Toon posts:

Nieuw systeem: Instant delivery of eerst testen en hoe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer hiermee een serieuse topic te openen over een aspect dat we allemaal vergeten door onze enthousiasme bij aankoop.

Zoals we weten is het bijzonder beroerd als je hardware niet goed werkt. Het duurt soms dagen voordat je weet wat het is. Dan mag je wel duizend keer garantie hebben, je zult toch actie moeten ondernemen en het risico nemen dat je je product voor dagen of soms weken kwijt bent. Frustrerend!

Wat de meeste doen is een machine kopen in de winkel of online en dan gewoon een doos meenemen van oom dozenschuiver. Het zal wel werken, toch? Meestal gaat dat prima, maar ik ken verhalen van zeer gefrustreerde mensen die problemen hadden met hun nieuwe PC welke garantieklachten waren. Zelfs mensen die zelf hun systeem bouwen weten hoe vervelend het is als iets niet werkt. Al die moeite en dan...

Wat in onze familie zit is eerst een systeem kopen en dan onderwerpen aan een 24-uurs duurtest en dan nog het liefst tijdens een hete zomerdag zonder airco. WIj gebruiken PC-check voor de test en dat programma test alles, maar dan ook alles waar nullen en enen voorkomen. Pas als deze test glansrijk doorstaan is kopen we het apparaat. Mijn PC heeft deze marteltest ook doorstaan bij een ruimtetemperatuur van 31 graden.

Nu vraag ik me af waarom het niet de normaalste zaak van de wereld is om een PC grondig door te meten voordat je hem meeneemt. Zo'n test kost vaak enkele tientjes (ik heb het programma dan van mijn werk) en niets is zo lekker werken met een machine die zeker goed is. Ik vind dat meer winkels die optie tot zich moeten nemen of zie ik het verkeerd? Wat vinden jullie?

Nog een heikel punt is het vervoer. Een PC is niet zo dol op massavervoer of vervoer per auto. Bind de PC altijd vast onder de gordel van je passagiersstoel en meet tijdelijk een extra rustige rijstijl aan.
Post-order computers hebben onderweg nogal wat te lijden.

*hopende dat winkeliers dit ook eens lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 19:09
Wat wil je hiermee zeggen? Dat je PC's verkoopt en het beter doet dan andere winkels?

Ik vind eigenlijk dat elke PC gegarandeerd goed moet zijn (en getest). De voorgestelde vervoerswijze is goed; ik heb wel eens een harddisk zien sneuvelen in de laadruimte van een bestelwagen...

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pinockio schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 14:30:
Wat wil je hiermee zeggen? Dat je PC's verkoopt en het beter doet dan andere winkels?

Ik vind eigenlijk dat elke PC gegarandeerd goed moet zijn (en getest). De voorgestelde vervoerswijze is goed; ik heb wel eens een harddisk zien sneuvelen in de laadruimte van een bestelwagen...
Een beetje winkelier zet er toch wel zijn adres bij als ie reclame maakt, hè.

Harddiskje meer of minder maakt ook niet uit, of geeft dat een indicatie dat er iets niet in orde is met dat vervoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:27

Sick Nick

Drop the top!

Voor de gemiddelde koper is het fijn als er getest is natuurlijk, maar de meeste tweakers kopen losse onderdelen en klussen de boel zelf in elkaar. Puur en alleen omdat het inbouwen/testen bij winkels vaak gewoon duur is, als je door het zelf in elkaar zetten 50 euro kan besparen zal men dit vaak doen. 50 euro is toch best wat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-10 18:48
Een 24-uurs burn-in test stressed vaak bv alleen cpu/mem enz, je sluit hier niet altijd alles uit. Daarnaast moet je als je bv 10 kasten gebouwd hebt, dus 10 systemen "even" 24uur draaiend neerzetten. Kwa ruimte enz niet echt een optie voor veel tenten.

Een test als prime95 en 3dmark enz is wel te doen, dat neemt niet zoveel tijd in. Zoiezo merk je al snel tijdens installeren enz of t goed gaat, bij het minste of geringste probleempje altijd even goed doortesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 19:09
Op zich is het installeren van een OS al een hele test voor zowel geheugen, memory als harddisk (en andere componenten). Als dat niet lukt is er zeker wat fout...

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Pagina: 1