[MCE2005] 80 GB ghost-> 160 GB ntdll.dll error

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Omdat m`n harddisk in m`n MCEtje altijd vol was heb ik een 160GB ibm harddisk gekocht en had ik zoiets van ghost 80GB -> 160GB en gaan met die banaan, maar niets is minder waar.

Nadat ik de disken met Ghost 8 enof met Ghost 7.5 heb gecloned krijg ik een unknown hard error bij het booten, veilig modus zonder netwerk start wel op maar bij alle andere krijg ik due hard error.

Ik heb dus zoiets van er zit niks anders op dan opnieuw installeren maar ook dan krijg ik deze foutmelding het enige wat veranderd is aan m`n MCEtje is die 160GB disk. Als ik de disk met IBM fitness tool test is er niks aan de hand.

Iemand een idee ?

Het gaat om een T7K250 van Hitachi/IBM

En de volgende foutmelding:

STOP: c0000221 Unknown Hard Error
\Systemroot\system32\ntdll.dll

Ik heb al de oude ntdll.dll van de 80GB naar de 160GB gekopieerd maar ook dit maakt niet uit, de 80gb disk blijft perfect werken op dezelfde ide kabel als de 160 ( ik wissel ze steeds om) dus de kabel is ook in orde

[ Voor 13% gewijzigd door raymonvdm op 22-07-2005 17:36 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Veilige modus start wel op? Dat is vreemd zeg want dat zou er ewinig mee te maken mogen hebben :)

Heb je al eens geprobeerd alle devices in je device manager weg te gooien om op die manier de detectie van je hardware opnieuw te forceren? :)

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06-2025
Zelfs opnieuw installeren geeft de foutmelding :-( dus ik denk niet dat de hardware lijst leeggooien verschil maakt want die is er nog niet als je hem opnieuw installeerd

Inmiddels weer verder geexpirimenteerd en als ik de disk aan m`n cdrom ide kabel 40 aderig hang dan gaat het wel goed. Ik heb ook al de 80 aderige ide kabel ververvangen maar dit geeft nog steeds problemen ook als ik deze aan de cdrom ide controller hang (ide2)

Het probleem zit hem dus vermoedelijk in de ATA overeenstemming tussen bord en disk want dit is de 1e IBM disk die ata133 ondersteund 8)7 (inmiddels is dit achterhaald want de oude disk is ook een ATA133 disk)

Inmiddels weer ff verder gespeeld en de bios geupdate probleem blijft nog steeds, helaas is de IBM Feature tool zoals die te downloaden van de hitachi site niet meer startbaar en snapt de oude versie de nieuwe disk niet meer.

Inmiddels wel contact gehad met de leverancier en die geeft aan dat ik de disk kan komen omwisselen maar ze denken dat dit niet gaat uitmaken omdat de IBM DFT tool ook geen fouten kan vinden. Als er dus iemand tips of ideen heeft dan hoor ik het graag :-)

Ik heb nog even mijn 120GB IBM uit m`n eigen pc geprobeerd en ook deze werkt net als de 80GB IBM in mijn MCE op zijn beurt werkt de 160GB HDD ook goed in mn eigen pc :-) hij doet het dus alleen niet in m`n MCE pctje :-(

[ Voor 154% gewijzigd door raymonvdm op 22-07-2005 23:40 ]

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
bios update?

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Inmiddels weer ff verder gespeeld en de bios geupdate probleem blijft nog steeds,

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Maak eens een kleinere partitie op de 160 GB schijf (bv 80 GB). Kijken of dat helpt. het lijkt er toch op dat je op de 1 of andere manier op de 128 GB limiet stuit.
Maak dus een partitie aan die kleiner is dan 128GB en breng daar je OS op. Kun je later nog de rest als extra partite gebruiken.
Pagina: 1