Toon posts:

[ASUS A7N8X-X] Wil in geen geval opstarten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen heb ik mijn pc geprobeerd over te klokken. Mijn specs zijn:

- AMD Athlon 2000+ tbred
- ASUS A7N8X-X
- 512 DDR266 + 256 DDR266 (noname)
- Seagate 20 GB + WD 60 GB
- POV Geforce FX5900XT
- LiteOn brandertje

Aangezien met mijn moederbord meteen de mogelijkheid biedt om de multiplier te veranderen heb ik daar gebruik van gemaakt. Dat pakte (waarschijnlijk door oude BIOS) niet goed uit, en mijn systeem werd bij een multiplier van 13 geklokt op 690 mhz, maar dat is hier niet van belang. Dus ik zet de boel weer op standaard en mijn systeem is weer de oude. Zet vervolgens mijn fsb op 140 mhz en mijn vcore op 1,625 (wanneer 1.6 ingesteld is, is de werkelijke waarde maar 1,57) maar mijn systeem start niet meer op. Mijn monitor blijft zwart en het lampje knippert. OK geen probleem dacht ik, ik reset de bios wel even maar ik kon in mijn manual van mijn moederbord niet vinden wat ik dan precies moest doen (geen jumper vinden oid), dus ik haal mijn processor eruit en doe die er weer in. Dat heeft bij mij in het verleden ook de BIOS doen resetten bij mijn oude moederbord, maar dat werkte nu dus niet.

Vanavond zet ik de pc toch nog maar een keer aan, start gewoon op dus ik duik snel de BIOS in om de instellingen op standaard te zetten, vervolgens wil ik mijn BIOS instellingen opslaan, kling, blijft ie hangen. PC afgezet en weer aan, start weer op, ikke nog sneller door die BIOS heen en zet de instellingen weer op normaal en deze keer kon ik wel saven. Maar sindsdien start mijn pc helemaal niet meer op, hij gaat wel aan maar mijn monitor blijft zwart.

Wat ik heb geprobeerd:
- moederbord batterij eruit gehaald, terug erin na 10 seconden. geen effect
- batterij even op zijn kop erin (tip van iemand in ander topic hier), dan weer terug. geen effect
- fsb setting handmatig verzet (jumper). geen effect
- 'Duron trick'. Booten met duron om zo 100 MHz fsb te dwingen. Vervolgens Athlon erin weer in. geen effect.

Heeft iemand nog tips voor mij of kan ik mijn moederbord weggooien?

Verwijderd

In ieder geval ook nog even testen met een andere videokaart. Had laatst ook zo'n dode a7n8x-x, beeld bleef zwart, fans gingen nog wel draaien maar geen piepjes oid. Het bleek toen uiteindelijk de videokaart te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 20:31:
In ieder geval ook nog even testen met een andere videokaart. Had laatst ook zo'n dode a7n8x-x, beeld bleef zwart, fans gingen nog wel draaien maar geen piepjes oid. Het bleek toen uiteindelijk de videokaart te zijn.
Ik heb m'n videokaart zojuist even vervangen met een oude TNT2 maar het probleem blijft, helaas (of gelukkig, want die Geforce was 2.5 keer zo duur dan het moederbord ;) )

Verwijderd

wat je kan doen is.

je 256 mb eruit halen en dan pc starten, nog geen effect
die 512 mb eruit halen en die 256 erin doen en dan starten.

pc starten en dan uitdoen,

jumpers ( check je handleiding ) op de juiste plek zetten om te resetten. ( bij asus vaak naast het batterijtje )

en dan uitdoen alles weer op de goede plek zetten en je pci kaart erin zetten, pc aandoen , als nog steeds geen effect. dan moet je ff googlen.

verder start alles normaal op ? dus cpu cooler/voeding cooler/ledjes etc.. ?