30.

Ben je dit dan ook nog kwijt? Ik heb nl een soortgelijk probleem.
een registrant is de eigenaar en registrar is de persoon/het bedrijf die de DNS van dat domein beheert.
er is hier geen sprake van domein-overdracht, alleen verhuizing.

Verwijderd

marccom schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 22:54:

Lekker stom. Er zijn honderden domeinkapers die automatisch miljoenen domeinnamen in de gaten houden en wanneer ze worden opgeheven direct registreren (juist om domeinnamen duur te verkopen doordat providers dit soort domme geintjes uithalen). Advies om op te heffen en dan weer te registreren.... een slechter advies kun je niet krijgen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:55
Ik heb nog nooit een .nu domein verhuisd. Heb er wel eentje onder mijn beheer.

Maar waarom wil je 'm verhuizen? Als je domein.nu aan jouw DNS toevoegd en de DNSsen van het .nu domein wijzigd in jouw DNS dan ben je klaar. Kost (geloof ik) eenmalig 10eur per wijziging.

Zo heb ik t ooit gedaan namelijk, eigenaar enz blijft gelijk, dus van een verhuizing is geen sprake, alleen een DNS wijziging doorgevoerd.
We also charge a nominal € 10 fee for all modifications to technical contact and name server information

• TD-er
DJSmiley schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 17:38:
Ik heb nog nooit een .nu domein verhuisd. Heb er wel eentje onder mijn beheer.

Maar waarom wil je 'm verhuizen? Als je domein.nu aan jouw DNS toevoegd en de DNSsen van het .nu domein wijzigd in jouw DNS dan ben je klaar. Kost (geloof ik) eenmalig 10eur per wijziging.

Zo heb ik t ooit gedaan namelijk, eigenaar enz blijft gelijk, dus van een verhuizing is geen sprake, alleen een DNS wijziging doorgevoerd.

[...]
Het probleem zit 'm erin dat zij percee weg wil bij haar huidige hoster (haar ex-vriend) en dus ook eigenlijk geen DNS-hosting wil bij hem.
Kortom de DNS-hosting van dat domein moet dus als het mogelijk is verhuisd worden.
Het simpelweg aanpassen van de DNS bij de huidige hoster is dus in dit geval niet genoeg.

• DJSmiley
TD-er schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 18:00:
[...]

Het probleem zit 'm erin dat zijn percee weg wil bij haar huidige hoster (haar ex-vriend) en dus ook eigenlijk geen DNS-hosting wil bij hem.
Kortom de DNS-hosting van dat domein moet dus als het mogelijk is verhuisd worden.
Het simpelweg aanpassen van de DNS bij de huidige hoster is dus in dit geval niet genoeg.
Dan nog, als je de DNS wijzigd naar jouw DNS en de contact/technical info updated naar eigen naam of jouw ben je toch klaar? (Eventueel ook nic.nu pass wijzigen zodat persoon er niet meer inkan)
Dus niet de DNS records wijzigen maar de hele nameservers veranderen in jouw DNS en vanuit daar jouw VPS-IP weer configgen enz.

Zolang zij eigenaar is hoef je (imho) niet te verhuizen of afhankelijk te zijn van die ex.

als domein.nu nu als DNS heeft ns1.exvriend.nl en ns2.exvriend.nl maak je er ns1.td-er.nl en ns2.td-er.nl van en je updated de contact info, en klaar lijkt mij.
Xandrios schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 18:05:
Gewoon je domein lekker laten staan waar hij nu staat. Update alleen even de DNS naar die van je nieuwe hoster, en je kunt je domein gewoon bij je nieuwe hoster hosten :)
idd, dat bedoel ik dus.
Alleen indien nodig technical contact goedzetten en password wijzigen anders kan ex indien ie wil 't alsnog beheren (en weer terugzetten/wijzigen)

[ Voor 29% gewijzigd door DJSmiley op 23-07-2005 18:07 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Gewoon je domein lekker laten staan waar hij nu staat. Update alleen even de DNS naar die van je nieuwe hoster, en je kunt je domein gewoon bij je nieuwe hoster hosten :)

• TD-er
OK, ik heb even de whois van het domein erbij gehaald.
Er is van buiten inderdaad alleen de DNS zichtbaar, wat dus aangepast kan worden, dus als dat alleen maar 10 euro kost, is dat natuurlijk geen probleem.
Hoe gaat de betaling dan? Deze moet namelijk in februari alweer voldaan worden.
Moet deze betaling gedaan worden door de huidige hoster, of moet je zelf een internationale betaling doen richting nic.nu? Ik kan het domein waarschijnlijk niet onderbrengen bij mijn account bij OpenProvider, aangezien volgens hun het .nu domein niet verhuisd kan worden.

• TD-er
Ik heb even bij nunames.nu zitten kijken en het lijkt erop dat een willekeurig iemand gewoon een CC-nummer kan invullen en het domein is verlengd.
Beetje vaag allemaal, maar dat zou het probleem dus allemaal een stuk eenvoudiger maken.

• DJSmiley
TD-er schreef op zondag 24 juli 2005 @ 12:40:
Ik heb even bij nunames.nu zitten kijken en het lijkt erop dat een willekeurig iemand gewoon een CC-nummer kan invullen en het domein is verlengd.
Beetje vaag allemaal, maar dat zou het probleem dus allemaal een stuk eenvoudiger maken.
Vaag? nee, is bij meerdere tenten zo hoor.

't enige wat iemand kan doen is betalen om het domein te verlengen, daar heb je geen toestemming voor nodig. Dat hoeft van mij ook niet, wat is er nu erg aan als iemand betaald voor de verlenging zonder dat je t weet? Tenzij je ECHT van het domein afwil, maar ja, t kost je niets, dus prima zo ;)

Dingen wijzigen enz kan niemand zonder de juiste rechten, en dat is wel zo belangrijk.

Nameserverwijzigingen kun je gewoon op de site van nic.nu doorvoeren, en die 10eur per CC betalen.

• TD-er
DJSmiley schreef op zondag 24 juli 2005 @ 13:33:
[...]

Vaag? nee, is bij meerdere tenten zo hoor.

't enige wat iemand kan doen is betalen om het domein te verlengen, daar heb je geen toestemming voor nodig. Dat hoeft van mij ook niet, wat is er nu erg aan als iemand betaald voor de verlenging zonder dat je t weet? Tenzij je ECHT van het domein afwil, maar ja, t kost je niets, dus prima zo ;)

Dingen wijzigen enz kan niemand zonder de juiste rechten, en dat is wel zo belangrijk.

Nameserverwijzigingen kun je gewoon op de site van nic.nu doorvoeren, en die 10eur per CC betalen.
Voor dat laatste heb je wel inloggegevens en een wachtwoord nodig, neem ik aan.

• DJSmiley
TD-er schreef op zondag 24 juli 2005 @ 13:53:
[...]

Voor dat laatste heb je wel inloggegevens en een wachtwoord nodig, neem ik aan.
Ja, maar die heb je neem ik aan, ervanuitgaand dat jij of die vriendin wel techni contact is.

Op https://www.nunames.nu/Cu...=8581823&CFTOKEN=44185057 kun je ook zien welk mailadres bij een domein hoort om in te kunnen loggen. Eventueel kun je daar ook weer je pass naartoe laten mailen.
Pagina: 1