Toon posts:

verbinding naar netwerkshare herstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 desktop pc's met WinXP PRO in een netwerk hangen en een laptop met WinXP Home Edition via een AP. Op de desktop 1 welke altijd aanstaat heb ik een aantal mappen geshared staan. Als ik op desktop 2 een mapping (verbinding) maak naar een gedeelde map op desktop 1 en dan kies wachtwoord onthouden dan is bij opnieuw opstarten van desktop 2 de verbinding weer automatisch terug. Als ik dit zelfde met mijn Laptop doe dan krijg ik dus de melding dat de verbinding niet hersteld kan worden. De gebruikersnaam zijn op alledrie de PC's het zelfde het wachtwoord op desktop 2 en de laptop zijn het zelfde alleen het wachtwoord van desktop 1 met de shares is afwijkend (uiteraard gebruik ik dat wachtwoord om de verbinding te maken). Het enige wat ik kan bedenken is dat Windows XP Home Edition dit niet kan.... ik heb ook wel eens mijn Laptop via een vaste kabel aan mijn netwerk gehangen maar dit hielp niet!!!

Wie weet hoe?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand???

*** UPUPUP ***

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Kan het dan misschien met een logon/login script???

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dat kan wel.
Beetje unsafe omdat je je password dan ook in cleartext opgeeft, maar goed, op een lokaal thuisnetwerk mag je zelf het risico inschatten.

code:
1
net use x: \\server\share /user:<username> <pass>

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 18:17:
[...]

Kan het dan misschien met een logon/login script???
dat script zou je dan in je startupfolder moeten mikken daar xp home geen gpo's kent :z

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Erik schreef op zondag 24 juli 2005 @ 22:26:
[...]

dat script zou je dan in je startupfolder moeten mikken daar xp home geen gpo's kent :z
Dat heb ik dan ook gedaan maar het zit mij toch niet lekker dat mijn wachtwoord nu is uit te lezen! Geloof dat ik toch maar XP PRO op mijn Laptoppie ga zetten!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 13:26 ]

Pagina: 1