Toon posts:

26" lcd zonder artifact verschijnselen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een 23 of 26 inch lcd tv. Deze moet tevens als monitor voor mijn Windows XP MCE computer dienen, dus een vga aansluiting is minimaal vereist.

Wat mij tot nu toe op valt is dat die tv's die ik gezien heb allemaal een blokkerig verschijnsel hebben. Heeft iemand ervaring met dit formaat tv waarbij dit blurry verschijnsel niet optreed?

Alvast bedankt,

Perry

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:41
Het probleem is inherent aan de gebruikte techniek. Zo'n LCD paneel heeft een (fors) hogere native resolutie dan een standaard TV, er moet dus gerescaled worden, wat an sich al artifacts geeft. Voeg daar de betere weergave aan toe die minder verdoezeld dan een klassieke CRT, en het ziet er al snel wat blokkerig uit.

De betere panelen hebben allerlei technieken om dit te verhelpen, over het succes hiervan verschillen de meningen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Topicstarter
Dit lijkt mij puur een softwarematige opvulling van pixels. Is de huidige software niet snel / goed genoeg om deze vulling te doen?

Zijn er tv's waar je de firmware van kunt upgraden (en dus ook nieuwe firmware van uitkomt) die dit probleem in de nabije toekomst verhelp?

Verwijderd

Ik heb een jvc lcd, totaal geen blokkerig verschijnsel bij analoog, maar ik heb wel een goed signaal. Daar ligt het gewoon heel erg aan...kijk eens naar de nieuwere modellen, je zult verbaasd zijn wat een sprong voorwaarts er weer heeft plaats gevonden.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:00
Met je MCE bakkie kun je tv beeld maken met goeie interpolatie filters. i.c.m. (2 field) progressive scan kun je een super strak beeld krijgen op iedere tft. Het is natuurlijk wel afhankelijk van de tv kaart die er in zit.

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 23:38:
Met je MCE bakkie kun je tv beeld maken met goeie interpolatie filters. i.c.m. (2 field) progressive scan kun je een super strak beeld krijgen op iedere tft. Het is natuurlijk wel afhankelijk van de tv kaart die er in zit.
???? Klikt goed, maar verder snap ik hier niks van.

Ik heb een Hauppauge 150 tv card en een NVidia 5200 grafische kaart in mijn MCE comp.

Moet dit interpolatie filter op de grafische kaart worden ingesteld? Is dit een normale instelling of heb ik daar Powerstrip voor nodig (hier heb ik nog geen ervaring mee). Weet je zo een goede site waar ik hier meer info over kan vinden of zeg je 'Google it yourself'.

Perry
Pagina: 1