Netwerkverbinding keuzes, keuzes, keuzes

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Eryq
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:19
Ik heb één onboard netwerkkaart ( niet goed werkend, kan namelijk geen ip's toekennen ) en 1 losse netwerkkaart. Op die losse netwerkkaart heb ik een utp-kabel naar een switch lopen met aan de switch de kabel voor de kabelmodem ( @home ) en een kabel voor mn divxplayer.

Nu heb ik met moeite een verbinding kunnen klaar krijgen met de divxspeler en de pc. Daarvoor moest ik de netwerkkaart handmatig instellen via de tcp/ip.
Dus mijn netwerkkaart heeft nu de ip: 192.168.000.001

Maar nu heb ik dus het probleem dat ik geen internetverbinding meer heb als ik de netwerkkaart handmatig moet configureren. Als ik em automatisch een ip laat geven dan heb ik mijn internetverbinding weer terug, maar dat wil ik dus niet ( ik wil beide tegelijkertijd, dit kon in het verleden namelijk wel.)

Wie kan me helpen..

Verwijderd

Nogal wiedes, je kabelmodem moet 1op1 worden verbonden met een router / pc en niet met een switch. Kabelmodem direct met de pc verbinden en dan divxspeler via de andere netwerkkaart. Boel goed instellen en draaien maar :)

• Eryq
Hoe kan dat dan dat ik eerst altijd verbinding had met die switch er tussen.
Ik heb het ook al geprobeerd door die modem rechtstreeks op de "kapotte" netwerkkaart te zetten, resultaat ook geen verbinding.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

IP Adres 192.168.000.001 , zit daar eemn typo in :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Terrienator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10-2025
Weet je zeker dat die onboard kaart stuk is? Al eens de ip-stack verwijderdt en op nieuwe geinstalleed?

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:06

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Als je je kabelmodem kunt configureren dat ie het IP adres niet doorgeeft en naar binnen DHCP adressen uitdeelt, ben je d'r (als je beide NIC's aan de binnenkant op DHCP client zet).

Edit: 'k vind de titel het onderwerp eigenlijk niet dekken.

[ Voor 23% gewijzigd door Nitroglycerine op 23-07-2005 10:08 ]

Hier kon uw advertentie staan

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:57

Cybje

First Post!

Ik weet niet welk OS gebruikt, maar op Linux (en Unix ook, maar dan heten de devices anders :P) kun je gewoon op eth0 DHCP'en/het IP van je ISP knopen en dan op eth0:1 je LAN doen. Waarschijnlijk werkt dat zonder problemen, ik heb het hier wel eens gedaan met ADSL en een 486 routertje :P

Wat ruist er door het struikgewas

• Eryq
Ik heb het inmiddels op kunnen lossen, niet de meest voor de hand liggende oplossing, maar het werkt nu in ieder geval. 8)7
Ik heb er een andere netwerkkaart bijgestoken!!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Koffie schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 09:55:
IP Adres 192.168.000.001 , zit daar eemn typo in :?
ik zie geen typo :?
192.168.000.001 = 192.168.0.1 :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ja, mijn fout ... zat verkeerd te denken :X

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Eryq schreef op zondag 24 juli 2005 @ 02:59:
Ik heb het inmiddels op kunnen lossen, niet de meest voor de hand liggende oplossing, maar het werkt nu in ieder geval. 8)7
Ik heb er een andere netwerkkaart bijgestoken!!
Euh, dat is juist de MEEST voor de hand liggende oplossing 8)
Pagina: 1