ADSL en persoonalamering

Pagina: 1
Acties:

• arnax
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2020

arnax

Penguins rock!

Topicstarter
Mijn moeder heeft vanwege omstandigheden een kastje in huis hangen voor persoonalamering (Alarmkastje wat bediend kan worden in het geval wanneer ouderen of invaliden vallen o.i.d.). Nu is het probleem dat ik graag bij @home weg wil en ADSL wil hebben, maar aangezien dit net als de persoonalamering ook over de telefoonlijn gaat ben ik er niet zeker van of dit gaat werken(mijn moeder zegt iedere keer van niet ;) ).
Maar nu is mijn vraag dus of er hier iemand die hier ervaring mee heeft en dus weet of dit wel of niet mogelijk is?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:05

Reptile209

- gers -

Meestal werken dat soort dingen gewoon als een telefoon en sluit je ze dus met ADSL na de splitter op de telefoonaansluiting aan. Maar het is altijd verstandig om even bij de betreffende leverancier of fabrikant te informeren of zij problemen verwachten. Niet bij de ADSL-leverancier of KPN want zij weten dit zeer waarschijnlijk ook niet zeker.
Dure (bewakings) alarmsystemen zijn eerder een probleem, omdat de fabrikant niet wil dat je er een splitter voor hangt :).
BredeP schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 19:13:
[...] Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je niet kan gaan bellen via ADSL. [...]
Eh? Bedoel je daarmee ook gewoon dat de splitter er voor zorgt dat ADSL en telefonie gescheiden worden? En dat je het beveiligings-ding niet op de ADSL-aftakking aan moet sluiten? Zo ja: klopt. Zo nee: eh? :)

[ Voor 32% gewijzigd door Reptile209 op 22-07-2005 19:15 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Zolang je de ADSL splitter voor de eerste aftakking van je telefoonlijn plaatst, zal er niets aan het handje zijn over het algemeen. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je niet kan gaan bellen via ADSL. Die persoonalarmeringskastjes zijn, net als beveiligingscentrales op dit moment nog zo ingesteld dat je via een ouderwetse telefoonlijn aangesloten moet zijn.
Er zijn al wel ontwikkelingen gaande om dergelijke apparatuur ook via internet aan te kunnen sturen, maar dat zit nog in een ontwikkelingsfase.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
't Is technisch geen enkel probleem Net als alarmcentrales wel achter je splitter aansluiten. Al willen die bedrijven het helemaal vooraan hebben. De splitter moet voor alle telefonie apparatuur.

De reden dat die firma's het afraden is omdat je nu een rechtsteekse lijn hebt met de KPN telefonie apparatuur. Op het moment dat je DSL hebt wordt jou telefoon lijn in de centrale via de apparatuur van de DSL-netwerk aanbieder (bijv KPN-DSL, BBned, Tiscali, Versatel) gelegd om DSL aan je lijn toe te voegen. Als daar bijvoorbeeld onderhoud nodig is kan het zijn dat je telefoonlijn enkele minuten onderbroken wordt. 't Komt nihil voor en ook een KPN telefoonlijn kan onderbroken raken door onderhoud.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.