Partition style: MBR of GPT

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-02 09:19

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Topicstarter
Na wat lezen over de verschillen tussen MBR of GPT, lijkt het dat GPT grotere volumes kan aanmaken en extra data opslaat om bestanden terug te vinden. Maar is het betrouwbaar? MBR heeft zich al sinds MS-DOS bewezen maar GPT is vrij nieuw. Heeft iemand ervaring, ik weet niet welke keuze ik moet maken?

Het gaat om RAID1 voor belangrijke data die ik NIET wil verliezen! MBR en GPT kunnen gebruikt worden voor SW raid.

Extra info:
http://www.microsoft.com/...t/en-us/prkb_cnc_ywwc.asp

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 12:27

LegacyCode

De crack van de division

Kleine opmerking.
Zover ik die info lees op die url die je geeft,
is GPT enkel voor Itanium-systemen.
Heb je een Itanium-systeem?
Unlike Windows support for the Intel Itanium platform, Windows x64 Edition and Windows Server 2003 SP1 operating systems support the use of GPT drives only as data volumes. Because the x64 and x86 architectures do not provide support for an EFI boot partition, you cannot use a GPT drive to boot an x64-based computer or an x86-based computer with a legacy BIOS. Therefore, computers running these operating systems must be equipped with more than one physical driver to allow the use of the GPT disk format.
BRON

[ Voor 70% gewijzigd door LegacyCode op 22-07-2005 19:41 ]

legacycode.net

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Houd er rekening mee dat je alleen GPT-volumes kan aanmaken en gebruiken op Itanium-systemen. Dit buiten beschouwing gelaten, verwacht ik dat het wel betrouwbaar is, omdat het alleen op (dure) Itanium-systemen met een (duur) IA64 Windows editie ondersteund wordt.

[ Voor 2% gewijzigd door Zr40 op 22-07-2005 19:50 . Reden: Correctie, zie de post hierboven ]

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Topicstarter
Zr40 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 19:46:
Houd er rekening mee dat je alleen GPT-volumes kan aanmaken en gebruiken op Itanium-systemen. Dit buiten beschouwing gelaten, verwacht ik dat het wel betrouwbaar is, omdat het alleen op (dure) Itanium-systemen met een (duur) IA64 Windows editie ondersteund wordt.
Die aanname had ik ook al gemaakt, maar een een stukje gebruikerservaring zou wel fijn zijn.

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Topicstarter
Schop!

Iemand al ervaring met GPT?