Toon posts:

Notebook 800 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben nu dus op zoek naar een notebook voor rond de 800 euro. Is niet zo erg veel voor een notebook, maar games ga ik er toch niet op spelen. in eerste instantie zat ik aan de ACER Aspire 1522 WLMi te denken, waarvan ik de specs hieronder noem. Nu hoorde ik alleen wel dat de accu maar 2 uur mee gaan, en ik heb ook vernomen dat zo'n "normale" processor nogal snel en erg warm kan worden. Dit lijkt me ook niet erg prettig. Ik meen te hebben gelezen dat een Centrino processor wel 5 uur met de accu kan doen, is er een mooi systeempje met centrino processor die aan mijn eisen voldoet? Ik ga zoals gezegt niet gamen op de notebook, hoogtens heel soms ff Starcraft in de DVD speler/writer schuiven, dus heel krachtig hoef hij nu ook weer niet te zijn. Wel zou ik graag zien dat hij iig al standaard 512 MB geheugen heeft, en ook graag dat de standaard hardescijf groter is dan 40 GB. Zoals hieronder staat heeft deze Acer standaard al 80 GB, maar met iets minder ben ik ook tevreden. Ik ben immers toch van plan om een externe harddisk er op den duur bij te kopen, dit in verband met het feit dat ik nogal een muziek fanaat ben, en ik dus ookal een aardige collectie heb opgebouwd die ook nog eens flink blijft groeien. Heeft iemand misschien een idee voor een notebook van die gewenste prijs(800 euro, liefst niet veel meer) en die toch wat ballen heeft? :+

SpecsACER Aspire 1522 WLMi:

Merk processor : AMD
Type processor : Athlon 64 3000+
Kloksnelheid : 2.0 GHz
Cachegeheugen : 1024 Kb
Bustechnologie : 800 MHz
Intern geheugen : 512 MB
Harde schijf : 80 GB
CD/DVD (RW) : double layer DVD
Diskettestation : nee
Grafische kaart : nVidia GeForce FX Go5700
Grafisch geheugen : 64 MB
Shared videogeheugen : nee
Modem : 56k6 V.92
IEEE 1394 : ja
Netwerkkaart : ja
Parallelpoort : ja
Seriële poorten : -
USB-poorten : 4x USB 2.0
TV-out : ja
Touchpad : ja
Accu : Li-ion
PCMCIA : ja
Schermformaat : 15.4 inch
Widescreen scherm : ja
Besturingssysteem : Win XP home (NL/UK)
IRDA : ja
WiFi : 802.11g
Garantie : pick-up & return
Garantieduur : 12 maanden
Bluetooth : nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 13:54

FongWan

The Stormrider ...

Ik denk dat je met de volgende 2 links wel kan uitkomen:

Informatie omtrent notebooks waar je op moet letten, aangezien je toch niet gaat gamen komt de office notebook voor je in aanmerking. BTW het is niet een Centrino processor maar Centrino is het platform de processor heet de Pentium-M en is in drie smaken (3 cores) te vergrijken. Banias, Dothan 400MHz en DOthan 533MHz. Lees de bbg door en kijk daarna in de pricewatch link naar de modellen die in je prijsklasse vallen. De pricewatch is al op prijs gesorteerd.

Succes.

Notebook Best Buy Guide 2005.1: Office
http://www.tweakers.net/p...&Action=top&Landfilter=Ne

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Ik had geen acer gekocht niet omdat de laptops zo slecht zijn maar omdat de service waardeloos is. Als je laptop kapot is duurt het minimaal 2 maanden voordat hij weer terug is en bij mij waren ze er zelfs dingen in vergeten terug te zetten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 22:12
zag bij de dixons een amd 3000+ notebook voor 800 euries... trekpleister had dr ook een.. maar da was een celeron.. (zag het toevallig van de week in de stad)

just my 2 cents ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Morphine: Dat is dus het beestje wat ook in de opningspost staat, alleen weet ik zeker dat het geen celeron is maar een Athlon 64. Dynabite verkoopt namelijk exact dezelfde pc, met exact hetzelfde prijskaartje. Staat ook zo in het pricewatch lijstje.

@ Fongwan: Bedankt, alleen jammer dat nu net de "budget" laptops niet aan de beurt komen in dat lijstje. Wel een flinke pil om te lezen, begin ik zo direct aan. Ook nog ff langs de Media Markt om te kijken wat die te bieden hebben.

Iemand nog tips voor notebooks met mijn eisen en dus een positieve gebruikers ervaring? Mag je namelijk gerust zeggen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:06
Als je voor lange batterijlooptijd wil gaan, zijn de beste keuzes:

Toshiba Satellite Pro L10
Pentium M 725 1,6 GHz
512 MB Ram
40 GB 4200 rpm HD
DVD/CD-RW combo
Run time: up to 5,2 hours

Acer Travelmate 4150LMI
Pentium M 715 1,5 GHz
512 MB Ram
60 GB HD (vermoedelijk 4200 rpm)
DVD-writer double layer
Run time: up to 5 hours

Ze kosten in de PW wel ongeveer 850 euro, dus zijn iets boven budget.
Je kan uiteraard ook een Celeron-M of een Sempron processor nemen (goedkoper), maar die lopen dan weer niet zo lang op batterijen (2 à 3 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 18:46:
@ Morphine: Dat is dus het beestje wat ook in de opningspost staat, alleen weet ik zeker dat het geen celeron is maar een Athlon 64. Dynabite verkoopt namelijk exact dezelfde pc, met exact hetzelfde prijskaartje. Staat ook zo in het pricewatch lijstje.

@ Fongwan: Bedankt, alleen jammer dat nu net de "budget" laptops niet aan de beurt komen in dat lijstje. Wel een flinke pil om te lezen, begin ik zo direct aan. Ook nog ff langs de Media Markt om te kijken wat die te bieden hebben.

Iemand nog tips voor notebooks met mijn eisen en dus een positieve gebruikers ervaring? Mag je namelijk gerust zeggen hoor ;)
Dat stuk ging echt puur om de office notbooks maar je kan natuurlijk wel de tips die worden gegeven gebruiken om te kijken naar een notebook die rond de 800 euri prijs zitten.

Daarnaast als je echt naar het budget verhaal wilt dat is die er ook hoor:
Notebook Best Buy Guide 2005.1: Budget

Dat was een van de andere categorien in de notebook bbg. Samen met all-round en ultra portable.
Notebook Best Buy Guide 2005.1: Inleiding

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weer bedankt voor de info. Batterijduur is niet heel belangrijk, maar een uur of 3 a 3,5 is toch wel gewenst eigenlijk. Is het werkelijkwaar zo dat die AMD Athlon 64 processor maar 2 uur mee gaat? En ook dat hij erg warm word? Als hij 3 uur mee gaat, en de warmte is wel ok, dan ga ik denk ik wel voor die. Mits hij natuurlijk ook weer niet te zwaar is :o

Die Toshiba kost trouwens maar rond de 765 euro volgens de pricewatch, maar helaas zijn al die shops niet bij me in de buurt. Dat heb ik eigenlijk liever wel. De MM verkoopt hem ook zag ik net, maar voor het niet schappelijke prijsje van 999 euro. Vroeg ik die verkoper nog naar de batterijduur van het beestje, zegt hij zelf dat 4 uur het maximaal behaalbare is, en dat deze dus ook zeker geen 5 uur haald. Mooie verkoop praat. Het blijft moeilijk, en ondat het toch een hoop geld is wil je toch ook de juiste beslissing nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:06
De Aspire 1522 WLMi kan ik hier niet onmiddellijk terugvinden, maar zijn opvolger (de 1524 WLMi met AMD 64 3400+ processor) gaat zo'n 2,5 uur mee op batterijen. Erg licht is hij in elk geval niet (3,6 kg)

Die Toshiba waar jij het over hebt heeft wel dezelfde naam, maar niet dezelfde specificaties.
Die van 765 euro heeft immers een Celeron M processor, en zal dus minder lang op batterijen lopen (slechts 2,75 uur). Die met Pentium M staat voor ongeveer 837 euro in de PW.

[ Voor 44% gewijzigd door LievenD op 23-07-2005 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK, my bad, Ik ga zo wel even naar de Dixons om te kijken wat de verkoper ervan te zeggen heeft, en om te vragen of ik hem eventjes mag "wegen". That is, gewoon ff kijken of hij mij niet te zwaar is. 2,5 uur zou voor mij denk ik net op het randje zijn, iets langer is geen overbodige luxe. Dat gewicht is ook wel begrijpelijk, immers heb je een athlon 64 processor, een 80 GB laptop HD en een redelijk groot scherm. Hoe zit het nu met die warmte die het ding afgeeft? En is de service van Acer werkelijk zo belabberd, of valt het eigenlijk wel mee? ik hoor van alle kanten nogal slechte dingen(zie bijvoorbeeld zelfs post 3 in dit topic), terwijl sommigen ook best tevreden zijn. Ik kan wat dat betreft ook door de bomen het bos niet meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 08:30
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 12:32:
OK, my bad, Ik ga zo wel even naar de Dixons om te kijken wat de verkoper ervan te zeggen heeft, en om te vragen of ik hem eventjes mag "wegen". That is, gewoon ff kijken of hij mij niet te zwaar is. 2,5 uur zou voor mij denk ik net op het randje zijn, iets langer is geen overbodige luxe. Dat gewicht is ook wel begrijpelijk, immers heb je een athlon 64 processor, een 80 GB laptop HD en een redelijk groot scherm. Hoe zit het nu met die warmte die het ding afgeeft? En is de service van Acer werkelijk zo belabberd, of valt het eigenlijk wel mee? ik hoor van alle kanten nogal slechte dingen(zie bijvoorbeeld zelfs post 3 in dit topic), terwijl sommigen ook best tevreden zijn. Ik kan wat dat betreft ook door de bomen het bos niet meer zien.
De service van Acer is belabberd (maar soms ook goed, of andersom). Anyway het is aan jou om het risico te nemen. Ik zou kijken naar een mobiele processor, dus de Pentium M of de Celeron M. Ik weet dat Celeron een vies wordt is op GoT. Maar de mobiele variant is echt zo slecht nog niet. Hij klokt terug, alleen iets minder ver als z'n grote broertje. Hij is iets minder snel, maar voldoet ruim voor officewerk en lichte spellen. En daar staat tegenover dat die gewoon veel goedkoper is.

De batterijduur hangt ook af van de accu. De ene laptop heeft nu eenmaal een wat betere accu (meer cellen/vermogen) dan de ander. Maar als je uitgaat van een normale accu (6 cells). Dan maakt het ook nog uit wat voor graka je hebt, en natuurlijk zuipt het scherm ook behoorlijk.

Dan kom je uit op: Athlon 64 (2 uur +), Turion (3 uur), Celeron M (3 uur +) en Pentium M (4+ uur).

Oftewel wat ik zou doen als ik jou was:
-Pentium M/ Celeron M
-Integrated graka (Extreme Graphics 2 zijn iig beter dan een FX5700)
-Snelle HD, dit is heel belangrijk, aangezien dit de botteneck is (5400 rpm of 7200 rpm)
-512 mb ram

Dat moet kunnen voor ongeveer 800 euro.

Even voorzetje, je kunt kijken naar Dell (Dimension 6000, 2200 of 510m). Toshiba zoals aangegeven, heeft leuke modellen in die prijsklasse. Asus en IBM vallen helaas af, vanwege het budget. Tja, Acer heeft verder ook wel aardig wat modellen rond het budget, maar zoals gezegd, zou ik dat nooit-of-te-nimmer doen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dan denk ik voor een inspirion 9300 X-treme met de meest standaard uitrusting. is iets dergelijks als Svc Basic 3Y At Home Support 30day online MM Training echt nodig? Kost namelijk een duit geld. Ik kan er na de koop overigens toch nog gewoon een 512MB kaartje bij schuiven? Of vervalt mn garantie dan weer? lijkt me niet toch? Overigens zie ik nu dat een 7200 rpm 60 Gb schijf een enorme zak met geld kost bij ze :/ Als ik die zou kiezen ben ik toch weer eigenlijk ver boven mijn budget. Een euro of 50 is nog te doen, maar 143 euro meteen... Wat zou zo'n ongebruikte printer die nu gratis erbij geleverd word nog opbrengen op marktplaats oid? :+ Moeilijk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Mijn tip, config on-line doen en dan telefonisch bestellen. Scheelt je misschien die 150 euries omdat je dan kan gaan zitten onderhandelen.

Bijvoorbeeld, geen printer maar gratid bezorgkosten en 512mb extra of zo. Gewoon een deal maken waarbij je aangeeft wat je wel of niet wilt en eventueel je budget.

enkele quotes uit het Dell 9300 topic, lees het maar na daar voor meer ervaringen met betrekking tot telefonisch bestellen:
Voor de rest zeg je gewoon tegen de verkoper dat je voor zo'n dure aankoop wel een speciale deal/behandeling verwacht, ik zei gewoon kortaf dat ik 15 % korting wou, begin met een groot % en als dat onmogelijk blijkt ga beetje per beetje naar onder maar stel een duidelijke limiet. Het komt erop neer dat je kunt een vriendelijke verkoper aan de lijn krijgt en dat je eerst aanvoelt dat je een goed gesprek hebt voordat je over kortingen praat......

Cancellen die handel en via telefoon opnieuw bestellen.
Het scheelt echt veel geld.
Met mijn config scheelde het 400€ en nog wat gratis software.

[ Voor 56% gewijzigd door FongWan op 23-07-2005 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, absurd dat ze daaraan toegeven, maar ze zijn er denk gewoon op ingespeeld. Ik vraag mn pa wel even zo op de laatste dag van de actie even te bellen naar ze en wat voor me te regelen. Kijken of ik er een 512 MB kaartje en 60 Gb 7200 rpm HD uit kan krijgen voor een eurotje of 850. Dan mogen ze van mij die printer, muis, en al die overbodige rotzooi aan software wel houden, op windows na dan denk ik. Eens kijken hoe dat loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de dubbelpost, maar ik wat weer een vraag. Dat gebeuren met Dell wilde niet erg lukken, hij wilde ook geen korting geven op al dat spul wat ik niet hoefde. Ja 3 euro bijvoorbeeld als ik die printer niet zou nemen :/ Dus nu toch denk ik maar voor een Toshiba. ik had allee een vraag, hoe zit het met de site buyitdirect.com? Daar kun je namelijk zeer voordelig een TOSHIBA SATELLITE L10-193 kopen, maar ik kan er niets over vinden in de shop survey. Zijn de prijzen daar ook wel incl btw, en is die shop in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Woei, kon 2dehands aan een nieuwe T42 komen, toen maar meteen gedaan. Was maar een keer of 5 gebruikt, en heeft zelfs extra lange garantie van 3 jaar. Pracht ding is het. Van mij mag hier dus nu ook wel een slotje op komen.
Pagina: 1