Toon posts:

[XP] Na format C: partitie corrupt*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groooot probleem, echt een grooot probleem..

Mijn systeem was instabiel aan het worden dus ik dacht, ik formatteer even de C: schijf. Zo gezegd, zo gedaan, en de setup cd erin gegooid. Nadat de setup klaar was met bestanden kopieren, ging setup scandisk loslaten op mijn H: partitie (met circa 80 gb de grootste partitie op mijn 200 gb maxtor 6Y200PO ATA133 schijf, met de meeste belangrijke data). Alsof het feit dat scandisk tijdens de setup ging draaien niet verbazend genoeg was, duurde dit ook nog eens 2!!! UUR!

Voorheen kon ik altijd alle data en programma's op deze schijf openen en waren er geen problemen. Nadat windows klaar was met de setup, ging ik naar mijn H: partitie om even de drivers voor lan etc. te installeren, en wat ziet mijn (inmiddels kwade) oog: Voor het nVidia setup bestand waar normaliter een nVidia logotje staat, stond een DOSBOX icoontje.... Net als bij vele andere .exe files, ook films (DivX) waren niet langer leesbaar. Er waren echter enkele bestanden die de 'scandisk rush' (zoals ik het maar noem omdat ik het verder niet kan verklaren) wisten te overleven, en die waren nog intact, maar dat waren er helaas niet veel. Wat ik me ook nog wist te herinneren is dat scandisk iets zei van: .. crosslinked file linking to folder (beetje vreemd maargoed)

Voor mij was dit een totale catastrofe omdat praktisch al mijn files kaput waren. Toen vond ik op mijn bureau nog een stoffig Knoppix cd'tje, wat ik besloot te proberen.
En wat bleek: knoppix had GEEN ENKELE MOEITE met het lezen van de H: partitie (onder knoppix aangeduid met HDA9).

Nu is mijn vraag.. hoe krijg ik die schijf leesbaar onder XP PRO??? :? Vreemd probleem dit :/

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik zou vóór je überhaupt iets doet een backup/clone van de betreffende partitie maken.

ARME AOW’er

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Het is misschien een omweg maar kun je er geen andere schijf inhangen via knoppix alle bestanden naar die harddisk kopieren en dan de parties allemaal opnieuw maken.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas behoort dit niet tot de mogelijkheden, heb momenteel geen externe hdd beschikbaar (die staat ook vol) en mn overige partities zijn veeels te klein..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als het een pre-SP1 systeem is - kijk even in: http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;q303013 :)

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

je zou testdisk kunnen proberen een gratis dos/win/linux tooltje
heb ik een aantalkeer een MBR van xp gerecoverd (dit probleem merk je vaak bij XP)

Tja vanalles

Verwijderd

Topicstarter
het systeem is idd nog pre-sp1 (was het voor de format btw niet), zal sp2 er maar ff opzetten..

Verwijderd

Topicstarter
Justifier schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 22:41:
Het is misschien een omweg maar kun je er geen andere schijf inhangen via knoppix alle bestanden naar die harddisk kopieren en dan de parties allemaal opnieuw maken.
ik zou opzich een aantal bestanden naar een andere (Helaas NTFS) partitie kunnen kopieren, maar knoppix geeft mij geen toegang .... ACCESS DENIED :r

Verwijderd

Je gebruikt wel een recente knoppix cd?
Daarmee kan je de captive NTFS drivers installeren waarmee je op NTFS kan schrijven

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik gebruik knoppix 3.nog iets, maar ik heb nu denk ik de oplossing gevonden:
om een of andere wazige reden, MOET ik SP2 geinstalleerd hebben wil ik van die schijf kunnen lezen, dus het probleem is opgelost met SP2. Toch blijft mijn partition magic 8.0 fouten detecteren, maar goed, ik kan bij mijn bestanden dus ik ben blij :*)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nou dat is niet om een vage reden hoor - zoals je in onze altijd mooie en fijne Windows Operating Systems FAQ kan lezen, ondersteunt een pre-SP1 Windows XP geen harddisks groter dan 138gb - met zo'n disk er dan toch gebruik van maken gaat je dataverlies geven - vandaar dat je altijd moet zorgen dat je op SP2 zit :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 17:51:
Nou dat is niet om een vage reden hoor - zoals je in onze altijd mooie en fijne Windows Operating Systems FAQ kan lezen, ondersteunt een pre-SP1 Windows XP geen harddisks groter dan 138gb - met zo'n disk er dan toch gebruik van maken gaat je dataverlies geven - vandaar dat je altijd moet zorgen dat je op SP2 zit :)
Bedankt, dat wist ik nog niet 8)7 |:( stom van mij, en ik altijd verbaasd kijken als de setup elke keer een 138 gb schijf detecteert....
Pagina: 1