Heb nu sinds gisteren een nieuwe PC... MSI K8N Neo 4 mobo, met daarbij 2 maxtor 200gig schijven in raid0 via die silicon chip Alleen ik heb zo het gevoel dat dat RAID0 helemaal niet echt sneller werkt dan zonder raid. Het kan aan mij liggen... Ik heb gehoord dat als je partities wilt gaan draaien het ook verstandiger is gewoon raid uit te schakelen, omdat raid trager zou worden als je partities gebruikt, ipv één lokaal station?
Op dit bovenste stuk mag gereageerd en gediscussieerd worden.
Nu is mijn vraag. Stel ik wil dit terug zetten, dus raid eruit knikkeren. Gaat dat zomaar? Het lijkt me dat ik alle data kwijt raak als ik nu in de bios zeg dat hij niet meer op raid mag draaien. Aangezien die 2 schijven nu als één worden beschouwd. Hoe zit dat precies, en is de enige oplossing echt alles overkopiëren naar een andere grote hd, en dan alles opnieuw installeren? Is er niks waardoor ik alle data op 1 van de 2 schijven kan zetten, en dan gewoon een nieuwe install draaien, zonder dat ik extra schijven erbij moet betrekken?
Op dit bovenste stuk mag gereageerd en gediscussieerd worden.
Nu is mijn vraag. Stel ik wil dit terug zetten, dus raid eruit knikkeren. Gaat dat zomaar? Het lijkt me dat ik alle data kwijt raak als ik nu in de bios zeg dat hij niet meer op raid mag draaien. Aangezien die 2 schijven nu als één worden beschouwd. Hoe zit dat precies, en is de enige oplossing echt alles overkopiëren naar een andere grote hd, en dan alles opnieuw installeren? Is er niks waardoor ik alle data op 1 van de 2 schijven kan zetten, en dan gewoon een nieuwe install draaien, zonder dat ik extra schijven erbij moet betrekken?