Toon posts:

Hoe Unlock je een PII in godsnaam?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja ja, die mensen zijn er ook nog...
Ik heb dus een PII met 192 mb RAM.
Werk nog goed verder. Maar als ik 'm via fsb overklok krijg een brak instabiel systeem.
Dit werkt niet. Heb een Abit BE-II MOBO *D
Met SoftmenuIII 8-). Ik zou 'm graag via multiplier willen overklokken. Of gaat dat niet op m'n oude Intel apparaat?
Wie helpt?

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
je hebt een ruige mobo, koop een andere cpu (celly ofzo)

• Dennis Nijhuis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03-2025
Volgensmij is er nog steeds geen "wazige Japanner" geweest die heeft uitgevonden hoe je die P2 en p3's moet unlocken. Dus zit er niets anders op dan wachten totdat er zo'n wazige japanner komt, of overclocken op FBS, of een andere processor kopen die je wel goed kunt overklokken.

Bestuh!!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen.....0+

Tweakers United. :)

ik heb het al geschoten...
Ga een Duron 800 halen op een Abit Mobo'tje
met natuurlijk Softmenu III ;)
Doe mijn 192 MB pc100 ram weg en vervang het door High-end Dimm geheugen dat 150 mhz ofzo aankan..

Verwijderd

als antwoord op de titel van deze topic:

niet

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:16
Antwoord: Bij de vroegere pentium II's kon je een dingetje afplakken zodat je de multiplier kan veranderen. Het fijne weet ik er niet meer van...

Verwijderd

met een duron kun je aan de slag met de multipier. ( oftewel je zult genoeg hebben aan pc100 geheugen, als je de geheugen kolk op FSB zet, en niet fsb+pci ) bovendien, als je nu je pII wilt overklokken, en dat gaat al snel fout ( post ff wanneer ) dan ligt dit heel waarschijnlijk aan je geheugen dat niet verder komt. dus ben je met een staafje pc133 gered ( 2x128 bijvoorbeeld 2xF129 :7 )

p.s. hoe komt het dat je zo'n nieuw mobo met zo'n oude proc (relatief t.o.v. mobo, hebt zelf nog 2 k6'jes in gebruik. ( en een t-bird 800@1064)) hebt. :? meestal is het met tweakers andersom.
Pagina: 1