Toon posts:

All in Wonder en Xbox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht maar nog niet een dergelijk topic gevonden.

Wat ik wil bereiken is om mijn Xbox op de pc aan te sluiten zodat ik gewoon kan spelen via de monitor. Ik heb een AIW 9800se en ben nu zover dat ik beeld en geluid heb. Het probleem is dat het beeld vervormd is op pal-b, op ntsc is hij goed, alleen dan is hij zwart wit! Ik heb gewoon een europese xbox. Weet iemand de oplossing voor mn probleem? Alvast bedankt _/-\o_

Verwijderd

Deze heb je aangesloten op video-in ? en welke tool gebruik je ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, video-in, en ik gebruik gewoon het ati multimedia center.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 20:01:
Ja, video-in, en ik gebruik gewoon het ati multimedia center.
Is er een gelijkmatige tool voor nvidia ? Ik probeer mijn XBOX ook aan te sluiten op video-in op een 7800GTX, maar heb nog geen beeld gezien.. Moet een tool hebben die alleen de vid-in laat zien, geen editors of iets waarmee je kan capturen..

Verwijderd

Zelfs al krijg je het goed aan de praat het is de moeite niet waard. Had eerst zelf ook een 9800se AIW en het beeld viel tegen en nog erger, er zat lag in. Echt een lag van 2 seconden ofzo, een spel is compleet onspeelbaar op die manier.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik geloof dat je gelijk hebt, geen 2 seconden maar idd te veel om echt lekker te kunnen spelen.
Best jammer. :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 13:07:
Ja ik geloof dat je gelijk hebt, geen 2 seconden maar idd te veel om echt lekker te kunnen spelen.
Best jammer. :/
En hoe is het beeld ?

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 21:02:
[...]

Is er een gelijkmatige tool voor nvidia ? Ik probeer mijn XBOX ook aan te sluiten op video-in op een 7800GTX, maar heb nog geen beeld gezien.. Moet een tool hebben die alleen de vid-in laat zien, geen editors of iets waarmee je kan capturen..
patser :+
heeft je beeldscherm niet een ingang voor apparaten , de mijne heeft t wel

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Flapietoetoe schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 13:44:
[...]

patser :+
heeft je beeldscherm niet een ingang voor apparaten , de mijne heeft t wel
patser :>

Verwijderd

Vreemd dat het niet echt schijnt te lukken. zelf heb ik bij een kennis zijn xbox aangesloten op zijn pc met behulp van een cheap ass tv kaartje en dat gaat gewoon heel goed. (zelf ook al op mijn pc gedaan met zelfde kaartje, kaartje was van mij en heb het aan hem doorverkocht. 15€ voor betaald of zoiets)

Het betreft dit hier: klik
Heel gelijkaardig maar dan zonder de FM radio functionaliteit.

nog een copy pastje van een post van mij in het gamecube topic:
"Anderzijds moet ik wel zeggen, als je je xbox bvb op de pc aansluit met zelfs een goedkoop tv kaartje (capture kaart) ziet het beeld er veel beter uit dan op de tv . Qua grafische hoogstandjes zul je steeds wel zien dat de consoles achterlopen. (licht, schaduw, textures, mapping...) Maar qua resolutie valt het heel goed mee eigenlijk. Je zou eigenlijk niet zeggen dat de resolutie zo laag is als ze lijkt op een tv, wanneer je het op je pc scherm bekijkt. Terwijl het hetzelfde signaal is. Zet het fullscreen en 'je merkt het bijna niet' , 'zeker zo goed als een mooi 800*600 beeld'."

Hiermee bedoelde ik gewoon te zeggen dat het beeld van een console op een pc scherm, ongeacht het onveranderde signaal met heel weinig beeldlijnen, er echt wel vrij deftig uitziet. Ik ga niet beweren dat je het kan vergelijken met een 1024*768 full screen pc signaal, maar als je het beeld van de xbox (ps2, ...) fullscreen zet valt het echt wel mee. Zoals ik zei een vergelijkbaar met een goed 800*600 beeldsignaal van de pc. Er valt goed mee te spelen, thuis ziet de ps2 er op de tv van mijn broer (50cm samsung 10 jaar oud :) er beduidend beroerder uit.

Ik ben zowiezo geen 'graphics whore' ;) dus van zodra ik kan spelen is het goed. Al moet ik zeggen dat de xbox mooiere graphics toont dan wat mijn oud pc'tje aankan. En dat gewoon met een xbox van 100€ en een tv kaartje. En dat gebruikt totaal geen resource. Dus spel in een venster en al mijn andere programmas ook open staan, en dat met een 2 Ghz prescott en 256 Mb ram :p. (maar nu staat alles dus bij die kennis)

Waar die wel last van heeft is 'smearing' (of hoe je het ook mag noemen) . @ reactie hierboven: bedoel je dat met lag? Of zit er bij jou effectief zoveel vetraging op. Bij die kennis is het een beetje dat de beelden soms wat 'uitgesmeerd' worden. (voor wie gta vc op de ps2 speelt, die weet wat ik bedoel.) En ik ben er niet achtergekomen of dat gewoon iets te maken heeft met het tv kaartje (kan niet vergelijken) of dat het betreffende spel op de xbox (driv3r was dat) van zichzelf zo wat 'smeart', 'wazig wordt' bij bvb een scherpe bocht of verandering van beelden. Hij speelt het wel op een crt, dus het is geen tft ghosting.

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:22
Waarom sluit je je Xbox niet rechtstreeks op je monitor? De VGA box is daarvoor gemaakt.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Verwijderd

En weet je wat zo een VGA-box kost? kheb idd wat rondgekeken naar zoiets, maar dat is ook verre van een ideale oplossing. Kwaliteit is meestal nogal twijfelachtig/belabberd. En degene die wel pretenderen van kwaliteit te leveren kosten 60€ +. Dan lieven 15 euro aan een tv kaartje. Dan hebt ge ook nog eens tv functionaliteit (als je de kabel of een antenne in de buurt hebt) en capture mogelijkheden van alle verschillende bronnen (svideo, coax, composite). Zoals ik zei kan je dan ook gemakkelijk met de software van de tv kaart werken, en bvb spelen in een venster of gemakkelijk switchen tussen aps en console (msn, internet voor walktroughs en zo :p )

Zoals ik het zie is een capture kaart in de pc (afzonderlijk of gecombineerd met de gpu, met redelijke kwaliteit) te verkiezen boven een vga box oplossing
Pagina: 1