Ik heb sinds een paar maand een VPS gehuurd en er draaien een aantal domeinen op.
Een kennis heeft aan mij gevraagd om daar ook haar domein op te hosten. Probleem is dat dit een .nu domein is.
De whois van dat domein staat wel op haar naam, maar OpenProvider blijft volhouden dat je een .nu domein niet kunt verhuizen.
op www.nic.nu heb ik allerlei documenten doorgenomen en nergens blijkt uit dat je een .nu domein niet zou kunnen verhuizen.
Sterker nog, vrijwel op de frontpage van nic.nu staat het volgende:
Kortom, wat zou de reden zijn dat OpenProvider blijft volhouden dat je een .nu domein niet kunt verhuizen?
Een kennis heeft aan mij gevraagd om daar ook haar domein op te hosten. Probleem is dat dit een .nu domein is.
De whois van dat domein staat wel op haar naam, maar OpenProvider blijft volhouden dat je een .nu domein niet kunt verhuizen.
op www.nic.nu heb ik allerlei documenten doorgenomen en nergens blijkt uit dat je een .nu domein niet zou kunnen verhuizen.
Sterker nog, vrijwel op de frontpage van nic.nu staat het volgende:
In de knowledge-base van Flexservers (zelfde moederbedrijf volgens mij als OpenProvider) staat het volgende:Registrar to Registrar transfer requests
Please write to support@nic.nu to request a Registrar transfer request form. We will send notification of the request to process a Registrar transfer to the Registrar of record and if there are no objections the transfer will be completed after 5 days and you will be notified.
Uiteraard heb ik de contracten van de .nu domein-resellers er even bij gepakt (appendix F) en er staat in paragraaf 3 dat .nu niet verhuisd kan wordenKnowledgebase
Kan ik deze extensie verhuizen?
Top : Openprovider : domeinregistratie en -verhuizing
Article ID: 000011
Rating: 1.0 / 5.0 (2 votes)
Views: 300
Problem
Extensie 'x' staat niet in de lijst als ik een verhuizing aanvraag; hoe kan ik dit domein verhuizen?
Solution
Kijk allereerst de appendix na die bij het domein hoort. U zult zien dat deze extentie niet te verhuizen is. Dit heeft niets te maken met ons systeem, doch alles met de regels die het top level domein beheert.
Kortom, wat zou de reden zijn dat OpenProvider blijft volhouden dat je een .nu domein niet kunt verhuizen?
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)