[Win2000]SQL Server Agent

Pagina: 1
Acties:

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik zit met het volgende probleem. Elke dag om 21.00 en 21.30 zie ik in de eventviewer hetzelfde bericht verschijnen.

Source: SQLServerAgent
Category: Job Engine
EventId: 208
Description: SQL Server Scheduled Job 'DB Backup Job for DB Maintenance Plan 'Backup
databases'' ( - Status: Failed - Invoked on: 7/20/2005 9:30:02 PM - Message: The job failed. The Job was invoked by Schedule 1 (Schedule 1). The last step to run was step 1 (Step 1).

\Ik heb al gezocht hier op Got maar kon niks vinden. Ook heb ik op eventid gekeken, waar ik het volgende heb gevonden:
http://eventid.net/displa...ce=SQLSERVERAGENT&phase=1

Het is duidelijk dat hij een backup probeert te maken, maar die failed.
Ik heb voor de rest geen flauw idee waar ik dit kan oplossen. Als ik bijv. SQL Server naar Enterprise Manager ga draait de server niet. Hij vraagt of ik wil connecten.(Al staat sql wel aan)

Info:

Windows 2000 Server
Microsoft SQL Server 7.0

ps. hoop dat de post hier goed staat.

Verwijderd

sajoku schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 16:36:
Ik zit met het volgende probleem. Elke dag om 21.00 en 21.30 zie ik in de eventviewer hetzelfde bericht verschijnen.

Source: SQLServerAgent
Category: Job Engine
EventId: 208
Description: SQL Server Scheduled Job 'DB Backup Job for DB Maintenance Plan 'Backup
databases'' ( - Status: Failed - Invoked on: 7/20/2005 9:30:02 PM - Message: The job failed. The Job was invoked by Schedule 1 (Schedule 1). The last step to run was step 1 (Step 1).

\Ik heb al gezocht hier op Got maar kon niks vinden. Ook heb ik op eventid gekeken, waar ik het volgende heb gevonden:
http://eventid.net/displa...ce=SQLSERVERAGENT&phase=1

Het is duidelijk dat hij een backup probeert te maken, maar die failed.
Ik heb voor de rest geen flauw idee waar ik dit kan oplossen. Als ik bijv. SQL Server naar Enterprise Manager ga draait de server niet. Hij vraagt of ik wil connecten.(Al staat sql wel aan)

Info:

Windows 2000 Server
Microsoft SQL Server 7.0

ps. hoop dat de post hier goed staat.
Welkom op GoT!

Je moet wel connecten in de Enterprise Manager. Hierna kun je via database management de jobs bekijken. Hier staat dan wel die Schedule 1 die niet werkt. Dat is de melding die je ziet.

Ik denk dat het belangrijk is dat je je wel iets meer verdiept in SQL Server, want dit is wel vrij basic.

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ja ik weet het. heel schaamteloos.

Bedankt iig want ik denk idd dat ik het weer goed werkend heb :)

@ Hieronder: Thanks ;) Zoals normaal weer is niet goed nagedacht

[ Voor 26% gewijzigd door sajoku op 22-07-2005 18:06 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ga je topic nog even verplaatsen naar Software Algemeen aangezien vragen over MS SQLServer niet thuis horen in een forum dat over Windows gaat :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen