Ongeveer een klein jaartje geleden heb ik zelf met behulp van de site van walter.pkk ( http://mijnhometheater.com ) de DIY Sub "Raveland AXX1010 icm met een XXL powersound submodele" gemaakt. Ik ben er best wel tevreden over, maar ik wilde het geheel in een, voor mij, mooiere vierkantere behuizing doen. (een beetje zoals een mivoc subje) nu had ik in gedachten om gewoon een behuizing te ontwerpen (gewoon 19 liter net als de vorige), maar dan in plaats van een slotted Bassreflexpoort (een sleuf) gewoon een pijpje. Nu heb ik zitten bedenken hoe ik dat het beste voor elkaar kan krijgen, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik heb de ballen verstand van tuning formules (heb er eentje geprobeerd van conrad, maar daar kwam ik helemaal niet uit) en zou graag jullie mening hebben. De oppervlakte van mijn slotted poort is 40,7 cm2 en die poort is 34,3 cm lang. Als ik nu met pi x r2 = opp cilinder het oppervlakt van de ronde poort ook 40,7 cm2 maak, en die ronde poort evenlang houdt, heb ik dan ook nog diezelfde tuningsfrequentie van 40hz (al uitgerekend door walter.ppk)? De diameter van de poort zou dan 7,2 cm moeten zijn en 34,3 cm lang. Is dat te doen, of is een BR poort van 34 cm veel te lang? De inhouden van beide poorten zijn dan even groot.
Volgens mij gaat dat gewoon goed hoor
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Als je 't echt goed wil doen, dan reken je het eens uit met WinISD. Dat programma past een correctie toe afhankelijk van de afmetingen en het soort poort, geeft dus nauwkeurigere resultaten.